شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که سایت وردپرسی را برای یک شرکت یا سازمان آماده کرده اند . امروز تصمیم گرفتیم تا آموزش ایجاد چارت سازمانی در وردپرس را برای شما آماده کنیم تا بتوانید برای کسب و کار و سازمان خود این امکان جالب و کاربردی را فراهم آورید . پس برای انجام آن با ما همراه باشید .

آموزش ایجاد چارت سازمانی در وردپرس

برای اینکه منظور ما را از چارت سازمانی متوجه شوید بگذارید با عکس زیر مفهوم را واضح کنیم .

آموزش ایجاد چارت سازمانی در وردپرس
آموزش ایجاد چارت سازمانی در وردپرس

تصویر بالا یک چارت سازمانی است . شخص مدیر و مالک سازمان در راس و افراد و کارکنان زیر دست به عنوان برگ های دیگر این چارت سازمانی مشخص میشوند . هر فرد بسته به نوع سمت و وظیفه اش میتواند در مکان مختلف از این چارت قرار بگیرد .

چارت سازمانی به کاربران شما این کمک را میکند که با ساختار شرکت و یا سازمان شما بیشتر آشنا شوند . همین آشنایی از نظر روانی تاثیر مثبتی بر کاربر گذاشته و خود باعث فروش بیشتر شما ( در صورت فعالیت تجاری و کسب درآمد از طریق سایت شما ) خواهد شد .

 

آموزش ایجاد چارت سازمانی در وردپرس

اولین کار این است که شما افزونه Easy Org Chart را بر روی سایت خود نصب و فعال کنید . پس از نصب افزونه کافی است در منوی پیشخوان سایت خود از قسمت Easy Org Chart گزینه Add New را انتخاب کنید .

 

آموزش ایجاد چارت سازمانی در وردپرس
آموزش ایجاد چارت سازمانی در وردپرس

پس از آن نام شرکت خود را وارد کرده و در صورتی که میخواهید تنظیمات اندازه و ظاهری آن را تغییر دهید این کار را انجام میدهید . پس از آن صفحه را به پایین هدایت کنید تا در قسمت Build your Org Chart بتوانید نام افراد سازمان خود را اضافه کنید .

آموزش ایجاد چارت سازمانی در وردپرس
آموزش ایجاد چارت سازمانی در وردپرس

 

در تصویر بالا کاملا اطلاعات افراد مشخص است و نیازی به توضیح دادن درباره آن نیست . در قسمت پایین مشخصات هر فرد شما گزینه ای به نام  Upper hierarchy مشاهده میکنید که به معنی مشخص کردن شخص رده بالاتر است . شما در این قسمت اگر None قرار دهید خود فرد در راس قرار میگیرد وگرنه زیر دسته فرد مشخص شده خواهد شد .

 

 

پس از افزودن اعضای تیم صفحه را به پایین هدایت کنید تا تنظیمات پیشرفته تر ظاهری برای شما نمایان شود . پس از این کار بر روی گزینه Publish کلیک کنید تا چارت سازمانی شما ایجاد شود . پس از این کار لازم است تا به صفحه Easy Org Chart  در پنل مدیریتی خود رفته تا چارت های ایجاد شده را مشاهده کنید . در صورتی که بخواهید به صورت خیلی آسان و سریع چارت سازمانی خود را مشاهده کنید میتوانید از شورت کد ایجاد شده برای هر چارت استفاده کنید و آن را در صفحه دلخواه خود قرار داده تا به راحتی چارت سازمانی خود را در آن نمایش دهید .

 

امیدواریم که از این آموزش استفاده کافی برده باشید . خوشحال میشویم که نظرات خود را با در میان بگذارید .