هفته گذشته نسخه yoast 7.9 منتشر شد . در این نسخه چندین مشکل رفع شده و از لحاظ ظاهری و عملکرد بهینه سازی هایی صورت گرفته است . همچنین آماده سازی برای ویرایشگر Gutenberg نیز صورت گرفته است . اگر میخواهید تغییرات کلی و عملکرد این افزونه در نسخه جدید خود را مشاهده کنید پیشنهاد میشود ادامه مطلب را مطالعه کنید .

yoast 7.9 – تابستانی بدون مشکل

 

اسکرول کمتر در ظاهر جستجو

صفحه ظاهر جستجو در نسخه yoast 7.9 تغییراتی داشته است . این صفحه به شما امکان این را میدهد که مشخص کنید چه قسمت هایی در سایت شما نمیان باشد و یا پنهان شود . برای مثال شما میتوانید مشخص کنید که قسمت آرشیو در لیست جستجو نمایش داده شود یا خیر . ظاهر این صفحه تغییر کرده و آیتم های مختلف در این صفحه بهتر مشخص میباشند . نمونه تصویر از این صفحه در زیر قابل مشاهده است .

yoast 7.9 - تابستانی بدون مشکل
yoast 7.9 – تابستانی بدون مشکل

 

با انجام این تغییرات بهبودی در عملکرد ظاهری رخ داده و دسترسی به قسمت های مختلف بهتر شده است .

 

مشکلات رفع شده اند

یکی از مهمترین کارهای انجام شده رفع مشکلاتی که از نسخه 7.7 وجود داشت میباشد . در نسخه 7.7 ویرایشگر اسنیپت در بعضی قالب ها به درستی ذخیره نمیشد که این مشکل رفع شد و البته بعضی ایرادات دیگر هم بودند که شاید این آزاردهنده ترین آنها به شمار میرفت .

 

آماده سازی برای Gutenberg

این روز ها وقتی صحبت از وردپرس 5 میشود همه ذهن ها به سمت Gutenberg ، ویرایشگر جدید وردپرس میرود . yoast هم از این قاعده مستثنا نبوده و در نسخه جدید خود کم کم آماده سازی هایی برای سازگاری با این ویرایشگر انجام داده است . کتابخانه های جاوا اسکریپت این افزونه به صورت کامل برای سازگاری با ویرایشگر دوباره ساخته شده اند . بزودی تمام قسمت های افزونه yoast نیز با این ویرایشگر پر حرف و حدیث سازگار خواهند شد تا بهترین عملکرد را از نظر افزونه سئو در وردپرس شاهد باشیم .

 

در نسخه 7.8 کلمات مشابه در نسخه حرفه ای افزونه اضافه شده بود . در حال حاضر افزونه قابلیت شناسایی کلمات مشابه کلمه کلیدی در زبان انگلیسی را دارد که باید این نیز به صورت کامل و در تمامی زبان ها پیاده سازی شود که البته این خود کمی زمانبر میباشد . اما خبر های رسیده از سمت منابع رسمی این میباشد که در حال کار کردن بر روی این ویژگی تجاری نیز هستند تا در نسخه های بعدی به صورت کامل آن را ارائه دهند .

 

امیدوارم که از این مطلب استفاده کافی برده باشید . خوشحال میشویم نظرات خود را با ما مطرح کنید .