یکی از روش هایی که باعث می شود تولید محتوا در اینستاگرام جذاب تر به نظر بیاید و آمار بازدیدکنندگان افزایش یابد، ساخت استوری های خلاقانه و جالب است. هر روز تعداد زیادی نرم افزار در جهت ساخت استوری های جذاب رونمایی می شوند که برخی از آن ها واقعا کاربردی هستند و می توانید از آن ها به راحتی استفاده کنید. امروزه سطح انتظار کاربران از استوری های اینستاگرام تا حد زیادی بالا رفته و دیگر نمی توان با عکس و متن های ساده جذب مخاطب کرد؛ بلکه برای این کار نیاز به طراحی های خارق العاده دارید. در ادامه این مطلب از آی وحید به معرفی 13 نمونه از بهترین ابزارها برای طراحی استوری اینستاگرام و همچنین نکات مهمی که باید برای ساخت یک استوری جذاب در نظر داشته باشید، خواهیم پرداخت.

نکات مهم در طراحی استوری اینستاگرام

ساخت استوری و انتشار آن، مانند سایر فعالیت ها در دنیای مجازی، نیاز به رعایت نکات و اصول خاصی دارد. با رعایت نکته هایی که در این بخش بیان خواهیم کرد، می توانید اقدام به ساخت استوری های جذاب تر کنید و نظر مخاطب های بیشتری را به سمت پیج خود جلب کنید.

1. استفاده از قالب

اولین قدمی که برای طراحی و ساخت یک استوری اینستاگرامی جذاب باید بردارید، این است که برای نمایش تصاویر مد نظر خود از یک قالب جذاب استفاده کنید. استفاده از یک قالب باعث می شود که استوری شما قاعده مندتر، اصولی تر و به دید مخاطب چشم نوازتر بشود؛ چراکه به صورت ذاتی چشم انسان به مشاهده تصاویر منظم و زیبا تمایل بیشتری دارد.

به طور قطع خود شما هم از مشاهده تعداد تصاویری که با نظم خاصی کنار هم جای گرفته اند لذت بیشتری می برید تا دیدن تصاویر نامنظم و درهم و برهم که بدون هیچ قالبی هستند. همچنین می توانید از یک نوع قالب برای شخصی سازی محتواهایتان استفاده کنید و اعتبار بیشتری به صفحه خودتان بدهید.

در قسمت معرفی بهترین ابزارها برای طراحی استوری اینستاگرام، ما ابزارهایی معرفی می کنیم که برخی از این نرم افزارها این امکان را برای شما فراهم کرده اند که خودتان بتوانید قالب مدنظرتان را طراحی کنید، در ادامه با برخی از این برنامه ها آشنا خواهیم شد. لازم به ذکر ست که با داشتن یک قالب اختصاصی می توانید از کپی برداری و انتشار محتوای صفحه تان جلوگیری کنید و به خوبی برای خود برند سازی کنید.

2. استفاده از رنگ ها

انتخاب رنگ ها و به کارگیری یک پالت رنگی مشخص و زیبا یکی دیگر از نکاتی است که به هنگام طراحی استوری باید به آن توجه کنید. به خاطر داشته باشید که رنگ قالب استوری باید با رنگ قالب پست ها همخوانی داشته باشد تا در صفحه شما جلوه بصری زیبایی ایجاد شود. اگر صفحه شما تجاری بوده و به عنوان مالک یک کسب و کار در اینستاگرام فعالیت می کنید، حتما برند شما برای فعالیت خود یک پالت رنگی مشخص دارد. پس می توانید از همان پالت رنگی برای طراحی پست ها و استوری های خود در Instagram استفاده کنید.

در صورتی که پیج شما تجاری نباشد، نام پیجتان همان برندتان خواهد بود و ملزم هستید که مطابق با آن با پالت رنگی خاصی اقدام به تولید محتوا کنید. چنانچه از رنگ های همخوان برای طراحی پست ها و استوری های خود استفاده کنید، مخاطب احساس خواهد کرد که برای طراحی صفحه خود به خوبی تلاش می کنید و زمان کافی را می گذارید تا یک صفحه چشم نواز و زیبا طراحی کنید و ذوق و سلیقه خود را نشان دهید. در نهایت این کار باعث جذب مخاطب و بازدیدکننده بیشتر برای صفحه اینستاگرام خواهد شد. طراحان گرافیک ما در گروه آی وحید می توانند به شما در زمینه انتخاب این پالت رنگی، به صورت تخصصی مشاوره بدهند.

3. طراحی فونت

طراحی مناسب فونت نیز در طراحی استوری اهمیت بسیار زیادی دارد. اولین نکته ای که در انتخاب و طراحی فونت نوشته های خود برای استوری باید مورد توجه قرار دهید، خوانا بودن آن است. فونت انتخابی شما باید به گونه ای باشد که تمام مخاطب ها در هر رده سنی، موفق به خواندن آن شوند. زیبایی فونت، بعد از خوانا بودن آن در مرتبه دوم قرار خواهد گرفت. یک فونت زیبا می تواند جلوه بسیار جذابی برای تصاویر در قالب استوری ایجاد نماید.

اندازه فونت نکته مهم دیگری است که باید در نظر داشته باشید. اندازه فونت انتخابی شما نباید به گونه ای باشد که قسمت زیادی از تصویر را پوشانده و مانع از دیدن آن بشود، در واقع باید تناسبی میان تصاویر و اندازه فونت وجود داشته باشد. معمولا بهترین ابزارها برای طراحی استوری اینستاگرام دارای فونت های پیش فرض هستند؛ اما شما می توانید برای زیباتر و تاثیرگذارتر شدن استوری خود، دو فونت را با هم ترکیب کرده و یا حتی آن ها را شخصی سازی کنید.

4. استفاده از ترکیب ویدئو، عکس و فیلم

استفاده از عکس و متن به تنهایی می تواند برای مخاطب خسته کننده باشد، همچنین گاهی نیاز است تا از فرمت دیگری برای طراحی استوری استفاده کنید تا پیام شما به مخاطب بهتر و تأثیرگذارتر برسد. در این راستا می توانید از ترکیب ویدئو، عکس و فیلم استفاده کنید. برای ترکیب عکس و فیلم در استوری نرم افزارهای مختلفی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند که در ادامه ما با برخی از بهترین های آن ها آشنا خواهیم شد.

5. بهره گیری از تنظیمات داخلی استوری

اینستاگرام برای اینکه بتوانید استوری های جذاب و زیبایی طراحی کنید، قابلیت های مختلفی برای این بخش قرار داده است و می توانید به آسانی از آن ها استفاده کنید. زمان استوری محدود است، پس باید به گونه ای آن را طراحی کنید که در چند ثانیه اول، مخاطب را به خود مجذوب کند تا متقاعد شود که آن استوری را تا پایان ببیند. شما می توانید از موسیقی و صداهای آرامش بخش و جذاب برای استوری های خود استفاده کنید. از استیکرهای معمولی و مناسبتی Instagram استفاده کنید تا هم جلوه استوری زیباتر شود و هم اینکه تعداد افراد بیشتری آن را مشاهده کنند. اگر پیج شما تجاری است و وبسایت دارید، می توانید از قابلیت افزودن لینک به استوری نیز استفاده کنید. لینک خرید، لینک وب سایت و … خود را با مخاطبتان با اشتراک بگذارید و باعث آشنایی هرچه بیشتر آن ها با برندتان شوید. قابلیت بومرنگ نیز از دیگر ویژگی های داخلی استوری است که می توانید از آن بهره ببرید. با اندکی زمان گذاشتن می توانید از طریق تنظیمات بخش story، اقدام به ساخت یک استوری زیبا و جذاب کنید.

بهترین ابزارها برای طراحی استوری اینستاگرام

بعد از اینکه با نکات طراحی استوری به صورت کامل آشنا شدیم نوبت به شناختن ابزارهایی می رسد که می توانند در این راه کمک شایانی بکنند. این نرم افزارها این امکان را برای شما فراهم می کنند تا بتوانید از ذوق و سلیقه خود استفاده کرده و با طراحی استوری های جذاب، اقدام به جذب مخاطب کنید. در این قسمت 13 نمونه از بهترین ابزارها برای طراحی استوری اینستاگرام را معرفی می کنیم و شما می توانید از هرکدام که بخواهید در این راستا استفاده کنید.

Unfold یک ویرایشگر مطرح

یکی از بهترین و مطرح ترین نرم افزارها برای طراحی عکس و فیلم را می توان Unfold دانست. می توانید به صورت کاملا حرفه ای با این نرم افزار به ادیت کردن عکس و فیلم های خود بپردازید و نهایتا استوری های بسیار جذابی را منتشر کنید. این نرم افزار مخصوص اندروید بوده و در گوگل پلی توانسته است امتیاز 4.1 از 5 را کسب کند که نشان دهنده درصد رضایت بسیار بالای کاربران آن است. این ویرایشگر دارای بیش از 70 نوع قالب مختلف است که هرکسی با هر نوع سلیقه ای می تواند از بین آن ها انتخاب کند. استفاده از این اپ به سادگی امکان پذیر است و نیاز به ساخت حساب کاربری نخواهید داشت. در کنار قالب های گوناگون، 5 نوع فونت در تنظیمات این برنامه وجود دارد که کمک می کنند متن های زیبا و جذاب را در کنار محتوای تصویری یا ویدئویی خود قرار دهید.

Quick برنامه ای برای ساخت ویدئوهای فوق العاده

یکی از بهترین ابزارها برای طراحی استوری اینستاگرام Quick نام دارد. به کمک این برنامه فوق کاربردی می توانید عکس های متنوع خود را کنار یکدیگر گذاشته و با قرار دادن یک موسیقی متناسب و زیبا، اقدام به ساخت یک ویدئوی جذاب کنید. این برنامه به شما تضمین می دهد که با هیچ برنامه دیگری نمی توانید به این سرعت ویدئوهای زیبا بسازید. از دیگر قابلیت های این ابزار می توان به امکان ویرایش عکس ها و ویدئوهای مختلف اشاره کرد. این اپلیکیشن به صورت کاملا رایگان تمام امکانات خود را در اختیار کاربران قرار داده است و به آن ها در جهت ساخت استوری های جذاب کمک می کند.

Inshot با قابلیت اضافه کردن موسیقی

ویرایشگر Inshot در میان نرم افزارهای دیگر از شهرت بسیار بالایی برخوردار است. این برنامه امکانات بسیار متنوعی داشته و آن ها را در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا بتوانند به راحتی از آن ها استفاده کنند. با این اپلیکیشن می توانید به اصلاح ویدئو بپردازید و قسمت های اضافه آن را حذف کنید، همچنین می توانید چند ویدئو را با یکدیگر ادغام کرده و در نهایت یک کلیپ زیبا تولید کنید.

مزیت استفاده از inshot برای طراحی استوری در اینستا، این است که ابعاد و اندازه قالب های آن به خوبی با این برنامه سازگاری دارند. در نتیجه عکسها یا فیلم شما نیازی به ری سایز کردن نخواهند داشت. تغییر سرعت فیلم، قرار دادن موسیقی بر روی آن، اضافه کردن متن بر روی عکس و فیلم و … از قابلیت های این برنامه هستند. فیلترها و افکت ها و همچنین جلوه گذارهای مختلف از دیگر قابلیت های این برنامه است که آن را به یکی از بهترین ابزارها برای طراحی استوری اینستاگرام تبدیل کرده است. اپلیکیشن inshot توانسته امتیاز 4.8 را در گوگل پلی از کاربران خود دریافت کند که نشان از میزان اعتبار آن و همچنین درصد بالای رضایت از آن است.

Canva یک جعبه ابزار جادویی

با وارد شدن به این نرم افزار به دنیایی از طرح و رنگ وارد خواهید شد. در این برنامه قسمت های مختلفی وجود دارد که با مراجعه به قسمت استوری اینستاگرام می توانید اقدام به طراحی استوری های بسیار جذابی بکنید. این برنامه به صورت رایگان امکانات بسیار زیادی را در اختیارتان قرار می دهد و می توانید با بهره گیری از ذوق و سلیقه خود استوری های بسیار جذابی بسازید که باعث افزایش بازدیدکنندگان خود می شود. در این برنامه تعداد بسیار زیادی متن و افکت های مختلف و همچنین بیش از 60 هزار قالب گوناگون برای ساخت استوری وجود دارد. علاوه بر این تعداد زیادی تصاویر برای استفاده در ساخت استوری و یا تصاویر زمینه نیز در اختیار کاربران این برنامه قرار گرفته است. از این اپلیکیشن بر روی موبایل و یا پلتفرم های دیگر مثل دسکتاپ هم استفاده می شود.

VSCO برنامه افکت گذاری استوری اینستاگرام

با پیشرفت در ساخت دوربین های عکاسی، طراحان نرم افزارها تلاش کردند که به نحوی کیفیت دوربین های گوشی را بالا برده تا شبیه به مدل های عکاسی شوند. این برنامه از آن دسته است که با فیلترها و افکت های موجود باعث می شود که عکس ها و فیلم ها کیفیتی نزدیک به عکس و فیلم های گرفته شده با دوربین داشته باشند. امکان ویرایش ویدئو در این برنامه، محدودتر از ویرایش عکس بوده و قدرت مانور زیادی ندارید. ویرایش توسط VSCO متفاوت با سایر برنامه ها بوده و می توان با ابزارهای موجود در این برنامه به صورت کاملا استاندارد و فوق العاده به تغییر دادن و ویراستاری عکس و فیلم های خود بپردازید.

Adobe Spark Post برای ویرایش خلاقانه

Adobe Sparl Post یکی از بهترین ابزارها برای طراحی استوری اینستاگرام است که به شما در ویرایش عکس و فیلم کمک می کند. این اپلیکیشن امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد؛ از جمله افکت های مختلف، فونت های نوشتاری گوناگون، انیمیشن ها، جلوه های صوتی و … تا آن ها بتوانند اقدام به طراحی پست و استوری های اینستاگرامی بسیار جذاب بکنند. قالب های از پیش آماده شده بسیار متنوعی نیز در این برنامه وجود دارد که در طراحی استوری ها کمک شایانی به شما می کنند. استفاده از Adobe Spark Post اصلا کار سختی نبوده و نیاز به آموزش مهارتی خاصی ندارد همچنین امکانات موجود در آن به راحتی قابل استفاده است. این برنامه برای سیستم عامل های اندروید و ios طراحی شده و کاربران هر دوی آن ها می توانند از قابلیت های آن بهره ببرند.

Story Luxe یک استوری ساز حرفه ای

اگر می خواهید که در طراحی استوری های خود، گامی از سایرین جلوتر باشید و با انتشار محتواهایی با طراحی های تکراری مخاطبان خود را از دست ندهید، می توانید از Story Luxe استفاده کنید. این اپلیکیشن را می توان یک استوری ساز فوق حرفه ای کاملا رایگان دانست که بدون هیچ هزینه ای، تمام امکانات خود را در اختیار کاربر می گذارد. امکانات این برنامه تا حدی شبیه به برنامه Unfold است، ولی می توانید با استفاده از آن استوری های متفاوت تری تولید کنید. طرح های بسیار زیبا و جذاب، قالب های متنوع، چراغ نئون، قاب های گل و … از امکاناتی هستند که این اپلیکیشن برای طراحی پست و استوری در اختیار شما قرار می دهد.

Inshotsize برنامه ای کاربردی و ویژه

اگر به دنبال یک برنامه کاربردی برای طراحی استوری های زیبا هستید، پیشنهاد ما Inshotsize است. با داشتن این برنامه بر روی گوشی خود می توانید به ویرایش استوری های اینستاگرامی با موزیک بپردازید. این برنامه فونت ها، طراحی کلاژها، قابلیت ویرایش ویدئو، ساخت استوری متحرک و … امکانات بسیار زیاد دیگری را در اختیار شما قرار می دهد. این پلتفرم برای سیستم عامل های اندروید و iOS قابل استفاده بوده و کاربران هر دو سیستم رضایت بسیار بالایی از آن دارند.

Lifelapse برنامه ای برای ساخت استوری زنده و متحرک

اگر می خواهید تجربه کار با یک برنامه کاملا حرفه ای برای ساخت استوری را داشته باشید، LifeLaps بهترین انتخاب خواهد بود. این برنامه این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است تا بتوانند با گوشی موبایل خود، اقدام به ساخت انیمیشن های فوق حرفه ای بکنند و آن ها در استوری اینستاگرام خود با مخاطبانشان به اشتراک بگذارند. این برنامه قابلیت های بسیار گسترده ای در زمینه ویرایش استوری دارد و می توانید به کمک آن از فیلترهای مختلف، قالب های گوناگون و … برای ساخت استوری های جذاب استفاده کنید. با LifeLaps قادر به ساخت استوری با آهنگ و همچنین تغییر سرعت ویدئوهای خود خواهید بود.

Photogrid یک گزینه برای ساخت جذاب ترین کلاژها

Photogrid به صورت پیش فرض، قالب های بسیار زیادی را برای ساخت کلاژها و استوری های متنوع خدمت کاربران خود ارائه می کند. از دیگر امکانات این اپلیکیشن می توان به داشتن فیلترها، فونت ها و استیکرهای متنوع و همچنین قابلیت ویرایش تصاویر با حذف پس زمینه و انتخاب اشیاء اشاره نمود. با این برنامه مجاز به عکس برداری هستید و دوربین سلفی آن نیز این امکان را به شما می دهد که بتوانید تغییرات جزئی در پوست صورت خود ایجاد کنید و کیفیت عکس هایتان را بالاتر ببرید. شما می توانید از Photogrid برای ساخت Meme نیز استفاده کنید و همچنین از گیف ها نیز در ساخت استوری های خود بهره ببرید.

Later برنامه ای برای ایجاد نظم در استوری های اینستاگرام

این برنامه در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قابل استفاده بوده و این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است که بتوانند استوری های جذاب و زیبا برای صفحه خود بسازد. به جز طراحی استوری های جذاب، زمان بندی و نظم نیز در تبدیل شدن Later به یکی از بهترین ابزارها برای طراحی استوری اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی دارد. شما با انتشار محتواهای خود طبق زمان بندی خاص و به صورت مداوم و پیوسته به صورت بهتری می توانید در ذهن مخاطبانتان باقی بمانید. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که امکان انتشار استوری ها طبق یک زمان بندی خاص برای شما وجود داشته باشد و شما بتوانید به راحتی از این قابلیت استفاده کنید.

Mojo برنامه ای برای ساخت استوری های جذاب

این برنامه را می توان یکی از محبوب ترین برنامه ها برای ساخت جذاب ترین استوری ها دانست. شما از طریق Mojo به بیشتر از 50 قالب مختلف دسترسی خواهید داشت که هر کدام از آن ها جلوه متفاوت و بسیار زیبایی به تصاویر شما خواهند بخشید. وجود فونت های متنوع و زیبا نیز از دیگر قابلیت های ویژه این برنامه است که هر کاربر بدون هیچ گونه محدودیتی می تواند به آن ها دسترسی داشته باشد. تمام قالب های موجود در این برنامه به خوبی گروه بندی شده اند تا دسترسی شما به آن ها به آسانی امکان پذیر باشد. فایل خروجی از این برنامه نیز از کیفیت بالایی برخوردار بوده و مناسب اشتراک گذاری در اینستاگرام است. این برنامه توانسته امتیاز 4.7 از 5 را در برنامه گوگل پلی از کاربران خود بگیرد که نشان از اعتبار و همچنین امکانات بالای آن است.

Story art یک برنامه با قالب های فراوان

Story art را می توان یک استوری ساز بسیار کاربردی دانست که تعداد بسیار زیادی قالب های گوناگون و الگوهای مختلف دارد. شما می توانید از طریق این برنامه عکس را به فیلم تبدیل کنید. همچنین این اپلیکیشن این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است که بتوانند هر الگویی را به دلخواه و سلیقه خود تنظیم کنند. پس شما می توانید از این طریق به شخصی سازی و برند سازی در استوری های خود بپردازید. در هر بار آپدیت Story Art تعدادی قالب جدید نیز به آن اضافه می شود. به کمک این برنامه که یکی از بهترین ابزارها برای طراحی استوری اینستاگرام است، می توانید استوری های متحرک و بسیار جذاب برای صفحه اینستاگرام خود تهیه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از آی وحید سعی کردیم تا به صورت جامع و کامل نکاتی را که باید به هنگام طراحی استوری اینستاگرام در نظر داشته باشید و به آن ها دقت کنید را بیان کنیم. همچنین در آن به معرفی 13 نمونه از بهترین ابزارها برای طراحی استوری اینستاگرام پرداختیم. شما از طریق این برنامه ها می توانید استوری های جذاب در قالب عکس و ویدئو بسازید و به اشتراک بگذارید. اشتراک گذاری استوری های جذاب باعث می شود تا آمار بازدیدکنندگان و دنبال کنندگان تان در برنامه اینستاگرام ارتقا پیدا کند. همچنین شما می توانید برای افزایش تعداد فالورها یا مدیریت اصولی پیجتان به مطالب رازهای افزایش فالوور اینستاگرام و 9 ابزار کاربردی مدیریت پیج اینستاگرام مراجعه کنید.