سلام خدمت دوستان عزیز . امیدوارم آخر هفته خوبی رو پشت سر گذاشته باشید . امروز براتون آموزش ترفندهای جالب با فایل function وردپرس رو آماده کردم که امیدوارم استفاده کنید و ترفند های جالب رو در سایتتون به کار بگیرید . میتونید به ادامه مطلب مراجعه و متن کامل آموزش رو مطالعه کنید .

آموزش ترفندهای جالب با فایل function وردپرس

فایل Functions چی هست ؟

فایل Functions فایلی هست که در درون پوشه قالب وردپرسیتون وجود داره. هدف این فایل برای استفاده توسعه دهنده ها و برنامه نویسان عزیز هست که بتونند ویژگی های مربوط به قالب رو در این فایل تعریف کنند . این فایل مانند یک افزونه کار میکنه که میتونه برای فراخوانی کدهای مد نظرمون استفاده بشه .

توی آموزش های قبلی سایت آی وحید هم خیلی از این موارد و کدها و ترفندها رو براتون آموزش دادیم و استفاده کردید . حالا میخواهیم تعدادی از این ترفندها رو درون همین مطلب براتون قرار بدیم تا یکجا از اونها استفاده کنید .

خب حالا میریم به سراغ این ترفندها ، فقط توجه کنید این کدهایی که گفته میشه رو باید درون فایل Functions.php توی پوشه قالبتون قرار بدید پس ما نام فایل رو تکرار نمیکنیم تا بیشتر به بحث اصلی توجه کنیم .

1- حذف شماره نسخه وردپرس

شما باید همیشه از آخرین نسخه وردپرس استفاده کنید . اما شاید دوست نداشته باشید در پایین سایتتون متنی با عبارت نگارش 4.4.4 (مثلا!) داشته باشید.

خب کد زیر رو توی فایل مورد نظرمون قرار میدیم و دیگه ذخیره میکنیم .

function wpi_remove_version() {
return '';
}
add_filter('the_generator', 'wpi_remove_version');

2- افزودن لوگو سفارشی پیشخوان

شما یک لوگوی سفارشی برای پیشخوان خودتون میخواین ؟ پس اول بهتره یک لوگو برای خودتون آماده کنید ، مطمئن بشید سایز لوگو 16 در 16 پیکسل هست و توی پوشه images قالبتون فایل رو به نام custom-logo.png آپلود کنید و بعدش کد زیر رو توی فایل فانکشن قرار بدید .

function wpi_custom_logo() {
echo '
<style type="text/css">
#wpadminbar #wp-admin-bar-wp-logo > .ab-item .ab-icon:before {
background-image: url(' . get_bloginfo('stylesheet_directory') . '/images/custom-logo.png) !important;
background-position: 0 0;
color:rgba(0, 0, 0, 0);
}
#wpadminbar #wp-admin-bar-wp-logo.hover > .ab-item .ab-icon {
background-position: 0 0;
}
</style>
';
}
//hook into the administrative header output
add_action('wp_before_admin_bar_render', 'wpi_custom_logo');

3- تغییر فوتر با متن سفارشی

کافیه کد زیر رو قرار بدید :

function remove_footer_admin () {
 
echo 'متن نمایشی شما';
 
}
 
add_filter('admin_footer_text', 'remove_footer_admin');

توی مطلب بعدی و قسمت بعدی این آموزش ترفندهای بیشتری از این رو برای شما قرار میدیم . امیدواریم که شما نیز مارو همراهی کنید .