فایل .htaccess یکی از فایل های مهم در هاست شما میباشد . این فایل به عنوان یک فایل سیستمی در هاست شما عمل کرده و با استفاده از آن میتوانید تغییراتی در نحوه عملکرد سایت خود ایجاد کنید . به عنوان مثال میزان مموری استفاده شده برای سایت را کم یا زیاد کنید و یا ریدایرکت تعریف کنید و یا بهینه سازی فشرده سازی را انجام دهید . کارهای زیاد دیگری با استفاده از این فایل قابل انجام میباشد . بعضی از کاربران ممکن است این فایل را در هاست خود مشاهده نکنند . به همین دلیل این آموزش را برای کاربرانی که این مشکل را دارند آماده کرده ایم .

چرا فایل .htaccess در هاست نیست ؟

در اولین مرحله باید بگوییم فایل هایی که ابتدای نام آنها نقطه وجود دارد مانند .htaccess به عنوان فایل سیستمی شناخته میشود . فایل های سیستمی در هاست مانند فایل های سیستمی در ویندوز شما به صورت مخفی میباشد . برای نمایش دادن فایل ها باید قابلیت نمایش فایل های مخفی را فعال کنید . بستگی دارد شما از نرم افزارهای اف تی پی استفاده میکنید و یا اینکه مستقیما میخواهید کارهای خود را از هاست انجام دهید .

در صورتی که از برنامه های اف تی پی نظیر FileZilla استفاده میکنید ، از منو Server گزینه Force showing hidden files را انتخاب کنید .

چرا فایل .htaccess در هاست نیست ؟

اگر شما از هاست سی پنل استفاده میکنید ، زمانی که میخواهید به فایل منیجر وارد شوید ممکن است پاپ آپی مشابه تصویر زیر را ببینید ، در این حالت باید تیک گزینه show hidden files را فعال کنید .

یا اگر این پنجره نمی آید در هنگامی که وارد فایل منیجر شدید گزینه ای در بالا سمت راست صفحه به نام Setting وجود دارد که با کلیک بر روی آن میتوانید همین گزینه را مشاهده و آن را فعال کنید .

اما حالتی وجود دارد که شما نمایش گزینه های مخفی را نیز فعال میکنید اما قادر به مشاهده فایل htaccess نخواهید بود . در این حالت یعنی فایل .htaccess اصلا وجود ندارد . برای ساخت آن به صورت اصولی در پنل مدیریت وردپرس تنها کافی است از منو تنظیمات وارد گزینه پیوندهای یکتا شده و سپس یکبار بر روی ذخیره تغییرات کلیک کنید . سپس این فایل به صورت خودکار در مسیر ریشه سایت شما ایجاد خواهد شد . امیدواریم که از این آموزش استفاده کافی برده باشید . خوشحال میشویم که نظرات خود را در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید .