سلام خدمت دوستان عزیز . امروز مطلبی درباره ترافیک پایین سایت برای شما آماده کرده ایم . میخواهیم در این مطلب بگوییم که مواقعی که ترافیک سایت شما پایین آمد چکار باید انجام دهید . نکات امروز میتواند بسیار کاربردی و موثر در زمینه افزایش بازدید و رتبه سایت شما شود .

در مواجهه با ترافیک پایین سایت چکار کنیم ؟

اولین کاری که باید در این مواقع انجام داد این است که رتبه و رنکینگ سایت خودتان را بررسی کنید . دلیل افت ترافیک سایت شما میتواند به دلیل افت رتبه شما در گوگل باشد . قاعدتا زمانی که رتبه شما افت میکند ، ترافیک ورودی سایت شما نیز پایین خواهد آمد . اما اگر رتبه سایت شما افت نکرده ولی ترافیک سایت شما پایین آمده میتوانید موارد زیر را انجام دهید .

 

1- از شبکه های اجتماعی استفاده کنید 

به قول یکی از روانشناسان و متخصصان امروزه دنیا دنیای ارتباطات است . هر کسی سرش درون گوشی و سیستم کامپیوتری است . روزانه اخبار زیادی از طریق شبکه های اجتماعی رد و بدل میشود . فیسبوک ، توئیتر ، اینستاگرام ، تلگرام و حتی شبکه های پیام رسان داخلی از این قاعده مستثنی نیستند . امروزه شبکه های اجتماعی نقش زیادی در افزایش بازدید سایت شما دارد . شبکه های اجتماعی نسل جدیدی از فروشگاه های اینترنتی هست که واقعا به مانند آن میتوانید از کسب و کار خود درآمد داشته باشید .

 

2- در دیگر بلاگ ها نظر دهید 

بعضی از افراد این مورد رو با اسپم اشتباه میگیرند و اینقدر اسپم میزنند که روی اعصاب صاحب سایت میروند . نمونه اش را روزانه در سایت آی وحید مشاهده میکنیم ! شما مطلبی میخوانید و از آن خوشتان می آید و سعی میکنید نظر شخصی خود را در آن مورد به اشتراک بگذارید . این مورد قابل قبول است . اما بعضی از افراد بدون توجه به مطلب فقط نظر تبلیغاتی میدهند که آن به هیچ وجه برای وبسایت شما خود نمیباشد .

 

3- نوشته های ” موفق ” بیشتری بنویسید 

اگر میخواهید مخاطبانتان افزایش یابد ، به صورت منظم بلاگ خود را تجزیه و تحلیل کنید . چه مقالاتی باعث میشود کاربران شما بیشتر جذب آن شوند ؟ بیشترین لندینگ پیج های مهم کدام هستند ؟ این نوشته ها از آن دسته مطالبی است که مخاطب شما را افزایش میدهد . آیا میتوانید بیشتر درباره آنها بنویسید ؟ نوشتن مطالب بیشتری مشابه این گونه مطالب ، به شما در جذب بیشتر مخاطب کمک میکند .

 

4- خبرنامه بفرستید

یکی از راه های جذب مشترک و کاربر این است که آنها را از مطالب خود باخبر کنید . اطلاع رسانی به کاربران در هنگام رویداد ها و مطالب ویژه و جدید به شما کمک میکند ترافیک و مخاطب سایت خود را افزایش دهید . با ارسال ایمیل به صورت منظم به مشتریان و کاربران خود سعی کنید همیشه خود را در خاطر آنها نگه دارید . علاوه بر این آنها در آینده به صورت خودکار به سایت شما برای خواندن مطالب جدیدتان سر میزنند . سرویس های مختلفی برای ارسال خبرنامه به کاربران وجود دارد که از بین آنها میتوان به MailChimp اشاره کرد . سرویس های دیگری نیز وجود دارد که میتوانید با جستجو در اینترنت آنها را پیدا کنید .

 

5- تبلیغ کنید

اگر شما بودجه دارید پیشنهاد میشود که تبلیغات خود را در یکی از شبکه های تبلیغاتی قرار دهید . اگر از اصول تبلیغات گوگل آگاه هستید بهترین پیشنهاد استفاده از تبلیغات گوگل است که هدفمند ترین نوع تبلیغات و نمایش آن به کاربران رده مربوط به خود میباشد . در کل استفاده از تبلیغات فیسبوک و گوگل به شما میتواند خیلی در امر افزایش ترافیک کمک کند .

 

نتیجه گیری : فعال باشید 

بعضی اوقات بلاگ شما توجهی به شما ندارد و ترافیکی که میخواهید واقعا به شما نمیدهد . اگر رنکینگ شما در گوگل تغییری نکرده شما نیاز دارید که کمی بیشتر تلاش کنید . در شبکه های اجتماعی و سایر بلاگ ها فعال باشید . مقاله هایی بنویسید که کاربران شما بیشتر از آن خوششان بیاید . فراموش نکنید که حتما از خبرنامه نیز استفاده کنید .

امیدواریم که از این مطلب استفاده کافی برده باشید و بتوانید مشکل ترافیک پایین سایت خود را حل کنید . خوشحال میشویم نظرات خود را فارغ از هرگونه اسپم در قسمت نظرات اعلام کنید .