آموزش امروز  آموزش تغییر خودکار کلید salt در وردپرس هست . در یکی از مطالب قبلی در مورد تغییر کلید salt به صورت دستی صحبت کردیم . اون ممکن بود کمی برای کاربران سخت باشه به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم امروز  آموزش تغییر خودکار کلید salt در وردپرس رو براتون آماده کنیم . اعتبار سنجی امنیتی وردپرس یا همون کلیدهای Salt کدهای رمز نگاری شده ای برای ایمن کردن اطلاعات ورود شما هستند . برای اینکه بدونید اونها رو چجور به صورت خودکار تغییر بدید با ما همراه باشید .

آموزش تغییر خودکار کلید salt در وردپرس

کلید های امنیتی Salt چه چیزی هستند ؟

کلید های امنیتی Salt در وردپرس متغیرهایی هستند که اطلاعات شناسه ورود شما در یک قالب رمز نگاری شده ذخیره میکند . به صورت پیشفرض وردپرس اطلاعات ورود را در کوکی ذخیره میکند . کلید های salt در فایل wp-config.php قرار دارد ، نمونه ای از کد در تصویر زیر قابل مشاهده است .

 آموزش تغییر خودکار کلید salt در وردپرس
آموزش تغییر خودکار کلید salt در وردپرس

پیشنهاد ما این هست که جهت امنیت سایت خودتون و بهبود اون در دوره های چند ماهه ( معمولا هر 3-6 ماه ) اقدام به تغییر این کلیدهای امنیتی کنید .

با اینکه تغییر دادن دستی کلیدهای salt کار نه چندان سختی نیست اما باز هم به درخواست تعدادی از کاربران تصمیم گرفتیم که  آموزش تغییر خودکار کلید salt در وردپرس رو براتون بگذاریم .

چگونه کلید های Salt را تغییر دهیم ؟

برای اینکار ابتدا شما باید افزونه Salt Shaker را نصب و فعال کنید . زمانیکه افزونه نصب و فعال شد ، افزونه از طریق منوی ابزارها قابل دسترسی خواهد بود . صفحه افزونه مشابه تصویر زیر خواهد بود :

 آموزش تغییر خودکار کلید salt در وردپرس
آموزش تغییر خودکار کلید salt در وردپرس

شما میتونید دوره هایی که میخواهید کلید های Salt تغییر کنند رو مشخص کنید که به صورت روزانه ، هفتگی و یا ماهانه باشد .

اگر خواستید به صورت فوری و دستی کلیدها را تغییر دهید میتوانید بر روی گزینه Change Now کلیک کنید .

نکته : توجه کنید هر زمان که کلید های Salt تغییر میکند کاربران به صورت خودکار از ناحیه کاربری خود خارج میشوند . که البته این نیز شامل خود شما میشود . پس از اینکار میتوانید به صورت ساده مجدد درون ناحیه کاربری خود وارد شوید .

امیدواریم که از این آموزش استفاده و لذت کافی برده باشید . لینک دانلود و صفحه افزونه در پایین همین مطلب برای استفاده شما کاربران عزیز قرار داده شده است.