گوگل به عنوان یک موتور جستجوگر پرقدرت، هر روز برای جلب رضایت هر چه بیشتر کاربران خود، خلاقیت های زیادی را به کار می گیرد. ارائه سرویس های رایگان یکی از این ایده ها و خلاقیت ها است که کاربران می توانند از آن ها به نفع خود استفاده کنند و سود ببرند. یکی از سرویس های رایگان آن، گوگل آلرت (Google Alert) است که در عین سادگی می تواند کارآمد بوده و حتی برای سئو سایت شما نیز مثمر ثمر واقع شود.

Google Alert در تاریخ ششم آگوست سال 2003 میلادی به عنوان یکی از سرویس های مبتنی بر موتور جستجوی گوگل معرفی شد و با اینکه از زمان حضور او در کنار گوگل سال های زیادی می گذرد، اما همچنان کاربران بسیاری از وجود او بی اطلاع مانده اند. اگر شما هم یکی از کاربرانی هستید که تا به حال از این ابزار استفاده نکرده و یا به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در مورد آن هستید، این مقاله می تواند اطلاعات کامل و جامعی در این زمینه به شما ارائه دهد. پس با آی وحید تا انتهای این مقاله همراه باشید.

فهرست عناوین :

  • گوگل آلرت چیست؟
  • چرا باید از Google Alert استفاده کنید؟
  • 7 کاربرد مهم گوگل آلرت
  • آموزش قدم به قدم فعال سازی و استفاده از گوگل آلرت (Google Alert)
  • تکنیک هایی برای اثر بخشی بیشتر Google Alert
  • آیا Google Alert بر سئو سایت اثر می گذارد؟

گوگل آلرت چیست؟

هنگامی که در موتور جستجوگر Google عبارت گوگل آلرت (Google Alert) را جستجو کنید، در صفحه نتایج SERP اولین گزینه ای که به شما پیشنهاد می شود، لینک استفاده از این ابزار رایگان است که خود Google آن را با عنوان “صفحه پایش وب برای محتوای جدید” نشان می دهد. اگر بخواهیم از نظر لغتی این ابزار کارآمد را معنی کنیم به عبارت “هشدار گوگل” خواهیم رسید. اما این موتور جستجو چه هشداری به ما خواهد داد؟

این که گوگل در مورد چه موضوعی به شما هشدار دهد، را خود شما می توانید مشخص کنید. برای اینکه بهتر متوجه شوید، بهتر است به سراغ یک مثال ساده برویم. خیلی وقت ها برای هر کدام از ما پیش آمده که در مورد یک موضوع خاص تمام مقالات ارائه شده در گوگل را خوانده باشیم، اما همچنان نیاز به اطلاعات جدیدتر و بیشتری داشته باشیم یا اینکه به روز بودن اطلاعاتمان در مورد یک موضوع تخصصی از اهمیت بالایی برای ما برخوردار باشد.

یا حتی زمانی که دوست داریم هر مقاله که با اسم ما در گوگل منتشر می شود را ببینیم. در همه این موارد کافی ست از Google بخواهیم که به ما هشدار دهد که کاربر عزیز در مورد موضوعی که درخواست کرده بودید، هم اکنون محتوا و مقاله ای جدید منتشر شده است، پس هرچه سریع تر برو و آن را بخوان.

به بیان دیگر شما با استفاده از این ابزار می توانید یک کلمه و یا عبارتی را برای گوگل تعریف کنید و از او بخواهید در بازه ی زمانی که شما مشخص کرده اید، تمام مقالات و محتواهایی را که در این مورد منتشر می شوند، برای شما ارسال کند. شاید در نگاه اول برای شما این ابزار رایگان مفید و کارآمد به نظر نرسد. اما از شما می خواهم روی آن بیشتر فکر کنید. به خصوص اگر سایتی دارید و برای کسب امتیاز سئوی آن دست به هر ترفندی می زنید.

چرا باید از Google Alert استفاده کنید؟

قطع به یقین کاربرانی بیشتر جذب این ابزار می شوند که به شدت نیاز دارند به روز باشند. این امر امروزه برای بسیاری از تخصص ها، مشاغل و حتی رشته های تحصیلی یک نیاز اساسی به شمار می رود. در واقع با این که کاربردی بودن این ابزار مهم ترین دلیل استفاده از آن به شمار می رود، اما دلایلی دیگری نیز وجود دارد که استقبال کاربران زیادی را به همراه داشته است و می تواند شما را نیز برای استفاده از این ابزار بیشتر وسوسه کند. چه دلایلی؟ در ادامه برای شما توضیح بیشتری خواهیم داد:

  • شما می توانید خیلی راحت و سریع Google Alert را فعال کنید. نیازی نیست برای فعال سازی و راه اندازی آن مراحل پیچیده ای را طی کرده و یا زمان زیادی را صرف کنید. با این ابزار تنها با چند کلیک زودتر از دیگران جدیدترین اطلاعات منتشر شده در دنیای وب را می توانید مشاهده نمایید.

برای استفاده از ابزار کاربردی گوگل آلرت نیاز نیست هیچ گونه پولی پرداخت کنید و یا حتی تبلیغاتی را ببینید. یک ابزار کاربردی با فعال سازی آسان که استفاده از آن محدود به هیچ شرط و پرداختی نباشد، قطعاً برای همه وسوسه انگیز است.

7 کاربرد مهم گوگل آلرت 

اگر با وجود توضیحاتی که در سطرهای پیشین خواندید، همچنان برای استفاده از گوگل آلرت (Google Alert) ترغیب نشدید و دلیل خاصی نمی بینید که به سراغ این ابزار رایگان بروید، حتماً زیاد روی کاربردهایی که ممکن است فعال سازی این ابزار برای شما به همراه داشته باشد فکر نکرده اید. پس اجازه بدهید تا بیشتر در مورد کاربردهای این ابزار با شما صحبت کنیم.

1- با Google Alert مچ هر کسی را که پشت سر شما صحبت می کند را بگیرید

فرض کنید که یک میکروفن جاسوسی در محل کار خود دارید که هر وقت کسی نامی از شما می برد، به شما یک هشدار بدهد! مشخص است که هر چه سمت شما در شرکت مهم تر باشد و هرچه تعداد افرادی که زیر نظر مدیریت تان فعالیت خود را انجام می دهند؛ بیشتر باشد؛ چنین امکانی برای شما ارزشمندتر خواهد شد.

گوگل آلرت (Google Alert) می تواند برای شما در دنیای بزرگ و خارج از کنترل اینترنت نیز چنین امکانی را فراهم آورد تا هر زمان، کسی از شما، شرکت، شرکا، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید، صحبتی به میان آورد و مطلبی منتشر کرد؛ در کوتاه ترین زمان ممکن در جریان قرار بگیرید. شما می توانید از نقدها و نظرات کاربران در مورد شما و شرکتتان برای پوشش نقاط ضعف و بهبود نقاط قوت خود استفاده کنید و از این طریق رضایت کاربران بیشتری را جلب نمایید.

این رویا شاید برای کسانی که هنوز در حرفه، شغل و یا زمینه کاری خود به محبوبیت کافی نرسیده اند، چندان هم اهمیت نداشته باشد اما برای کسانی که شرکتی بزرگ و یا کسب و کاری حرفه‌ای دارند ارزش زیادی خواهد داشت. البته در نظر داشته باشید که پیشنهاد و توصیه خود گوگل این است که شما Google Alert را به جای نام سازمان و یا شرکت خود، برای نام شخصی تان فعال کنید.

2- با Google Alert رقیبان خود و تغییرات آن ها را رصد کنید

یکی از دلایلی که باعث رشد و موفقیت کسب وکارها و شرکت های بزرگ می شود، بررسی کامل رقبا و نقاط ضعف و قدرت آن هاست. با این کار سازمان ها می توانند همان نقاط مثبت را در خود بیافرایند و همچنین از نقاط ضعفی که رقبا از خود نشان داده اند، بپرهیزند و به این ترتیب به جایگاهی بالاتر از رقیب خود دست پیدا کنند.

یکی دیگر از استفاده هایی که می توانید از گوگل آلرت (Google Alert) به نفع خودتان داشته باشید، رصد رقیبان خود و جایگاه آن ها در فضای مجازی است. با فعال سازی این ابزار به نام شرکت و یا سازمان آن ها در جریان آخرین تغییرات، اقدامات و پیشرفت های آن ها قرار بگیرید تا از قافله عقب نیفتید. این امر به خصوص برای سازمان هایی که در اینترنت و بر سر نتایج صفحه اول گوگل رقابت شدیدی دارند، می تواند بسیار مفید واقع شود.

3- با Google Alert کلمات کلیدی را شکار کنید!

پیدا کردن کلمات کلیدی هدف و مانور دادن بر روی آن ها یکی از مهم ترین استراتژی های است که هر شخصی برای سئو سایت خود به آن روی می آورد. در این میان بیشتر صفحات وب به دنبال کلمات و عبارات کلیدی هستند که کمتر توسط سایر وبگاه ها مورد استفاده قرار گرفته و یا کشف شده باشند. چرا که کسب رتبه در این کلمات کلیدی بسیار راحت تر و امکان پذیرتر خواهد بود.

اما Google Alert در این زمینه چه کمکی از دستش بر می آید؟ با استفاده از این ابزار می توانید به طور کلی از میزان استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر خود آگاه شوید و آن را زیر نظر بگیرید؛ کلمات کلیدی که کمتر به آن ها توجه شده و یا از قلم افتاده اند را پیدا کنید و براساس آن ها استراتژی های خود را بچینید و ده ها کاربرد دیگری که اگر کمی خلاقیت به خرج دهید، به ذهنتان خواهد رسید.

4- با Google Alert به روز باشید!

برای بسیاری از افراد به روز بودن در زمینه شغل و تخصص بسیار مهم است و اگر در زمانی دیرتر از مهم ترین تغییرات، تحولات و تکنولوژی های عرضه شده در اینترنت اطلاع پیدا کنند، ممکن است که به برند شخصی و یا کسب و کارشان ضربه وارد شود.

برای این گونه افراد استفاده از گوگل آلرت (Google Alert) می تواند یک معجزه گر به شمار رود. همچنین بسیاری از کاربران شیفته فرد یا موضوع خاصی هستند و پیگیری اخبار مربوط به این افراد و یا موضوعات برایشان بسیار واجب به نظر می رسد. این ابزار می تواند آن ها را در جریان تمام اتفاقات و مطالبی که در مورد سوپراستار مورد علاقه شان رخ داده، قرار دهد. آن ها می توانند به محض این که کتاب نویسنده محبوبشان منتشر شد در مورد آن و نحوه خریدش اطلاعاتی به دست آورند یا از آخرین اخباری که در مورد خودرو، تیم فوتبال، موبایل، لپ تاپ و … موردعلاقه شان منتشر می شود، اطلاعات کاملی داشته باشند.

5- با Google Alert مچ سارقان ادبی را بگیرید

برای بسیاری از نویسندگان، شاعران و تولیدکنندگان محتوا سرقت ادبی در فضای مجازی تجربه ای تلخ و غیرقابل تحمل است. این افراد نسبت به تک تک نوشته های خود احساس تعلق می کنند و از این که آن ها به نام فرد دیگری منتشر شود، بیزار هستند. به همین دلیل حتی بسیاری از این افراد، از انتشار نوشته هایشان خودداری می کنند.

اگر شما نیز جزء این دسته از کاربران فضای مجازی هستید، می توانید عنوان یا جملاتی از نوشته خود را به عنوان کلمه کلیدی برای Google Alert فعال نمایید تا به محض اینکه کسی از این جملات و یا عناوین استفاده کرد، از طریق گوگل برای شما هشداری فرستاده شود و بلافاصله بعد از این که اثر شما جعل شود، به سارق تذکرات لازم را بدهید. همچنین اگر کسی نوشته های شما را با ذکر نامتان منتشر نمود، می توانید از او تشکر کنید!

6- با گوگل آلرت (Google Alert)، فرصت بک لینک سازی را از دست ندهید! (شانس بک لینک سازی را از دست ندهید)

Google Alert می تواند فرصتی هایی را به شما یادآوری کند تا بتوانید از آن ها برای معرفی بیشتر خدمات و یا محصولات تان استفاده کنید. فرض کنید در یک وبلاگ، وبگاه و یا انجمن پرسش و پاسخ افرادی در مورد نوع محصول و یا خدماتی که شما ارائه می دهید، در حال تبادل نظر و گفت و گو هستند.

Google Alert به شما هشدار خواهد داد که این صفحات در مورد موضوع شما فعالیت هایی را داشته اند و شما در اولین فرصت به این سایت ها و انجمن ها مراجعه کرده و با پاسخ دادن و راهنمایی کاربران به صورت غیر مستقیم و یا مستقیم برند و شرکت خود را معرفی خواهید کرد و به این صورت با ایجاد اعتماد با کاربران هدف خود به صورت مستقیم تعامل و دسترسی پیدا کرده و حتی به صورت کاملاً رایگان بک لینک سازی خواهید کرد.

7- از آخرین حوادث و اتفاقات زادگاه و یا سکونت گاه خود اطلاع پیدا کنید

بسیاری از افراد نسبت به زادگاه خود و یا شهر و منطقه ای که در آن زندگی می کنند، احساس عِرق دارند و اخبار مربوط به این مناطق جغرافیایی را به صورت مرتب در گوگل جست و جو می کنند. اگر شما هم جزء این افراد هستید و می خواهید در مورد منطقه جغرافیایی خاصی اطلاعات به روز داشته باشید، استفاده از ابزار رایگان گوگل آلرت می تواند بهترین گزینه پیش روی شما باشد.

راستی اگر قصد مهاجرت به کشور و یا شهر خاصی نیز دارید، Google Alert می تواند شما را در جریان آخرین اخبار و سیاست های این کشورها قرار دهد.

آموزش قدم به قدم فعال سازی و استفاده از گوگل آلرت (Google Alert)

حالا که با کاربردهای این ابزار رایگان گوگل آشنا شدید، احتمالاً رغبت بیشتری برای فعال سازی آن پیدا کرده اید. ما شما را قدم به قدم همراهی می کنیم تا هر چه زودتر از امکانات این ابزار بهره مند شوید. پس با ما همراه باشید.

1. در مرورگر خود نشانی  www.google.com/alerts  را وارد نمایید تا به صفحه اصلی Google Alert راه پیدا کنید.

2.کادری را در این صفحه مشاهده می کنید که در یک سمت آن آیکون ذره بین کوچکی قرار دارد، روبروی این آیکون می توانید کلمه کلیدی را که برای هشدار گوگل در نظر گرفته اید وارد کنید. اما قبل از آن بهتر است گام دوم را اجرایی کنید.

3.گوگل از شما در کادری که بالای آن “من در وب” درج شده است، آدرس جیمیلی درخواست می کند تا هشدارها را به آن آدرس ارسال نماید. با کلیک بر روی علامت + می توانید آدرس خود وارد کنید. البته در نظر داشته باشید در این مرحله اگر قبلاً از حساب کاربری جیمیل خود خارج نشده اید و همچنان جیمیل شما لاگین باشد، اطلاعات مربوط به آن به صورت پیش فرض نمایش داده خواهد شد.

4. حالا که اطلاعات جیمیل خود را تکمیل کردید، دوباره به سراغ کادر جستجو بروید و کلمه مورد نظرتان را وارد کنید. به محض اینکه در این کادر شروع به تایپ کلمات می کنید، پنجره باز شده و در آن دو گزینه پیش روی شما قرار می گیرد. یکی از این گزینه ها آبی رنگ است و بر روی آن عبارت Create Alert یا ایجاد هشدار نوشته شده و با کلیلک بر روی آن می توانید هشدار را برای خود فعال کنید. اما یکی دیگر از گزینه ها که رنگی سفید دارد با عبارت Show Options (نمایش گزینه‌ها) نمایش داده می شود و از طریق آن می توانید تنظیمات خاصی را برای گوگل آلرت (Google Alert) فعال نمایید.

5. برای دسترسی به تنظیمات بیشتر، بر روی Show Options کلیک کنید، یک نوار کشویی با گزینه های زیر روبروی شما گشوده می شود که با آن می توانید هشدار گوگل را برای استفاده بهینه تر شخصی سازی کنید:

  • چند وقت یک بار  How Often:

با تنظیم این گزینه بر روی یکی از موارد ” As It Happens به محض روی دادن”، ” At   Most Once A Day حداکثر یک بار در روز” و ” At Most Once A Week حداکثر یک بار در هفته” می توانید تعداد دفعات ارسال هشدارهای گوگل را مشخص کنید. می خواهید به محض اینکه مقاله منتشر شد به شما اطلاع داده شود یا اینکه یکبار در روز لیست تمام مقالات مرتبط برایتان ارسال شود؟ یا اینکه سرتان بسیار شلوغ است و ترجیح می دهید در هفته فقط یکبار لیست کامل را دریافت کنید؟

  • منابع Sources :

با باز کردن این گزینه، لیستی از منابعی چون: وبلاگ ها، وب، اخبار، ویدئو، انجمن ها و …. را ببینید و هر کدام را که به قالب محتوایی مدنظر شما نزدیکتر است، انتخاب کنید. حتی می توانید این گزینه را روی انتخاب “خودکار” فعال نمایید.

  • زبان Language :

برای گوگل که با هزاران زبان فعالیت می کند مهم است که بداند مقالات و اطلاعاتی که برای شما نمایش داده می شوند، باید به چه زبانی باشند.

  • منطقه Region :

با این گزینه منطقه جغرافیایی مدنظر خود را برای گوگل تعیین کنید.

  • تعداد نتایج How Many:

تنها دو مورد برای فعال سازی این گزینه مشخص شده است:

Only The Best Results با انتخاب این گزینه از گوگل درخواست می کنید که تنها برترین نتایج را به شما نشان دهد و با انتخاب All Results  به او فرمان می دهید که تمامی نتایج را برای شما ارسال کند.

  • تحویل به Deliver To :

می خواهید هشدارها به عنوان یک فید RSS برای شما ارسال شوند و یا اینکه به عنوان پیامی در صندوق دریافت جیمیلتان به انتظارتان بشیند؟ با استفاده از فید RSS  می توانید از شلوغی بیش از حد صندوق دریافت جیمیل شما جلوگیری کند.

تکنیک هایی برای اثر بخشی بیشتر گوگل آلرت Google Alert

راه اندازی و استفاده از گوگل آلرت با وجود اینکه کار بسیار ساده ای است اما اگر با رعایت نکات و تکنیک های زیر همراه شود، نتایج بهینه تر و اثر بخش تری خواهد داشت:

  1. گاهی ممکن است عبارت یا کلمه کلیدی که شما برای هشدار تنظیم کرده اید، به صورت غیر علمی و حتی با غلط املایی درمقالات انتشار پیدا کند. البته معمولاً خود گوگل حواسش به کلمات مترادف، هم معنی و یا غلط های املایی جمع است اما با این حال کار از محکم کاری عیب نمی کند و بهتر است که هنگام تعریف کلمه کلیدی برای گوگل آلرت (Google Alert)، غلط های املایی را نیز در نظر بگیرید.
  2. اگر هشدار Google را برای عبارتی تنظیم می کنید که بیش از یک کلمه است؛ حتماً آن را داخل علامت نقل قول قرار دهید. فراموش نکنید که در هنگام تایپ علامت نقل قول حتماً زبان صفحه کلید شما انگلیسی بوده و علامت نقل قول الزاماً به شکل (“ ”) باشد. اگر با علایمی که باعث جستجوی بهتر در این موتور جستجو می شود آشنایی دارید، می توانید از آن ها نیز در این ابزار استفاده کنید. برای مثال همان طور که برای تأکید بر وجود کلمه ای در سرچ گوگل قبل از آن از علامت + استفاده می کنیم، در این ابزار هم می توانیم برای ایجاد تأکید بر وجود کلمه ای در عبارت کلیدی خود قبل از آن علامت + قرار دهیم.
  3. شما می توانید برای آدرس جیمیل خود تا ده ها Google Alert تنظیم کنید. پس چرا از این امکان حداکثر استفاده را نبرید؟ و برای صورت های مختلف کلمه کلیدی هدف خود، هشدار تعریف کنید.
  4. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که روزانه ایمیل های زیادی را دریافت می کنید و در میان صدها ایمیلی که برای شما ارسال می شود، جستجو به دنبال هشدارهای گوگل برای شما کاری سخت و حوصله سر بر خواهد بود، یک پیشنهاد ویژه برایتان داریم. شما می توانید به جای مراجعه به صندوق جیمیل خود، مستقیم به آدرس https://inbox.google.com  مراجعه کنید و تمام هشدارهای گوگل آلرت (Google Alert) را در صندوق دریافتی یا ورودی پیدا کنید که تحت یک عنوان مشخص طبقه بندی شده اند.
  5. برای رسیدن به نتایجی دقیق و سودمند حتماً از کلمات کلیدی خاص استفاده کنید. هرچه انتخاب کلمه کلیدی توسط شما هدفمندتر باشد، نتایج بهتری به دست خواهید آورد. به همین دلیل توصیه می کنیم اصلاً کلمات کلی را به کار نبرید. شاید در نگاه اول مشخص کردن کلمه کلیدی “موبایل” برای شما بسیار جذاب باشد اما بعد از مدتی که روزانه هزاران پیام برای شما ارسال شد؛ به بیهوده بودن انتخاب چنین کلماتی اطمینان بیشتری پیدا خواهید کرد. فراموش نکنید که روزانه دریافت یک مقاله که دقیقاً به شما و سازمان و کسب و کارتان ارتباط دارد؛ مثل “جدیدترین موبایل شرکت سامسونگ” بسیار بهتر از دریافت روزانه صدها مقاله با موضوعات پراکنده است.
  6. توصیه می کنیم با استفاده از تنظیمات Google Alert حتماً آن را برای رسیدن به نتایج بهتر شخصی سازی کنید. مشخص کردن منطقه جغرافیایی، زبان، منابع و قالب محتوایی و … می توانند به شما برای رسیدن به هدفتان کمک زیادی کنند.
  7. بهتر است قبل از تنظیم و تعریف هر هشداری، هدف خود را از تعیین آن مشخص و آن را به خود یادآوری کنید. در صورتی که بدانید دقیقاً به دنبال چه هدفی هستید، قطعاً می توانید کلمات و هشدارهای دقیق تری را تنظیم نمایید.

آیا Google Alert بر سئو سایت اثر می گذارد؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از کاربران حرفه ای که به دنبال بهینه سازی صفحات وب خود برای موتورهای جستجو هستند و یا به اصطلاح به دنبال ترفندهایی برای بهبود بخشی سئو سایت خود می‌گردند؛ پیش می آید این سوال است که آیا این ابزار گوگل می تواند به آن ها در زمینه سئو کمکی برساند؟

اگر حتی اطلاعات کم و زمینه ای در مورد سئو داشته باشید، حتماً در مواردی که به عنوان کاربردهای گوگل آلرت (Google Alert) به آن اشاره کردیم؛ متوجه تأثیراتی که می تواند این ابزار رایگان بر بهینه سازی سایت شما به همراه داشته باشد، شده اید.

این ابزار می تواند به صورت غیر مستقیم در سئو تأثیر بگذارد. به عبارت دیگر شما می توانید با استفاده از این ابزار، استراتژی قوی و حرفه ای تری برای صفحه وب خود طراحی کنید. به طور قطع می دانید که یکی از مهم ترین کارهایی که برای چیدمان استراتژی سایت باید انجام دهید، بررسی کامل رقبا است. ابزار Google Alert این امکان را به شما می دهد تا به راحتی و با کمترین سرچ فعالیت هایی را که رقبانتان برای رسیدن به رتبه اول در صفحه سرچ گوگل و در مورد کلمه کلیدی مد نظر شما انجام داده اند؛ زیر نظر بگیرید.

در قسمت کاربردهای هشدار گوگل به بک لینک سازی نیز اشاره کوتاهی داشتیم. گفتیم که با استفاده از این ابزار می توانید وقتی که کاربری در مورد شرکت، محصولات و یا خدمات شما سوالی دارد؛ در اسرع وقت به آن پاسخ داده و به این صورت با ایجاد اعتماد او را به مخاطب هدف خود تبدیل نمایید و یا از این بستر برای بک لینک سازی استفاده کنید.  قدرت بک لینک سازی نیز به طور قطع برای شما روشن است.

جمع بندی

این روزها که تمام کسب و کارها و شرکت ها به سرعت به سمت اینترنتی شدن پیش می روند و بازاریابی دیجیتال برایشان از اهمیت بسیاری برخوردار شده است. در این میان ابزار Google Alert که به صورت رایگان توسط خود گوگل برای خدمت رسانی بیشتر به کاربران ایجاد شده است، می ‌تواند به صورت غیر مستقیم اما مؤثر، در بازاریابی دیجیتال شرکت ها و سازمان ها و نیز بهبود رتبه سئو صفحات این مراکز مفید باشد. به علاوه اشخاص با استفاده از این ابزار می ‌توانند علایق خود را در دنیای گسترده و بزرگ اینترنت راحت‌ تر زیر نظر داشته باشند.

 با توجه به کاربردهای فراوان و نیز ناشناخته بودن این ابزار برای بسیاری از افراد تصمیم گرفتیم که با انتشار این مقاله کاربران خود را با گوگل آلرت (Google Alert) و کاربردهایش بیشتر آشنا کرده و نیز راه های فعال سازی و انجام تنظیمات آن را نیز آموزش دهیم. امیدواریم که با خواندن این مقاله به پاسخ تمام سوالات خود رسیده باشید.