با بالا رفتن قیمت دلار در ایران و ارزشمند شدن این ارز برای ما، افراد زیادی به کسب درآمد دلاری از طریق سایت های فریلنسینگ علاقمند شده اند و همین موضوع باعث شد در این مقاله 5 سایت برای کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی را به شما معرفی کنیم.

اگر مهارت برنامه نویسی داشته باشید، به راحتی می توانید از سایت هایی که در این مقاله معرفی می کنیم پروژه های برنامه نویسی دریافت کنید و با انجام این پروژه ها، درآمد دلاری شیرینی را به دست بیاورید.

همچنین این نکته هم باید بدانید که این سایت ها محدودیت هایی برای ایرانی ها دارند که با استفاده از شرکت های واسطه می توانید این محدودیت ها را از بین ببرید و به راحتی کسب درآمد کنید.

مثلا برای نقد کردن درآمد خودتان یا باید حساب بانکی در یکی از کشورهای خارجی داشته باشید یا کسی را داشته باشید که درآمدتان به حساب او واریز شود، در غیر اینصورت می توانید از شرکت های واسطه درخواست کنید تا با کم کردن درصد خیلی کمی، درآمد شما را برداشت کنند و به پول ایران به شما پرداخت نمایند.

Upwork :

آپ ورک یک سایت معروف در زمینه خدمات آنلاین است که درآن افراد تخصص خودشان را معرفی و هزینه خدمات خودشان را مشخص می کنند.

در این سایت شما می توانید آگهی های شرکت ها را مشاهده کنید و برای آن کارهایی که متناسب با تخصص شما هستند، درخواست ارسال کنید تا شما را برای انجام پروژه خودشان استخدام کنند.

توصیه ای که می کنیم این است که سعی کنید در سایت upwork نمونه کارهای خودتان را قرار دهید و پروفایل حرفه ای برای خودتان بسازید تا بتوانید پروژه های بیشتری را دریافت کنید.

PeoplePerHour :

دومین سایتی که می توانید از طریق آن کسب درآمد دلاری داشته باشید، سایت PeoplePerHour است.

همانطور که از نام این سایت پیداست، در آن شما می توانید تخصص خودتان را مشخص کنید و هزینه ساعتی خدمات خودتان را هم مشخص کنید تا کسانی که می خواهند از خدمات شما استفاده کنند، با شما تماس بگیرند و بتوانید با آنها وارد مذاکره شوید.

نکته بعدی که وجود دارد این است که در این سایت می توانید برای پروژه های مشابه با تخصص خودتان، درخواست ارسال کنید تا بتوانید آنها را بگیرید و درآمد کسب کنید.

Guru :

سومین سایتی که می توانید از طریق انجام پروژه در آن، کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی داشته باشید، Guru است.

در این سایت هم هم مانند موارد قبلی شما می توانید تخصص خودتان را مشخص کنید و یک رزومه حرفه ای برای خودتان بسازید.

با این کار افرادی که نیاز به تخصص شما دارند می توانند شما را انتخاب کنند و با شما وارد همکاری شوند؛ شما هم می توانید در قسمت پروژه های آن، پروژه هایی را که با کار شما مرتبط هستند پیدا کنید و درخواست ارسال کنید تا بتوانید از این روش کسب درآمد کنید.

Freelancer :

چهارمین مورد کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی ، سایت Freelancer است که یکی از سایت های معروف در ایران میباشد.

این سایت متاسفانه ایران را تحریم کرده است و برای کسب درآمد از آن باید حتما از آی پی خارجی استفاده کنید.

همچنین اگر آی پی شما تغییر کند و آن متوجه شود که از ایران هستید، حساب شما را به صورت کامل مسدود می کند و نمی توانید حتی درآمدهای خودتان را برداشت کنید.

پس باید حواستان به این موضوع باشد تا دچار مشکل نشوید و خدای نکرده درآمدهای خودتان را از دست ندهید.

درسایت فریلنسر دات کام، شما می توانید ثبت نام کنید و رزومه خودتان را ثبت کنید و برای پروژه هایی که در آن ثبت می شوند، درخواست ارسال کنید تا شما را استخدام کنند.

این مورد تقریبا مشابه سایت پونیشا در ایران است و به همان روش فعالیت می کند.

Fiverr :

آخرین مورد کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی ، سایت Fiverr است.

Fiverr تقریبا مانند سایت انجام میدم در ایران فعالیت می کند و در آن می توانید خدمات خودتان را ثبت کنید تا کسانی که به خدمات شما نیاز دارند، درخواست خودشان را ارسال کنند و بتوانند با شما همکاری کنند.

در این سایت هم می توانید درآمدهای دلاری خیلی خوبی را کسب کنید و لذت کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی را بچشید.

نکات مهم در کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی :

تا اینجا سایت هایی را به شما معرفی کردیم که می توانید از طریق آنها، کسب درآمد دلاری داشته باشید، حالا می خواهیم بگوییم که چه نکاتی در کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی مهم هستند :

1- رزومه قوی : سعی کنید رزومه قوی برای خودتان بسازید و در آن ها ثبت کنید تا سریع تر به شما اعتماد کنند و پروژه خودشان را به شما بسپارند.

2- خوش قولی و وقت شناسی : خوش قولی و وقت شناسی در کار فریلنسینگ خیلی مهم است و اگر یک فریلنسر بدقول و وقت نشناس باشید، قطعا کسی نمی خواهد با شما کار کند.

3- مدیریت پروژه : مدیریت پروژه در این کار بسیار مهم است و باعث می شود بتوانید پروژه های بیشتری بگیرید و درآمد خودتان را افزایش دهید. اگر مدیریت پروژه بلد نباشید، قطعا نمی توانید پروژه های زیادی بگیرید و پروژه های خودتان را سر وقت تحویل دهید و این موضوع باعث می شود مشتری از شما ناراضی شود.

4- یادگیری مداوم : همیشه سعی کنید خودتان را به روز کنید و در حوزه کاری خودتان بیشتر یاد بگیرید، این موضوع کمک می کند که بتوانید برنامه نویس قوی تری شوید و حرفی برای گفتن داشته باشید.

جمع بندی :

در این مقاله به شما در مورد اصول کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی توضیح دادیم و 5 سایت معرفی کردیم که از طریق آنها می توانید درآمد دلاری داشته باشید.

 همچنین اصولی را به شما گفتیم که رعایت آنها کمک می کند بتوانید درآمد دلاری خودتان را افزایش دهید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند بتوانید درآمد دلاری از برنامه نویسی کسب کنید و از این درآمد لذت ببرید.