آیا می دانید که چرا سرعت سایت شما پایین است؟

سرعت سایت یکی از موضوعات مهمی است که مدیران سایت باید به آن توجه کنند. اگر زمان زیادی طول بکشد تا وب‌سایت شما بالا بیاید، یعنی سرعت لود شدن سایت شما پایین است. سرعت وب‌سایت در سئو و بهینه‌سازی سایت نیز بسیار مؤثر است. کاربران اینترنتی از انتظار کشیدن خوششان نمی‌آید؛ به همین دلیل است که از وب‌سایت‌های کند به‌سرعت فرار می‌کنند. اگر شما وب‌سایتی دارید که سرعت لود شدن آن پایین است، باید بدانید که این معطلی باعث می‌شود مخاطب صفحه وب‌سایت شما را ببندد و به سراغ وب‌سایت‌های دیگر برود.

 

افزایش سرعت لود سایت

چرا سرعت بالا آمدن سایت‌ها کند می‌شود؟چرا سرعت سایت پایین می آید؟

عواملی که باعث می‌شوند سرعت وب‌سایت‌ها پایین بیاید عبارت‌اند از:

  • سرعت سرور هاست پایین است. وقتی سرعت هاست پایین باشد، باعث می‌شود وب‌سایت‌های سوار شده بر آن نیز کندتر بارگذاری شوند. برای اینکه به این مشکل برنخورید، قبل از خرید هاست به نکاتی مانند سرعت سرور، برنامه‌های سمت سرور و منابع سخت‌افزاری آن توجه کنید.
  • بدون اطلاع و شناخت، تعداد زیادی افزونه نصب‌شده است. بیش از 90 درصد از مشکلات کندی شدید ورد پرس ناشی از نصب افزونه‌های اضافی است. اگر تعداد زیادی افزونه بر روی ورد پرس شما نصب شود، باعث می‌شود که حجم بیشتری از وب‌سایت شما گرفته شود. پردازش این افزونه‌ها زمان‌گیر است. به همین دلیل برای افزایش سرعت سایت، باید افزونه‌های اضافی را حذف کنید.
  • در کدهای طراحی قالب سایت افزونگی وجود دارد. برای طراحی قالب وب‌سایت، هزاران خط کد نویسی می‌شود. گاهی اوقات، تعداد زیادی از این کدها بلااستفاده هستند و کامپایل کردن آن‌ها باعث می‌شود که سرعت سایت به‌شدت پایین بیاید. برنامه‌نویس و طراح وب‌سایت می‌توانند کدهای اضافی ورد پرس را حذف نمایند تا سرعت سایت افزایش پیدا کند.
  • تصاویر حجیم در وب‌سایت استفاده شده است. تصاویری که با کیفیت Full HD در وب‌سایت به کار گرفته‌شده‌اند، باعث کند شدن وب‌سایت می‌شوند. زیرا زمان زیادی را برای بارگذاری نیاز دارند.
  • قالب وب‌سایت استاندارد نیست. قالب‌های متعددی برای ورد پرس وجود دارد. اگر شما قالبی انتخاب کنید که استاندارد نیست، از همان ابتدا با مشکل کند بودن سرعت مواجه خواهید شد. بعضی از قالب‌های ترجمه‌شده ورد پرس نیز به‌درستی ترجمه نشده‌اند. این قالب‌ها پس از نصب، موجب می‌شوند که در سایت به‌هم‌ریختگی به وجود بیاید و سرعت سایت افت کند. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید در انتخاب قالب حرفه‌ای و مناسب وب‌سایت خود دقت کنید و با افراد مطلع مشورت کنید.

اگر هر یک از عوامل بالا باعث کندی وب‌سایت شما شده است و سرعت سایت شما را پایین آورده است، باید هرچه زودتر برای رفع آن‌ها دست‌به‌کار شوید. افزایش سرعت سایت شما، یکی از شاه‌کلیدهای موفقیت کسب‌وکار اینترنتی شما است. موتور جستجوی گوگل، به سرعت سایتها اهمیت زیادی می دهد و برای وب سایتهایی که سرعت بالایی دارند، ارزش زیادی قائل است.

 

سرعت سایت

 

وقتی وب‌سایتی سریع‌تر بالا بیاید، چه اتفاق‌هایی رخ می‌دهد؟

وقتی وب‌سایتی با سرعت بالا بارگذاری شود، این اتفاق‌ها به وقوع می‌پیوندند:

  • مشتریان از خدمات‌دهی وب‌سایت شما راضی خواهند بود.
  • موتورهای جستجو برای وب‌سایت شما ارزش بالاتری قائل می‌شوند و سئوی سایت شما بهتر می‌شود.
  • ترافیک وب‌سایت شما افزایش پیدا می‌کند.
  • فروش محصولات و خدمات شما بیشتر می‌شود.
  • مشتریان وب‌سایت شما را به دوستانشان توصیه می‌کنند و مطالب شما را به اشتراک می‌گذارند.

 

تا حالا متوجه شدید که کند بودن وب‌سایت به چه اندازه به ضرر وب‌سایت شما است و در مقابل سریع بودن سایت چه اندازه سودمند است. شما به‌عنوان مدیر یک کسب‌وکار اینترنتی باید همین امروز برای افزایش سرعت وب‌سایت خود اقدام کنید تا رضایت مشتریان و موتورهای جستجو را به دست آوردید. متخصصان آی وحید می‌توانند وب‌سایت شما را سرعت ببخشد. گروه طراحی و پشتیبانی سایت آی وحید، تخصص و تجربه کافی برای افزایش سرعت سایت را دارد و می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

اگر می خواهید سرعت سایت خود را افزایش دهید، می توانید از متخصصان گروه آی وحید کمک بگیرید تا مشکلات موجود در سایت شما را برطرف کنند. پس از بررسی‌های فنی، اقدامات لازم برای افزایش سرعت وب‌سایت شما آغاز می‌شود و سرعت سایت شما، بهتر می شود.

در این نوشته، با دلایل کندی سرعت سایت آشنا شدید. از اینکه تا انتهای این نوشته با آی وحید همراه بودید از شما متشکریم. از شما می خواهیم دیگر مقالات سایت ما را مطالعه کنید.