برخی از کاربران این سئوال رو داشتند که چگونه میتوان یک کد کوتاه یا به اصطلاح شورت کد را درون ابزارک فراخوانی و استفاده کرد . به همین منظور ما امروز آموزش استفاده از shortcode در ابزارک را برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم . shortcode ها کدهای کوتاه و میانبری هستند که مانند آیکون های میانبر سیستمی عمل میکنند و ما را به نتیجه مطلوبمان در کمترین زمان ممکن میرسانند و برنامه مد نظرمان را اجرا میکنند .

آموزش استفاده از shortcode در ابزارک

خب برای انجام این کار از دو روش میتونید استفاده کنید .

روش اول : افزودن shortcode به نوار کناری با استفاده از ابزارک متنی

برای اینکار ابتدا به از قسمت نمایش به ابزارک رفته ، سپس یک ابزارک متنی را به نوار کناری اضافه کنید . پس از اضافه کردن میتوانید کد متنی شورت کد خود را به ابزارک مربوطه اضافه کنید .

آموزش استفاده از shortcode در ابزارک
آموزش استفاده از shortcode در ابزارک

سپس ذخیره کرده و نتیجه را در سایت خود مشاهده کنید . کدی که ما در ابزارک قرار دادیم مربوط به نمایش مطالب اخیر ما است .

آموزش استفاده از shortcode در ابزارک
آموزش استفاده از shortcode در ابزارک

روش 2 : افزودن شورت کد در وردپرس با استفاده از ابزارک HTML سفارشی

بعضی اوقات میخواهید که در کد کد کوتاه خود از کدهای اچ تی ام ال نیز در ابزارک خود استفاده کنید پس باید ابزارکتان از نوع html باشد . برای اینکار نیاز است تا کد زیر را برای فراخوانی کد کوتاه خود استفاده کنید . کد زیر را باید در فایل functions.php درون قالب خود قرار دهید .

add_filter( 'widget_text', 'do_shortcode' );

نتیجه هم مانند مرحله قبل خواهد بود . امیدواریم که از مطلب آموزش استفاده از shortcode در ابزارک لذت و استفاده کافی برده باشید . خوشحال میشویم که مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.