اغلب صاحبان وب سايت ها بر روی کلمات کلیدی و دیگر عوامل بهینه سازی موتورهای جستجو تمرکز می کنند اما اهمیت لینک ها را نادیده می گیرند. لینک ها تا 80 درصد در الگوریتم های رتبه بندی موتورهاي جستجو در نظر گرفته مي شوند. همچنين قرار دادن لينك وب سايت شما در سايت هاي ديگر باعث بهبود رتبه بندي سايت شما مي شود. در ادامه شما را با اصول لينك ها و اين كه چطور مي توانيد از آن ها استفاده كنيد آشنا مي كنيم.

 نقش لينك ها در ترافيك سايت – لینک ها چه مفهومي دارند؟ 

لینک، به معني اتصالی بین دو صفحه وب است. حال ممكن است پیوندهای داخلی بین صفحات مختلف در يك سایت باشد یا پيوندهاي خارجی که از سایت هاي ديگر به اين سایت ارجاع مي شوند پیوندهایی که از یک سایت دیگر به سايت شما ارجاع مي كنند بك لینک نامیده می شوند زیرا به صفحات شما اشاره می کنند.

چرا باید لینک بسازيم؟ 

از دیدگاه بهینه سازی موتورهای جستجو، لینک ها محبوبیت سایت شما را نشان می دهند هر بار که سایتی به صفحات شما لینک می دهد، ارزش خواندن محتوای شما بالاتر مي رود. هنگامی که موتور هاي جستجو لينك شما را در تعداد زيادي از سايت ها می بینند نتیجه می گیرند که سایت شما اطلاعاتی با کیفیت ارائه می دهد و با رتبه بندي هاي بالا به شما پاداش مي دهند.

البته بک لینک ها ویژگی هایي در الگوریتم های رتبه بندی وجود دارند. برای مثال، بک لینک از یک سایت رتبه بالا، بسيار بهتر از سایت رتبه پایین است.

اما از آنجا که موتورهای جستجو نمی توانند به صورت دستی کیفیت هر سایت را ارزیابی کنند، به همين دليل به تعداد لينك هاي سايت شما و کیفیت نسبی آن ها برای تعیین ارزش کلی سایت شما استفاده مي كنند.

نقش لينك ها در ترافيك سايت

 چگونه می توان در سایت ايجاد لينك كنيم. 

اگر شما محتوای جذابی را منتشر می کنید، احتمالا به آن محتوا لینک داخلی میدهید اما این به اندازه کافی در نتایج جستجو رقابتی نیست. به همين دليل باید بک لینک ها و لینک های خارجی را در نظر بگيريد.

معیارهای زیر را براي ساخت لينك به خاطر داشته باشید:

  1. لینک ها باید از سایت های مربوطه که محتوای با کیفیتي را منتشر می کنند، به وجود آيند.
  2. نبايد لينك هاي پولي بخريد. این یک استراتژی “کلاه سیاه” است که گوگل آن را در نظر نمی گيرد.
  3. لینک ها باید در طول زمان ساخته شوند. اگر آنها خیلی سریع ایجاد شوند، توسط موتورهای جستجو مجازات مي شويد.

برای پیدا کردن سایتهایی که لینکهای بالقوه را هدف قرار مي دهند، ابتدا بايد ببینید که آن وب سایت ها به رقبای شما پیوند مي دهند یا خیر. شما می توانید URL های رقباي خود را در سایت هایی مانند MajesticSEO یا Open Site Explorer جستجو كنيد. وقتي بفهميد چه سایت هايي به سايت هاي رقبای شما پیوند داده اند، مي توانيد از اين سايت ها براي لينك مطالب خود نيز استفاده كنيد.

سایر امکانات لينك دهي عبارتند از:

ارسال پست مهمان : به اين معني كه براي سايت هاي ديگر به عنوان مهمان پست قرار دهيد. این كار مي تواند به شما کمک کند تا لینک ها ي خود را افزايش دهيد.

استفاده ازمطبوعات : اگر شما محتوايي ارزشمند داريد بهتر است آن را به اشتراک بگذارید، مي توانيد در مطبوعات آن را به اشتراك بگذاريد.

شبکه هاي اجتماعی : با مشاركت فعال در شبكه هاي اجتماعي مي توانيد می توانید لينك هاي ارزشمندي را دريافت كنيد.

اگر چه هر یک از این استراتژی های گفته شده به افزایش و بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو کمک ميکند، اما باید تکنیکي را در ايجاد لينك ها انتخاب كنيد كه  بیشترین تأثیر را داشته اند.

امروزه وب ها از تریلیون ها لینک تشکیل شده اند. زيرا كه لینک ها عامل اساسی رتبه بندي در موتورهاي جستجوی و ترافیک وب سایت شما هستند. در ادامه راهكاره هايي وجود دارد كه به وسيله آن مي توانيد براي سايت خود بك لينك دريافت كنيد.

یک وبلاگ ایجاد کنید

ایجاد محتوا به طور پیوسته نه تنها لینک های داخلی شما را افزايش مي دهد، بلکه به شما اين امکان را می دهد که لينك هاي طبيعي ایجاد کنید، زیرا جذب لینک خارجي براي محتوا، بسيار ارزشمند است. به اين منظور با ايجاد وبلاگ مي توانيد لينك هاي طبيعي براي وب سايت خود ايجاد كنيد.

استفاده از لينك هاي داخلي

صفحات مرتبط به هم در وب سايت تان را به يكديگر لينك دهيد و به اين ترتيب لينك هاي داخلي خود را افزايش دهيد. لینک های داخلی برای ایجاد لینک بسیار مناسب هستند اما اكثرا افراد آن را نادیده می گیرند اما با اين كار مي توانيد افرادي كه از يك صفحه ي شما بازديد مي كنند را به صفحات ديگر نيز هدايت كنيد.

از افراد مختلف كمك بگيريد

از دوستان، خویشاوندان، کارکنان، همکاران، شرکای تجاری، مشتریان یا هر کس دیگری که دارای وب سایت یا وبلاگ است، بخواهيد به سايت شما لينك بدهند

تحقیق رقبای خود

لينك هاي رقباي خود را بررسي كنيد تا با وب سايت ها و فرصت های جدیدي براي ساخت لينك آشنا شويد.

فهرست راهنماهای خاص

در مقایسه با دایرکتوری های عمومی وب، دایرکتوری هاي خاص فقط سایت هایی را می پذیرند که معیارهای خاصی داشته باشند. به عنوان مثال، یک دایرکتوری فقط ممکن است سایت هایی در مورد هنر و صنایع دستی را قبول کند. البته برخی از این فهرست ها رایگان و برخي پولی هستند. به عنوان مثال سايت Business.com، فهرستي از وب سايت هاي كسب و كار را با هزینه 299 دلار در سال معرفي مي كند.

دایرکتوری پرداخت شده

برخی از دایرکتوری ها قبل از پذیرفتن لينك ها در لیست های خود، پول دريافت مي كنند. برای مثال Dir.Yahoo.com یک پوشه پرداخت دارد تا بتوانيد لينك وب سايت خود را در آن درج كنيد. در حالی که برخی از این دايركتوري ها ارزش قانونی دارند و برخي ديگر كمتر و يا اصلا ندارند بنابراين بايد دقت كنيد ارزش پول و وقت خود را از دست ندهيد.

منبع: entrepreneur.com