وقتی که شما تصمیم به طراحی سایتتان میگیرید باید به منو سایت توجه ویژه ای داشته باشید.

منوی سایت نقش موثر و بزرگی در موفقیت و شکست یک سایت دارد.

همچنین طراحی حرفه ای منو سایت در رتبه بندی گوگل تاثیر زیادی دارد.

دقیقا ابزاری که سطح تعامل کاربران سایت در موتورهای جستجوگر را شما منتقل میکند منوسایت است.همچنین منوی سایت دسترسی کاربران به سایت را آسان تر میکند و وقتی کاربران در سایت شما احساس راحتی کنند در نتیجه خریداران سایت شما نیز افزایش پیدا میکنند.

در ادامه مقاله راهکار هایی رو به شما ارائه میدهیم تا به کمک آنها از طراحی ساختار سایت خود برای افزایش نرخ تبدیل سایت استفاده کنید.

چگونه منو سایتمان را طراحی کنیم تا ترخ تبدیل سایتمان افزایش یابد

  1. یک منو حرفه ای را طراحی و برنامه ریزی کنید.

    وقتی دارید سناریو سایت خود را مینوسید منوسایتتان رادر نظر گرفته و برای ابزار های موردنیازتان الویت بندی تعیین کنید.
    شما میتوانید لیستی از صفحات سایت  که برای شما اهمیت بیشتری دارند را تهیه کنید و به کمک نقشه سایت مشخص کنید. سایت مپ ها فرمت های مختلفی دارند و شما می توانید از هر کدام از آنها که مایل هستید استفاده کنید.

  2. طراحی حرفه ای برای ساختار منو خود انتخاب کنید.

    منویی که برای سایت خود طراحی می کنید به کسب و کاری که در آن هستید وابسته است.همانطور که قبلا هم گفتیم در سناریو خود یک طرح قبلی برای منو خود در نظر داشته باشید چرا که وجود آن به سرعت دهی کارتان کمک زیادی خواهد کرد.
    دستورالعمل های زیادی برای ساختن یک منو کاربرپسند و ریسپانسیو وجود دارد که در ادامه به آن میپردازیم.

  3. چندین منو در سایت خود طراحی کنید.

    وبسایت شما دارای خدمات متفاوتی از کسب کار شماست و برای معرفی به کاربران و تعامل با آن ها چاره ای بیندیشد. بهتر است چند منو در سایت خود پیاده سازی کنید چرا که یک منو پاسخ گوی تمام نیاز های مشتریان نمی باشد همچنین یک منو نمیتواند کاربر پسند باشد. اگر سری به رقیبان کسب کار خود بزنید مشاهده میکنید که  چند نوع  منو آبشاری یا مگامنو در سایت خود پیاده سازی کرده اند. شما باید خدماتی که کاربران از آن استقبال می کنند را در منو قرار دهید  چرا که کاربران در سایت شما به دنبال این خدمات میگردند و شما نیز پاسخ گوی این خدمات از نیاز مشتریان هستید.

    منویی که از اهمیت بیشتری برخورد دار است باید در بدو ورود کاربر به سایت به چشمش بخورد ومنوی دیگر که از اولی کم اهمیت تر است . این به معنی بی اهمیت بودن بقیه منو ها نیست فقط شما میخواهید در بدو ورود کاربر به سایتتان گم راه و سر در گم نشود . در واقع شما با این دستورالعمل به کاربر خود این امکان را میدهید تا در کمترین زمان ممکن به نتیجه دلخواهش در سایت شما برسد.
    لینک هایی از قبیل سولات متداول یا درباره ما میتواند در منویی که از اهمیت کمتری برخوردار است قرار داشته باشد.همانطور که بسیاری از سایت ها این لینک ها را از منوی اصلی کنار گذاشته اند.

  4. متن های یکتا در منو دارای اهمیت بیشتری است.

  • کلیدواژه ها (کلمات کلیدی) از اهمیت بالایی برخوردارند. از کلمات توصیفی در منو سایت خود استفاده کنید.کلمات توصیفی باعث میشود موتورهای جستجو بهتر عمل کنند ودر نتایج شما را بهتر نشان دهند.
  • زمانیکه شما از متن های توصیفی در منو خود استفاده میکنید گوگل و دیگر جستوجوگرها راحت تر موضوع صفحه ای که به آن لینک کردید را متوجه میشوند و همین تکنیک باعث میشود خدماتی را که میخواهید به مشتریانتان ارائه دهید در نتایج نشان داده شده و خود یک تبیلغ از کسب و کارتان باشد.

یکی از فاکتور های مهم که باید دریک  طراحی حرفه ای سایت رعایت شود درج خدماتی است که قرار است ارئه دهید با این کار مشتریان و جستوجوگرها به راحتی متوجه میشوند قرار است چه خدماتی ارئه دهید و در کدام قسمت سایت قابل مشاهده است.

نکته پایانی : منو سایت خود را ساده ولی هوشمند طراحی کنید.از کلمات ساده و توصیفی استفاده کنید از کلمات جدید و نامفهوم که موجب سر درگم کردن مخاطب میشود بپرهیزید و به کاربران برای رسید خواسته اشان کمک کنید.

سخن پایانی : ما در این مقاله سعی کردیم به اهمیتی که منو در طراحی سایت دارد  بپردازیم و این را یاد آور شویم طراحی حرفه ای منو سایت باعث افزایش کسب و کار شما میشود و کاربران شما به منو سایت شما وابسته هستند همچنین موتورهای جستجوگر راحت تر میتوانند مفهوم کسب و کار شمارو بفهمند و در نتایج شمارا نشان دهند.