یکی از راه‌های کسب درآمد در اینترنت استفاده از پاپ آپ است. منظور از پاپ آپ همان صفحاتی است که برای اطلاع رسانی و یا تبلیغات درفضای اینترنت از آن استفاده می‌شود. البته ممکن است کاربران تعریف دیگری را از این صفحات داشته باشند، از نظر آن‌ها ممکن است این صفحات موانع آزاردهنده ای باشند که هنگام ورود به سایت با ان‌ها مواجه می‌شوند. این تبلیغات ممکن است در بسیاری از مواقع سبب انزجار کاربر از سایت شود . درادامه بیشتر درباره پاپ آپ صحبت خواهیم کرد، اگر می‌خواهید دراین باره اطلاعات بیشتری را کسب کنید با ما همراه باشید.

چرا باید از پاپ آپ استفاده کنیم؟

شاید شما فکرکنید که وقتی گوگل با استفاده از پاپ آپ مخالف است نباید از آن استفاده کرد. اما درادامه به بررسی دلایلی می‌پردازیم که نشان می‌دهد استفاده از پاپ آپ آنقدرها نیز در طراحی سایت شما تاثیرمنفی نخواهدداشت.

پاپ آپ می‌تواند کاربران را به سایت شما جذب کند

استفاده از فضای مجازی و دسترسی به اطلاعات در کمترین زمان ممکن سبب شده‌است تا کاربران حوصله چندانی را برای یافتن اطلاعات دراین فضا نداشته باشند. پاپ آپ اطلاعات کوتاهی را در اختیار کاربران قرارمی‌دهد که می‌تواند سبب جذب آن‌ها به آگهی موردنظر شود.

پاپ آپ

با کمک POP-UP مهم ترین عناوین را نمایش می‌دهید

POP-UP وقت کاربر را ارزشمند می‌شمرند به همین دلیل نیز مهم‌ترین عناوین را به کاربر نمایش می‌دهند. همه این موارد سبب می‌شود تا به محض نمایش POP-UP به کاربر، وی به دنبال نکات کلیدی و طلایی باشد و آن‌ها را دنبال کند.

POP-UP انواع وکاربردهای متفاوتی دارد

با کمک POP-UP دیگر نیازی نخواهدبود تا کاربر به خارج از مرورگر برود و صفحه را از تبلیغات زیادی که موردنیاز کاربر نیستند، شلوغ نخواهدکرد. POP-UP انواع بسیارزیادی دارد که  براساس نقاط کاربری متفاوت می‌توان از آن ها استفاده کرد. بسیاری از POP-UP را می‌توانید در بخش‌های مختلف سایت مانند ابتدای ورود، بعد از اسکرول کردن و یا هنگام خروج از صفحه فعال کنید.

با استفاده از POP-UP می‌توانید سایت منظم تری داشته باشید

پاپ آپ به زیبایی سایت کمک بسیارزیادی می‌کند و می‌توانید با استفاده از آن در عین سادگی وب سایت جذابی را برای خود بسازید. برای مثال اگر می‌خواهید پیامی را به کاربران سایت خود اطلاع رسانی کنید و نمی‌خواهید برای این کار از صفحه داخلی سایت استفاده کنید بهترین انتخاب برای شما استفاده از  POP-UPاست.

با کمک POP-UP می توانید نرخ تبدیل سایت را بالاببرید

توجه کنید اگر روی طراحی پاپ آپ دقت زیادی داشته باشید و بتوانید به خوبی آن ها را طراحی کنید می توانید بازدیدکنندگان سایت خود را به کاربران دائمی آن تبدیل کنید. با کمک POP-UP می توانید مدت زمان حضور کاربر در صفحه را بالاتر ببرید، بدین ترتیب تعامل آن‌ها با سایت شما بیشتر از قبل خواهدبود.

برای مثال می‌توانید از کاربران بخواهید فیلم کوتاهی را که درابتدای سایت قرارداده‌اید را مشاهده کنند.

POP-UP موبایلی چیست؟

گوگل مخالف طراحی POP-UP موبایلی نبوده است و اما از طراحان می خواهد که طراحی‌های هوشمندانه تری دراین زمینه داشته باشند. پاپ‌ آپ به کاررفته درصفحه نمایش گوشی‌های موبایل بسیارکوچک است، به صورت کلی می‌توان گفت بنا به سایز گوشی‌های موبایل اندازه‌های متفاوتی دارد.

البته گوگل برای دفاع از حقوق کاربران مشخص کرده‌است که درصورت این که از سه نوع پاپ آپ زیر استفاده کنید، شما را جریمه خواهدکرد.

  1. آن دسته از POP-UP هایی که در بدو ورود کاربر به سایت نمایش داده می‌شود.
  2. “POP-UP” هایی که قسمت بسیارزیادی را از صفحه اشغال می‌کند.
  3. “POP-UP” هایی که همه صفحه سایت را به صورت کامل اشغال می‌کنند.

توجه کنید در طراحی صفحاب وب سایت ازاین سه نوع  پاپ آپ استفاده نکنید.

معایب POP-UP

  1. به صورت کلی می‌توان گفت این تبلیغات برای کاربران آزاردهنده است زیرا با بازکردن سایت با چندین “POP-UP” تبلیغاتی روبه رو می‌شوند که مانع دسترسی سریع آن‌ها به محتوای سایت می‌شود.
  2. “POP-UP” به صورت ناخواسته بازمی‌شوند، حال اگر دارای ویروس‌های خطرناکی باشند، به سیستم شما ضربه خواهندزد.
  3. روی محتوای این نوع تبلیغات، نظارت خاصی وجودندارد به همین دلیل ممکن است محتوای مناسبی را برای همه رده‌های سنی نداشته باشد.
  4. این نوع تبلیغات ممکن است سبب خروج کاربر از سایت شما شود و وی ادامه جستجو را در سایت شما پیگیری نکند.
  5. محتوای این نوع تبلغایت ممکن است سبب شود تا کاربر به دنبال آن‌ها برود و از دسترسی به محتوای سایت اصلی غافل شود.
  6. استفاده از POP-UP می‌تواند روی رتبه سایت شما در نتایج جستجو تاثیر منفی بگذارد، بدین ترتیب به مرور زمان صفحه سایت شما از نتایج جستجو حذف می‌شود.

مزایای POP-UP

  1. شما می‌توانید به جای تبلیغات از در پاپ آپ اطلاعات مفید دیگری قراردهید.
  2. این نوع تبلیغات تاثیر چندانی را روی عملکرد و سرعت سایت شما نخواهدداشت.
  3. با این روش می‌توانید تعداد بازدید سایت خود را بالا ببرید.
  4. با افزایش بازدید سایت،؛ نرخ کلیک در سایت افزایش می‌باید و به این ترتیب رتبه سایت در الکسا بهبود پیدا خواهدکرد.
  5. پاپ آپ نسبت به سایر تبلیغات قیمت کمتری دارند و مقرون به صرفه تر است.

آیا POP-UP می‌تواند روی رنکینگ سایت تاثیر بگذارد؟

پاپ آپ تاثیر مستقیمی را روی رنکینگ سایت شما دارد. مگر این که:

  1. می‌توانید از پاپ آپ‌های زمان‌دار استفاده کنید. برای مثال POP-UP در یک مدت زمان محدود برای مثال پنج ثانیه عمل کند.
  2. همه تبلیغات بازبینی از نظر گوگل غیرمجاز نیستند و برای ان‌ها رتبه‌های متفاوتی درنظرگرفته می‌شود.به همین دلیل هیچ گاه از تبلیغاتی که قبل توسط گوگل جریمه شده‌اند استفاده نکنید.
  3. شما می‌توانید برای سایت خود از تبلیغات غیرتهاجمی استفاده کنید، بهره‌گیری از این تبلیغات برای اطلاع رسانی به کاربران سایت می‌تواند مفید نیز باشد.
  4. به هیچ عنوان از پاپ آپ انتخاب زبان استفاده نکنید، این انتخاب می‌تواند سبب پایین رفتن ارزش سایت شماشود.

جمع بندی
با مطالعه این مقاله متوجه شدید که پاپ آپ نوعی تبلیغات است که بسته به نوع استفاده‌ای که از آن می‌شود می‌تواند روی رنکینگ سایت تاثیرات منفی و یا مثبت بگذارد. دراین مطلب به بررسی همه جانبه پاپ آپ پرداختیم و شما با مطالعه آن می‌توانید اطلاعات خوبی را دراین زمینه کسب کنید.