این اسکریپت وضعیت آب و هوای ایران را به صورت کاملا آجاکس از وب سایت آب و هوای جهانی weather.com استخراج و نمایش می دهد . نزدیک ۵۰ شهر ایران رو پشتیبانی می کند که امکان افزایش این تعداد از طریق یک فایل متنی داخل اسکریپت وجود دارد و می توانید پیش نمایش این اسکریپت را هم مشاهده کنید .

اسکریپت وضعیت آب و هوای ایران

آب و هوا چیست؟

آب و هوا عبارت از آثار و شرایط و عوارض طبیعی در یک جو (هوا کره یا اتمسفر) معین و در یک دوره زمانی ثابت است.این اصطلاح معمولاً در مورد فعالیت شرایط و اوضاع عوارض طبیعی در یک دوره کوتاه مدت (چند ساعت یا چند روز) به کار می‌رود.هرچند این واژه در موارد کلی‌تری نظیر آب و هوای زمین نیز به کار می‌رود.

 

تغییرات آب و هوایی چیست؟

برای تعیین آب و هوای هر منطقه، تغییرات دمای هوا و مقدار باران و برف را در طول سال اندازه گیری می‌كنند اما برای این كه آب و هوای جاهای گوناگون را بشناسیم، باید این مقادیر را چندین سال پشت سرهم اندازه گیری كنیم. در حال حاضر شرایط آب و هوایی جاهای مختلف در اثر گرم شدن كره زمین در حال تغییر است. مثلا شهری مثل تهران، تهران در نزدیكی رشته كوه البرز قرار دارد. بنا به تعریف آب و هوا، تهران باید هوای سرد بارانی یا برفی داشته باشد، اما می‌بینید كه به علت تغییر آب و هوا، از هوای سرد بارانی یا برفی چندان خبری نیست!