استراتژی محتوا چیست؟

اگر دوست دارید با استراتژی محتوا و دلیل اهمیت آن بیشتر آشنا شوید، پس با این نوشته از سایت آی وحید همراه ما باشید.

متخصصان حوزه تولید محتوا، تعریف های مختلفی برای مفهوم استراتژی محتوا مشخص کرده اند. یکی از این افراد، نویسنده کتاب معروف Content Strategy At Work یعنی مارگوت بلومشتاین (Margot Bloomstein) است. این کتاب، یکی از معروف ترین کتابها در زمینه استراتژی محتوا است. بنا به اطلاعات نویسنده این کتاب، استراتژی محتوا عبارت است از:

استراتژی محتوا، فرآیندی است که در آن محتوای مناسب، مفید و کاربردی با زمان بندی مخصوص و منظم تولید می شود و در اختیار مخاطب قرار می گیرد. چنین محتوایی باید با تجربه خاص کاربران متناسب باشد و با توجه به نیازهای کاربران تولید و گردآوری شده باشد. کسی که برای تولید محتوا استراتژی تعیین می کند، باید توانایی مدیریت محتواها را نیز داشته باشد.

شخصی که می خواهد برای محتواهای کسب و کارش استراتژی تعیین کند، باید با نیازهای مخاطبانش آشنایی داشته باشد و بداند که آنها چه نوع محتواهایی را بیشتر می پسندند. همچنین باید با توجه به زبان مخاطب و نیازهای او محتواها را تولید کند. در نهایت هم باید محتواهای تولید شده را به دست مخاطب برساند و محتواها را به خوبی مدیریت کند. استراتژی محتوا به این معنا است که شما به صورت کاملا هدفمند و آگاهانه محتوا تولید کنید و از محتواهای خود برای دستیابی به اهداف کسب و کارتان استفاده کنید.

در واقع می توان گفت که موضوع استراتژی محتوا بیشتر روی زمان بندی و برنامه ریزی تولید محتوا تکیه دارد. با تعیین استراتژی درست و دقیق برای تولید محتوا، سرعت رشد کسب و کار شما چندین برابر می شود و می توانید مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنید.

افزایش بازدید

چرا شما باید برای موفقیت کسب و کارتان با استراتژی محتوا آشنایی داشته باشید؟

بازاریابان داخلی شرکت، بر این اعتقاد هستند که هر روز باید محتوای جدید تولید شود. تولید محتوا، خوب است؛ اما باید به این فکر کنید که تولید محتوای بی هدف نتیجه ای نخواهد داشت.
امروزه بازاریابان و مدیران شرکتها باید بدانند که برای موفقیت در فروش و جذب مشتری، باید جریانی از محتواهای جدید تولید کرده و آنها را در مکانهای مناسب منتشر کنند. به عبارت دیگر، برای تاثیرگذاری روی مخاطب و دیدن نتایج عالی، باید روش تدوین و تنظیم استراتژی محتوا را بلد باشید.
محتواهای جدید یک وب سایت شامل پست های وبلاگ، نوشته های سایت و مطالب رسانه های اجتماعی است که در قالب های مختلفی مانند کتاب الکترونیکی، مقاله، وبینار و ویدئو منتشر می شود. وقتی شما بدانید که چه محتوایی باید تولید کنید و به چه طریقی منتشرش کنید، خواهید دید که چقدر در کسب و کارتان موفق تر می شوید.
استراتژی محتوا، دقیقا همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید. استراتژی محتوا به شما کمک می کند که رتبه وبسایت خود را بهبود دهید و ترافیک وبسایتتان را بیشتر کنید و به مشتریان موجود سود می رساند.
اگر بدون فکر کردن به اهداف و نتایج کار، محتوا تولید کنید، وقت و انرژی تان را هدر داده اید و به آن نحوی که می خواهید نتیجه نخواهید دید. با این حال نمی توانید روند تولید محتوای خود را قطع کنید؛ زیرا در این صورت جلوی سیلی از مخاطبان و مشتریان را گرفته اید و نمی توانید در کسب و کارتان پیشرفت کنید. بنابراین چه کار باید کرد؟ در این جاست که اهمیت داشتن استراتژی محتوا مشخص می شود. استراتژی محتوا به شما یاد می دهد که محتوای درست را برای مخاطبین درست تولید کنید و در جای درست آن را منتشر کنید.

آیا با مزایای تنظیم استراتژی محتوا آشنا هستید؟

داشتن استراتژی در تولید و بازاریابی محتوا مزایای زیادی برای کسب و کار شما دارد؛ مثلا:
• به شما کمک می کند محتوایی مطابق با نیازها و شخصیت مشتریان خود ایجاد کنید.
• از دیگر وب سایتها و برندها متمایز شوید.
• مطالبی تولید کنید که به فروش محصولات و خدمات شما کمک کند.
• مانع از اتلاف وقت و انرژی تیم شما می شود.
• کسب و کار شما را به یک منبع قابل اطمینان تبدیل می کند.
• باعث می شود برای هر کانالی، محتوای مناسب برای همان کانال را تولید کنید.
• استراتژی درست محتوا، مشتریان شما را مطابق با شرایط و نیازهایشان، درگیر و مجذوب شما می کند.

حالا که با مزایای تنظیم استراتژی محتوا آشنا شدید، بهتر است با روشهای تدوین استراتژی محتوا آشنا شوید. اولین کاری که باید انجام دهید، این است که مشتریان خود را به خوبی بشناسید. شناخت مشتری، بسیار بسیار مهم است. شما هرچقدر هم که سئو کنید، هر چقدر با اصول بازاریابی اینترنتی آشنا باشید، باز هم باید مشتریان و مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و با توجه به نیازهای مخاطبان خود محتوا تولید کنید.

تمرین عملی!

برای تعیین استراتژی محتوا باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید. پس از شما می خواهیم کاغذ و خودکارتان را بردارید و کمی درباره مشتریان خود توضیح دهید. سعی کنید آنها را بهتر و عمیق تر بشناسید. آنها را تصور کنید و ببینید واقعا به دنبال چه چیزهایی هستند و چه نیازهایی دارند. امیدواریم که این کار را انجام دهید؛ زیرا مخاطب شناسی واقعا در پیشرفت کسب و کار تاثیر زیادی می گذارد.

اما چگونه می توان استراتژی درستی برای محتوای خود تنظیم کنید؟

در مقاله 11 گام برای تعیین استراتژی محتوا ، شما را با نحوه تنظیم استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد. خواندن این مقاله و مقاله بعدی را به صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و مدیران وبسایت ها توصیه می کنیم. بعد از خواندن این نوشته، می توانید محتواهایی کاربردی و دقیق تولید کنید و به بهترین شکل، به دست مخاطبان خود برسانید.

 گام برای تعیین استراتژی محتوا

در مقاله ، 11 گام عالی برای تعیین استراتژی محتوا را به شما آموزش خواهیم داد. با کمک این 11 گام، شما می توانید محتواهای کسب و کار خود را با برنامه و به صورت اولویت بندی شده تولید کنید و با این کار، باعث پیشرفت کسب و کار خود و جذب مشتری های بیشتر شوید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با وب سایت آی وحید همراه بودید از شما بسیار ممنونیم.