امروز مطلب معرفی درگاه های واسط پرداخت و مزایا نسبت به PSP رو براتون آماده کرده ایم . اگر شما یک فروشگاه اینترنتی و یا امر خرید و فروش و حتی پرداخت آنلاین در سایت خود داشته باشید حتما نام درگاه های واسط را شنیده اید . سیستم پرداخت الکترونیک کشور به نام شاپرک مدیریت کننده ارائه دهنده درگاه های پرداخت مربوط به بانک های فعال در این زمینه میباشد ، بانک های تجارت ، ملت ، ملی ، سامان ، پارسیان ، پاسارگاد ، رفاه ، صادرات ، سپه ، اقتصاد نوین و تعدادی بانک دیگر به کسانی که حساب بانکی داشته و فعالیت های تجاری در این زمینه دارند درگاه پرداخت اینترنتی ارائه میدهند اما نه به این سادگی ها ! امروز میخواهیم بررسی نه چندان تخصصی در میان این سرویس ها و ارائه دهندگان از طرف خودمان انجام دهیم .

معرفی درگاه های واسط پرداخت و مزایا نسبت به PSP

اگر شما بخواهید به صورت مستقیم از PSP ها درگاه اینترنتی بگیرید نیازمند ارائه چندین سند از جمله نماد اعتماد الکترونیک هستید . دریافت نماد اعتماد الکترونیک خود دارای مراحل اداری و بررسی های وب سایت و کمی دردسر دیگر میباشد به همین خاطر شاید خیلی از کاربران نخواهند این کار را انجام دهند . البته اگر بخواهیم از طرف PSP ها صحبتی بگوییم ، باید اعلام کنم که خودمان هم از شرط دریافت نماد اعتماد الکترونیک رضایت چندانی نداریم ، اما ماموریم و معذور ! نماد اعتماد الکترونیک که هدفش بیشتر دریافت پول است ! نماد اعتماد الکترونیکی که به جای اینکه به فکر رعایت حال صاحبان کسب و کار باشد گهگاهی تبلیغات اینترنت در کنار تصویر نماد خود نمایش میدهد تا همین یکی از دلایل نارضایی من از این کار آنها باشد . اولین نمایش تبلیغ در چند سال پیش رخ داد که با اعتراض وسیع کاربران همراه بود ، اما آنها متاسفانه هیچ عذرخواهی از کاربران نیز نکردند و فقط سکوت کرده و تبلیغ را برداشتند ! یعنی تنها بی احترامی شدید به صاحبان کسب و کاری که به نماد اعتماد ، اعتماد کرده و لوگوی نماد را در سایت خود قرار داده تا محلی راحت برای نمایش تبلیغات سازمان تجارت الکترونیک در اکثر وبسایت های فروشگاهی شود !

ثبت و معرفی درگاه از طریق دیدگاه کاربران پایین مقاله امکان پذیر است .

درگاه های پرداخت اینترنتی که از PSP ها میگیرید اکثرا پنل به شما جهت نمایش ریز تراکنش ها داده میشود اما ممکن است از کیفیت چندانی برخوردار نباشند . به همین دلیل و البته کمتر شدن دردسر های بانکی و نماد اعتماد ، درگاه های واسط به وجود آمدند . درگاه هایی که درگاه های گرفته شده توسط خودشان را در میان کاربران به اشتراک گذاشته و معمولا 1 تا 3 درصد کارمزد به جهت تراکنش کاربران از آنها دریافت میکنند تا بدون دردسر به آنها درگاه دهند . هر چند که بر اساس سامانه که به درگاه های واسط مجوز اعطا میشد چندین درگاه فیلتر شده و کاربران آن به ناچار دیگر قادر به گرفتن سرویس از درگاه مربوطه نبودند .

خط جداکننده

من خودم با روند گرفتن مجوز توسط درگاه های واسط دورادور در ارتباط بودم و میدانم که چقدر دردسر برای این افراد داشته و حتی پس از آن اگر کاربری اقدام به فروش محصولات غیر مجاز کند با اینکه مشخصات شخصی که درگاه واسط را تهیه کرده در دسترس است اما پای صاحبان ارائه دهنده درگاه واسط هم گیر است و باز هم این مسائل را از نزدیک دیده ام و باور کنید شما نمیخواهید به خاطر فروش محصول غیر مجاز توسط یک کاربر پایتان به دادگاه باز شود !

صحبت را کمی کوتاه تر میکنم . درباره چند تا از درگاه های واسط با شما صحبت میکنیم ، چند ارائه دهنده درگاه که از قدیم وجود داشته و در حال فعالیت هستند .

درگاه واسط پرداخت

 زرین پال

دورادور با عوامل فعال در زرین پال آشنایی دارم ، مجموعه ای که توسط آقای امینی و سیستم سامان پرداز کیش مدیریت میشود . از سال 89 کار خود را آغاز کرد و اکنون بیش از 40 هزار کاربر برای خود دارد . این مجموعه توانسته خدمات خوبی به کاربران ارائه دهد که یکی از آنها ارائه زرین کارت به مشتریان میباشد که در زمان ارائه همچین خدماتی خیلی در نوع خود منحصر به فرد بوده است . سیستم پاسخگویی خوب و مشتری مداری و همچنین اضافه کردن امکانات باعث شده تا این مجموعه یکی از بهترین درگاه های اینترنتی واسط در ایران شود . لازم به ذکر است این مجموعه نیز جزو همان درگاه هایی بود که در زمانی فیلتر شدند .

درگاه واسط پرداخت

Pay.ir

احتمالا اگر از صاحبان کسب و کار قدیمی و استفاده کننده از درگاه های واسط بوده اید با نام پی لاین آشنایی داشته باشید . مجموعه ای که درگاه اختصاصی بانک سامان را به نام مشتری به کاربران ارائه میداد ، که البته بعد از مدتی در همان زمان فیلترینگ درگاه های واسط فیلتر شد و از کار افتاد . چند وقت بعد سامانه Pay.ir شروع به فعالیت کرد و تحت حمایت شرکت پرداخت الکترونیک سامان یا به اختصار سپ قرار گرفت . ارائه درگاه اختصاصی ، استفاده از فناوری ربات تلگرام برای پرداخت ها از جمله امکانات این سیستم درگاه واسط به حساب میرود .

درگاه واسط پرداخت

123 پی

هر کسی که وارد کاری میشود سعی در ارائه ایده جدید دارد . بهترین چیز در مورد این مجموعه ایده ای بود که آنها ارائه دادند و آنها را نسبت به سایر درگاه های واسط ممتاز کرد و آن هم ارائه درگاه واسط با امکان پرداخت پول های خارجی نظیر دلار و بیت کوئین بود . مجموعه ای که با اسم پایرت پی فعالیت خود را در زمینه ارائه درگاه واسط ارزی فعالیت خود را آغاز کرد که متاسفانه اسیر فیلترینگ شد ! و با نام 123پی مجدد فعالیت خود را آغاز کرد . سبک بودن و داشتن راهنمای کامل به همراه پنل مدیریت حساب قوی از امکانات این مجموعه میباشد . متاسفانه بعد از مشکلات ارزی و این نوسانات اخیر بازار ارز این سیستم کمتر از درگاه های ارزی خودش استفاده میکند .

درگاه واسط پرداخت جیبمی

درگاه پرداخت جیبمی

جیبمی نیز جزو قدیمی ترین درگاه های واسط میباشد که قدمت آن به سال 1393 باز میگردد که توانسته از بلایای طبیعی فیلترینگ جان سالم به در ببرد . وجود ماژول برای سیستم های متنوع فروشگاهی و پرداخت آنلاین به همراه هزینه و تعرفه های کارمزد بسیار عالی برای کاربران دارای تراکنش های بالا که 0.5% میباشد از دیگر ویژگی های جذاب این مجموعه محسوب میشود . لازم به ذکر است که این درگاه واسط پرداخت جیبمی توسط آی وحی پشتیبانی میشه ، یعنی از همه لحاظ مطمئنه دیگه 🙂

امکان پرداخت از طریق صفحه شخصی ، زیبا تر شدن صفحه پرداخت زیر دست گرافیست خوبمون آقا وحید و مجموعه خوبشون که از همینجا میگم دوستشون دارم ( از همین الان خودم رو آماده بیشتر شدن حقوق میکنم !! ) دیگه خودتون میدونین چی هست  . پس از لحاظ زیبایی و ظاهر نگران هیچی نباشید . از لحاظ تعرفه هم جزو درگاه هایی با کارمزد کم هستند و از لحاظ پشتیبانی نیز داری پشتیبانی خوب محسوب میشوند .

این رو بگم که تعداد درگاه های واسط زیاد بودند که ما به درگاه هایی پرداختیم که ایده های جالبی با خودشون داشتند . شاید شما الان از درگاه های واسط دیگری استفاده میکنید . من این حق رو ندارم که بگم از چه درگاهی استفاده کنید . هدف ما تنها معرفی هست و بعد از خوندن امکانات تصمیم میتونید بگیرید که از چه سیستمی استفاده کنید . عضویت در اکثر سیستم ها رایگان و بدون هزینه است پس عضو شدن و استفاده از خدمات جهت بررسی ضرری نداره !

خیلی خوشحالیم که در کنار شما بودیم . خوشحال میشم شما هم اگر نظری دارید درباره درگاه های واسط به ما بگید تا ما هم چیزهای جدیدتر و بهتری یاد بگیریم . 🙂

توجه داشته باشید این لیست تنها جهت معرفی است ، اعتبار سنجی و تایید درگاه ها به عهده کاربر می باشد .

لیست درگاه های واسط پرداخت معرفی شده توسط کاربران محترم آی وحید

[su_table responsive=”yes” fixed=”yes”]

ردیف نام آدرس سایت وضعیت
1 زرین پال zarinpal.com فعال
3 پی . آی آر pay.ir فعال
3 جیبمی jibme.ir فعال
4 123پی 123pay.ir فعال
5 پارسی پال parsipal.ir فعال
6 فراپا farapal.com فعال
7 نکست پرداخت nextpardakht.com غیر فعال
8 آقای پرداخت aqayepardakht.ir فعال
9 چک پی checkpay.ir فعال
10 کیمیا ارتباط دانا ked.co.ir فعال
11 پولام poolam.ir فعال
12 زیبال zibal.ir فعال
13 حسابیت hesabit.com فعال
14 پارس پال parspal.com فعال
15 آیدی پی idpay.ir فعال

[/su_table]

برای ثبت درگاه واسط خود از طریق دیدگاه کاربران نام و آدرس آن را ارسال نمایید تا پس از بررسی و تایید در لیست قرار گیرد .

پرداخت یاری