با سلام خدمت شما دوستان عزیز . امروز مطلبی مرتبط با سئو تحت عنوان معرفی عناصر صفحه نتایج گوگل رو براتون آماده کردیم . در این مطلب میخواهیم به تعریف عناصری که شما در هنگام جستجوی یک مورد در گوگل مشاهده میکنید ،بپردازیم .

معرفی عناصر صفحه نتایج گوگل – سئو

در ابتدا باید این نکته رو بگیم این مواردی که مشاهده میکنید بستگی به چیزی دارد که شما در گوگل جستجو میکنید . مثلا اگر شما میخواهید محصولی را بخرید ، گوگل نتایج فروشگاهی را به شما نمایش میدهد . مثل تصویر زیر که من وقتی یک محصول را جستجو کردیم اسلایدر مانندی در بالای صفحه برای ما نمایش داده شده که محصول مورد نظر را دارد .

معرفی عناصر صفحه نتایج گوگل - سئو
معرفی عناصر صفحه نتایج گوگل – سئو

در تصویر بالا ابتدا نتایج فروشگاهی آمده که یک قسمت تصویر سپس نام و بعد از آن قیمت و برند محصول میباشد .سپس نتایج تبلیغاتی آمده شده است .

بعضی نتایج گوگل هستند که در بالا سمت راست آن نوشته شده Sponsored که به همراه مواردی که در ابتدای نتایج گوگل هستند و در کنار آن نوشته شده Ad به این معنی است که هزینه ای به گوگل پرداخت کرده اند تا آنها را در صفحه اول گوگل نمایش دهد .

حالا اگر مورد جستجو شده مربوط به شخص یا مکانی باشد این نتایج تغییر میکند .

معرفی عناصر صفحه نتایج گوگل - سئو
معرفی عناصر صفحه نتایج گوگل – سئو

همانطور که میبینید در سمت راست تصویر اطلاعات کلی درباره مورد جستجو شده که در اینجا سیاره نپتون هست نوشته شده است که به آن Knowledge Graph نیز گفته میشود .

اگر شما میخواهید نتایج خود را در صفحه اول گوگل نمایش دهید میتوانید از Google Adwords استفاده کنید و البته سفارش میشود قبل از آن از شخصی که در این کار مهارت دارد مشورت بگیرید .

نتایج طبیعی : این نتایج ، نتایجی هستند که به صورت طبیعی و بدون هیچگونه تبلیغی در نتایج گوگل مشاهده میشوند که بسته به سئوی وب سایت مورد نظر دارای اولویت متفاوتی میباشند .

Snippet ها : بعضی اوقات در نتایج جستجوی گوگل شما چیزی مانند پنج ستاره زرد رنگ مشاهده میکنید که ممکن است مقداری از آن کم رنگ و مقداری دیگر پر رنگ باشد . این قسمت به سیستم نظرات وب سایت شما متصل است . همانند وب سایت ما که در کنار هم مطلب این 5 ستاره مشاهده میشود . نمونه ای از آن را میتوانید در تصویر زیر مشاهده کنید .

در این نتیجه شما تصویری از جستجوی مورد نظر به همراه عنوان ، لینک ، نظرات بر اساس رتبه و ستاره هایی که داده شده به همراه توضیح کوتاه از متن مشاهده میکنید .

از دیگر مواردی که در صفحه میتوانید مشاهده کنید میتوان به باکس های جواب اشاره کرد که نتایج طبیعی جستجوی گوگل هستند که همگی مرتبط با مورد جستجو شده هستند .

معرفی عناصر صفحه نتایج گوگل - سئو
معرفی عناصر صفحه نتایج گوگل – سئو

امیدواریم که از این مطلب استفاده کافی برده باشید . در مطالب بعدی بیشتر سعی میکنیم به موارد آموزشی سئو نیز اشاره کنیم .