امروزه اینستاگرام در سر تا سر جهان بیش از یک میلیارد کاربر دارد. این موضوع نشان می دهد که این برنامه تا چه حد محبوب واقع شده و رشد بسیار سریعی داشته است. اگر شما کسب و کار خود را در اینستاگرام گسترش داده اید، برای رسیدن به نتیجه بهتر، باید محتواهای موجود در این شبکه اجتماعی را در وب سایتتان نیز منتشر کنید. وردپرس به راحتی چنین شرایطی را فراهم کرده است و با افزونه های موجود در آن شما می توانید قسمت های مختلف Instagram را به WordPress اضافه کنید. در ادامه این مقاله از آی وحید بهترین افزونه های اینستاگرام در وردپرس را به شما معرفی خواهیم کرد.

ابزارهایی که مورد بررسی قرار خواهیم داد :

  • افزونه Instagram Feed
  • افزونه RafflePress
  • افزونه Feed Them Social
  • افزونه Enjoy Plugin for Instagram
  • افزونه Social Slider Widget
  • افزونه Revive Old Posts
  • افزونه Envira Gallery
  • افزونه Instagram Journal
  • افزونه Grace

افزونه Instagram Feed

پلاگین Instagram Feed را می توان یکی از بهترین نمونه های موجود دانست که بیشتر از 1.3 میلیون وب سایت از آن برای اضافه کردن فید اینستاگرام به وردپرس استفاده می کنند. در به روز رسانی جدید، نام این افزونه به Smash Balloon Social Photo Feed تغییر کرده است. مزیت استفاده از Instagram Feed این است که پیکربندی و کاربری بسیار ساده ای داشته و بعد از نصب و راه اندازی می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. با این پلاگین شما کنترل بسیار بیشتری بر روی نحوه نمایش عکس ها در وب سایت خود خواهید داشت و می توانید اندازه و ابعاد آن ها و همچنین تعدادشان را ویرایش کرده و تغییر دهید. اینستاگرام فید به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته و به صورت مداوم به روز رسانی می شود تا بتواند خدمات بهتری را ارائه دهد.

البته برای دریافت خدمات و امکانات بهتر، می توانید به سراغ نسخه Pro آن بروید و آن را خریداری کنید. این ورژن به شما این امکان را می دهد تا عکس های خود را همراه با کپشن آن ها به اشتراک بگذارید و یا از هشتگ گذاری برای نمایش پست ها استفاده کنید. این افزونه از بخش استوری های اینستاگرام نیز پشتیبانی می کند. شما می توانید با کمک Instagram Feed عکس های خود را بدون کاهش در سرعت، در سایت اشتراک گذاری کنید.

افزونه RafflePress

RafflePress یکی دیگر از بهترین افزونه های اینستاگرام در وردپرس است که می تواند به شما کمک کند بازدید وب سایت و همچنین اکانت Instagram خود را در یک راستا ارتقا دهید. با نصب این پلاگین می توانید به تنظیم مسابقه های مختلف بپردازید و از این طریق تعامل مخاطب را با پیج و سایت افزایش دهید. در این راستا می توانید از هدایای مختلف استفاده کنید تا کاربران تشویق شده به وب سایت و یا لیست ایمیل شما بپیوندند.

افزونه Feed Them Social

یکی دیگر از افزونه های کاربردی اینستاگرام در WordPress که کاربرد بسیار گسترده تری داشته و علاوه بر اینستا با فیس بوک، توییتر و همچنین پینترست نیز کار می کند، Feed Them Social است. نسخه رایگان این پلاگین می تواند از طیف وسیعی از محتواهای مختلف و اکانت ها پشتیبانی کند. با کمک این افزونه شما می توانید محتوای فیدهای مختلف را در نوشته ها، برگه ها، همراه با سایر محتواها و یا حتی در حاشیه کناری سایتتان نمایش دهید. از دیگر ویژگی های آن می توان به رسپانسیو بودن اشاره کرد که باعث می شود تصاویر و محتواها به خوبی در صفحه گوشی نیز نمایش داده شوند. Feed Them Social دارای انعطاف بسیار بالایی است بنابراین شما می توانید آن را به خوبی برای وب سایت خودتان سفارش سازی کنید. با ارتقا این پلاگین به نسخه پرو می توان از قابلیت ها و ویژگی های گسترده تری استفاده کرد و امکانات بیشتری را در اختیار داشت.

افزونه Enjoy Plugin for Instagram

یکی دیگر از بهترین افزونه های اینستاگرام در وردپرس، Enjoy Plugin for Instagram است که اجازه می دهد تا بتوانید رنج بسیار وسیعی از محتواها را در وب سایت خود منتشر کنید. این پلاگین کمک می کند تا عکس ها را به صورت شبکه ای و یا حتی گردونه به اشتراک بگذارید. با این ابزار منعطف می توانید هر طور که تمایل دارید فید شبکه های اجتماعی خود را با WordPress ادغام کرده و نتیجه بسیار مطلوبی از آن بگیرید. برای نمایش فیدها امکان استفاده از Side Bar (نوار کناری) و Short Code وجود دارد. همچنین می توانید این تصاویر را در نوشته ها و برگه های مختلف نیز وارد کرده و به اشتراک بگذارید. با استفاده از افکت Light Box می توان عکس ها را در نسخه های بزرگ تر به نمایش درآورد؛ پس به هیچ عنوان نیازی نیست که نگران نحوه نمایش تصاویر مختلف در این افزونه باشید.

افزونه Social Slider Widget

افزونه Social Slider Widget یا همان Instagram Slider Widget قدیمی تاکنون توسط بیشتر از 100 هزار وب سایت وردپرسی نصب و فعال سازی شده است؛ به همین دلیل در دسته بهترین افزونه های اینستاگرام در وردپرس قرار می گیرد. طبق دیدگاه کاربران این پلاگین موفق به کسب امتیاز 4.4 از 5 شده که نشان می دهد تا چه میزان توانسته رضایت کاربران خود را جلب کند. Social Slider Widget کمک می کند تا از پیج یک کاربر و یا پست های مربوط به یک هشتگ در فید اینستاگرام، یک خروجی به صورت اسلایدی و یا بند انگشتی ایجاد شود. همچنین امکانی فراهم می شود تا شما بتوانید این تصاویر را بر حسب پارامترها مختلف نظیر تاریخ انتشار، میزان محبوبیت و … مرتب سازی کنید.

افزونه Revive Old Posts

Revive Old Posts را می توان نوعی برنامه ریزی برای رسانه های اجتماعی در نظر گرفت که با کمک آن می توانید محتواهای قدیمی خود در شبکه های اجتماعی مختلف را در WordPress به اشتراک بگذارید. علاوه بر این Revive Old Posts توانایی این را دارد که از آرشیو یا کتابخانه رسانه های شما در Instagram نیز عکس های دلخواهتان را به اشتراک بگذارد. این نمونه از بهترین افزونه های اینستاگرام در وردپرس، در دو ورژن رایگان و پولی ساخته شده است؛ نسخه رایگان آن فقط برای ادغام فیس بوک و توییتر با وب سایت کار می کند و توانایی پوشش دادن اینستاگرام را ندارد.

افزونه Envira Gallery

یکی از سریع ترین و کاربردی ترین افزونه ها برای ادغام اینستاگرام و وردپرس، Envira Gallery است. با این پلاگین شما می توانید گالری تصاویر و ویدئوی بسیار زیبا و جذاب، همراه با ویژگی هایی نظیر صفحه بندی خاص، آلبوم، برچسب های سفارشی و … ایجاد کنید. به علاوه تصاویر Instagram خود را می توانید در کنار این گالری های تصاویر به اشتراک گذاشته و به راحتی آن ها را به WordPress اضافه کنید. با این کار می توانید تصاویر را به پست های اینستاگرام خود لینک دهید تا آمار بازدیدکنندگان شما افزایش پیدا کند.

افزونه Instagram Journal

این Plugin نسبت به دیگر گزینه های موجود در فهرست بهترین افزونه های اینستاگرام در وردپرس امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوانند بهتر از همیشه به ترکیب Instagram و WordPress بپردازند. اگر به دنبال روشی هستید که بتوانید عکس های اینستای خود را در وب سایت نیز به اشتراک بگذارید، می توانید از این افزونه کارآمد استفاده کنید. طیف امکانات Instagram Journal بسیار وسیع است و اجازه می دهد تا کاربر بتواند از طرح های رنگی بسیار متنوع، فیلترهای مختلف، تنظیمات رنگ سفارشی، اندازه و طرح بندی عکس ها در گالری و … استفاده کند. این افزونه کاملا ریسپانسیو بوده و جای هیچ نگرانی در مورد نحوه نمایش تصاویر در موبایل باقی نخواهد ماند.

افزونه Grace

از دیگر پلاگین های بسیار غنی و محبوب در WordPress برای اینستاگرام، می توانیم به Grace اشاره کنیم. رابط کاربری این افزونه بسیار ساده بوده و صرفا کافی است بعد از نصب و فعال سازی آن، اکانتی را که قصد ادغام آن با وب سایت را دارید، وارد کنید. با Grace می توانید تصاویر را بر اساس هشتگ های مختلف، موقعیت های مکانی و … به اشتراک بگذارید. بعد از مشخص کردن فید پیجتان می توانید با طیف وسیعی از طرح بندی های موجود در این افزونه مانند مرتب سازی، اسلایدر و … نحوه به اشتراک گذاری تصاویر را مشخص کنید.

سخن پایانی

فعالیت در اینستاگرام امروزه نتایج بسیار مطلوبی را برای کسب وکارهای مختلف به دنبال داشته است؛ اما برای رشد بهتر، لازم است که یک وب سایت خوب نیز در این زمینه داشته باشید. شما می توانید با ادغام کردن پیج Instagram خود با وب سایت وردپرسی تان، آمار بازدید هر دوی آن ها را در یک راستا افزایش دهید. ما در این مقاله به معرفی بهترین افزونه های اینستاگرام در وردپرس پرداختیم که به شما در این روند کمک می کنند. با کمک این ابزارها می توانید تصاویر اینستاگرام خود را بر اساس هشتگ ها، تاریخ انتشار و … مرتب سازی کنید و همچنین طرح بندی بسیار جالبی را به صورت سفارشی برای آن ها ایجاد کنید. ما در گروه آی وحید می توانیم ضمن طراحی سایت شما با وردپرس، این خدمات را هم به شما ارائه داده و به این ترتیب بازدید پیج و وب سایت شما را به طور همزمان افزایش دهیم.