نكاتي مفيد براي يادگيري طراحي سايت

 بسياري از سايت ها ترافيك و بازديد بالايي دارند اما داراي فروش مطلبوبي نيستند. ولي مشكل از كجاست؟ سايت هايي كه روي طراحي سايت زمان و هزينه كافي نمي گذارند با رشد و پيشرفت آن دچار اين قبيل مشكلات مي شوند. بنابراين بايد در همان ابتداي سايت طراحي آن را نيز جدي بگيريد زيرا كه طراحی درست و اصولی سایت باعث افزايش سرعت سايت و در نتيجه افزايش بازديد كنندگان بيشتر مي شود. طراحی وب سایت تاثیر مهمي بر خریداران و اولويت هاي آنها مي گذارد. در حالت كلي ارزیابی محصول توسط كاربران 90 ثانیه، زمان می برد اما کاربران در وب سایت هایی وفادار مي مانند که سرعت سايت  کمتر از هشت ثانیه باشد. همانطوري كه مي دانيد 94 درصد از سرعت سایت مربوط به طراحی آن است علاوه بر این، حدود 75 درصد از کاربران اعتبار نام تجاری وب سايت شان را براساس طراحی آن قضاوت می کنند. با روي كار آمدن سايت هايي مشابه با خدمات و محصولات اغلب بازدیدکنندگان يا مشتريان در صدد مقايسه سايت شما با سايت هاي رقيب بر مي آيند اينجاست كه بايد وارد فضاي رقابتي شويد و تنها چيزي كه مي تواند شما را در عرصه رقابت پا برجا كند داشتن طراحي متفاوت و متمايز است. در ادامه شما را با نكات ارزيابي طراحي سايت و تغييراتي كه به وجود مي آورد آشنا مي كنيم.

قدرت رنگ در طراحي سايت

شركت بزرگ پوشاک Ript براي اولين بار تصمیم گرفت طراحی سایت خود را از رنگ سبز به قرمز تغییر دهد اين شركت با انجام این کار توانست 21 درصد بیشتر بازديد كننده جذب كند سپس اين شركت تصميم گرفت سايت خود را از رنگ سبز به زرد تغییر دهد اما تنها توانست 6/3 درصد بازدیدکننده جذب کند. اين نشان مي دهد كه رنگ جز اركان اصلي و مهم در جذب مخاطب است. همانطور كه مي دانيد قرمز و سبز رنگ هایی هستند که اغلب افراد آنها را دوست دارند. علاوه بر این شما باید نوع مخاطبان خود را نیز درنظر بگیرید اگر مخاطبانتان زنان باشند باید از رنگ های آبی، بنفش و سبز در طراحی سایت خود استفاده کنید اما اگر مخاطبان شما مردان باشند باید از رنگ های آبی، سبز و سیاه در طراحی سایت تان استفاده کنید. با اين حال، این موارد ترجیحات عمومی هستند كه بايد آنها را رعايت كنيد.

بارگذاري ویدئو

معمولا استفاده از فیلم ها براي معرفي محصولاتی که مي خواهيد ارائه دهید اثر گذاري بيشتري روي فروش دارد و فروش شما را بيشتر مي كند. البته اين مقدار متفاوت است مثلا برخی از شرکت ها تا میزان 144 درصد فروش شان افزایش یافته است. همچنینکسب و کارهای (B2B) و یا شرکت های مبتنی بر خدمات هم می توانند از ویدیو برای معرفي و بررسي خدمات و  محصولاتشان با خريداران استفاده کنند.

سهولت استفاده از اطلاعات

مهمترین اطلاعات بايد در بالای سایت قرار بگيرند تا افرادي كه وارد سايت مي شوند مجبور نباشند زمان زيادي را صرف پيدا كردن مطالب جديد سايت كنند. آيتم هاي ساده اي در بالاي منو سايت ايجاد كنيد تا کاربران به طور مستقیم بتوانند به مطالب و موضوعات جديد و جذاب شما دسترسي پيدا كنند.

مزيت رقابتي  UVP

unique value proposition- UVP چیست؟ مزیت رقابتی یا UVP يعني خريداران شما را از بين سايت هاي مشابه ديگر انتخاب كردند كه اين عامل نيز بستگي به خدمات متمايز و متنوع شما دارد. اينكه چقدر به مشتريان خود احترام مي گذاريد يا چقدر در زمان آنها صرفه جويي مي كنيد. البته مواردي مانند تخفيف ها يا خدمات پس از فروش نيز بسيار مهم هستند.

نمادهای اعتماد الكترونيك

داشتن نماد اعتماد الکترونیکی و آرم های پرداختي مانند زرین پال یا  PayPal دو نمونه از نشانه های اعتماد در طراحی سایت هستند. همچنین داشتن نشان های دیگري كه مرتبط با حرفه و صنعت شما است نیز بسيار مهم است. با داشتن اين نمادها مي توانيد مشتریان وفادار بیشتری را جذب کنید و همينطور اعتماد افراد تازه واردی که براي اولين بار وارد سایت شما می شوند را مي توانيد به خود جلب كنيد. هدف شما از طراحی سایت باید احساس راحتی مشتريانتان باشد.

پیشنهادات رایگان

اگر شما مقالات یا آیتم هاي دیگری در مورد اطلاعات وب سايت تان ارائه می دهید، بايد اين كار را به صورت رايگان انجام دهيد. همچنین به صورت رايگان بايد در وب سایت خود توضیح دهيد که چگونه مي توانيد نیازهای مشتریان و مسائل آنها را حل کنيد.

فرم های کوتاه

مشتریان بالقوه دوست ندارند فقط به خاطر دانلود رایگان محصولات، تمام اطلاعاتشان را در اختيار شما قرار دهند. اطلاعاتي مانند شهر، استان، نام خانوادگی، نام پدر و اطلاعات مهم دیگر. بنابراین فرم اطلاعات را بايد کوتاه کنید و فقط بسنده به مواردي مانند: نام، آدرس ایمیل و کد پستی كنيد. در بعضي موارد هم می توانید کد امنیتی در پايين فرم را غير فعال کنید تا تفاوت میزان پاسخ هاي واقعي را از اسپم مشاهده كنيد.

چت مجازی

كاربران بیشتر از هر زمان دیگری ترجیح می دهند از چت هاي آنلاین استفاده كنند زيرا سرعت پاسخگويي آن بيشتر است، تا اينكه بخواهند از طریق ایمیل يا فرم ارتباط با شما در ارتباط باشند حتی اگر هم نخواهند چت کنند همین که این گزینه روی سایت شما باشد باعث افزایش اعتماد كاربران به سايت شما مي شود.

بيان روشن

با مشتريان خود در مورد هر چيزي كه باعث نگراني يا بي اعتمادي آنها مي شود، صحبت كنيد مثلا در مورد زمان بندي يا فرآیند و نتايج سفارشات تان؟ شما بايد راه حل و نتايج كار مشتريان خود را به صورت واضح و روشن مطرح کنید.

آزمون  A / B

در حالی که برخی از استانداردهای طراحی وب ثابت شده هستند اما تا حدی در هر صنعت کسب و کاری متفاوت خواهند بود. بيشتر کسب و کارهای موفق، آزمون يا تست هايي را در وب سایت خود قرار مي دادند و براي هر كدام از اين آزمون ها جوايزي را در نظر مي گرفتند كه مشتري بعد از وارد كردن ايميل خود به پاسخ آزمون دست مي يافت همچنين براي جلب نظر كاربران رنگ های آبی یا سبز را روی دکمه ی آزمون به كار مي بردند بنابراين با همين تغییرات کوچک که شاید به چشم کسی نیاید توانستند علاوه بر اينكه مشتريان زيادي جذب كنند فروش بيشتري نيز داشته باشند.

منبع: entrepreneur.com