با ايجاد یک استراتژی کوچک در توییتر می توانيد ترافیک وب سایت خود را افزایش دهيد. توییتر یک رویداد شبکه ای است به اين معني که در هر زمانی می توانید با دیگران چت و گفتگو کنید و ابزاری عالی برای برقراری ارتباط با دیگران است اما اغلب افراد از توييتر فقط برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود استفاده می کنند نه برای شروع یک گفتگوی دوطرفه. در طی چند سال گذشته كسب و كارهايي كه از توييتر استفاده كردند توانستند نام تجاري خود را گسترش دهند. در ادامه شما را با چند استراتژي بازاريابي در توييتر آشنا مي كنيم.

کلیدهای موفقيت در بازاریابی توییتر

کلیدهای موفقيت در بازاریابی توییتر

1.از جستجوی پیشرفته توييتر استفاده کنید

توييتر داراي امكانات جستجوي پیشرفته درقسمت  search.twitter.com است كه به شما اجازه می دهد به وسيله ي کلمات کلیدی، افراد، كسب و كارها و محصولات و خدمات مختلف را پيدا كنيد. به عنوان مثال، اگر عبارت “به دنبال سخنران” را جستجو کنید با يك سري از توییت های مرتبط با برنامه ريزي رویداد و یا جلسات مختلف روبرو می شوید. به اين ترتيب مي توانيد با آنها ارتباط برقرار کنید و شروع به گفتگو كنيد.

 

2.افزایش بهینه سازی موتور جستجو

Tweeting به شما کمک می کند که نه تنها در خبرخوان ها فعال باشید، بلکه رتبه بندی شما را در جستجوهای آنلاین نيز بهبود می دهد. البته تا آنجا که ممکن است از عبارات پركاربرد کلمات کلیدی در توییت های خود استفاده کنید. با استفاده از کلمات کلیدی مانند نام شرکت هاي مختلف نيز می توانید به محتوای فهرستي از كسب و كارهاي مرتبط  و مشابه ي خود دسترسي پيدا كنيد.

البته میتوانید از  Google Alerts نيز برای بررسي نام و نشان شرکت خود و ديگران استفاده کنید. به عنوان مثال مي توانيد پيام هايي را كه ديگران در مورد شركت شما مي گويند را بررسی کنید و همچنین از آنچه که درباره ي رقباي شما نيز مي گويند مطلع شوید.

 

3.با افراد و شركت هاي مختلف ارتباط برقرار کنید

 با استفاده از توییتر می توانید در پیدا کردن روزنامه نگاران، سردبیران، تولید کنندگان ،كسب و كارها و همچنين چگونگی فعالیت آنها از توییتر کمک بگیرید و با آنها براي پيشبرد اهداف خود ارتباط برقرار كنيد.

 

4.توييتر را در گوشي تلفن همراه خود نصب كنيد

 تلفن همراه یکی از بهترین راه ها براي استفاده از توييتر است، بدين منظور مي توانيد یک حساب جداگانه ایجاد کنید و چند بار در هفته پیام خود را به دنبال كننده هايي که می خواهید ارسال کنید. همچنین می توانید یک حساب توییتر جداگانه با استفاده از نام تجاری خود نيز داشته باشید و براي مطلع شدن  سريع از پيام هاي خود کلمه موبایل یا اس ام اس (خدمات پیام کوتاه) را در حساب توييتر خود تنظيم كنيد.

 

5.به اشتراك گذاري مطالب وبلاگ در توييتر

اگر مي خواهيد پست های جدید وبلاگ يا وب سايت تان بازديدكننده هاي زيادي داشته باشد مي توانيد آنها را در توييتر به اشتراك بگذاريد. البته استفاده از توییتر در طول روز بهتر است زیرا ترافیک بيش تري دارد، بنابراین ارسال بیش از یک بار پست در توييتر به شما فرصتي مي دهد كه بهتر ديده شويد. اگر شما در زمان های مختلفي پست بگذاريد، می توانید افراد مختلف از كشورهاي گوناگونی را جذب كنيد همچنين به وسيله ي توييترمي توانيد دنبال كننده هاي بازار هدف خود را پيدا كنيد و با آنها ارتباط برقرا كنيد و به اين وسيله ترافيك وب سايت تان را افزايش دهيد.

موفقيت در توییتر

راهنمایی برای تسلط بر بازاریابی در توییتر

نحوه استفاده از نماد @

نماد @ نشانه دسته اي از كاربران توييتر است. بنابراين هر وقت می خواهید کسی را در توييتر پيدا کنید مي توانيد از اين نماد استفاده كنيد.

 

استفاده از هشتگ

با استفاده از نماد هشتگ در توييتر مي توانيد شروع به گفتگو كنيد، هشتگ ها در توييتر بسیار محبوب هستند و به ترتیب شروع می شوند همچنين بسیاری از افراد از آنها استفاده می کنند.

 

صبر و حوصله

دراستفاده از توييتر بايد صبر و حوصله زيادي داشته باشيد زيرا كه اگر به دنبال جذب مخاطب بيش تري هستيد بايد در ساعات مختلفي از شبانه روز پست يا توييت بگذاريد.

 

در ساعاتي مشخص از توييتر استفاده كنيد

بيشتر افراد تمایل دارند بین ساعت 8 صبح تا 8:00 شب وارد توييتر شوند. در حالي كه در فيس بوك افراد تمایل دارند تا نيمه شب از آن خارج نشوند، بنابراين طبق مطالعات انجام گرفته ” بهترین ساعت ” برای tweeting بین ساعت 1 تا 3 بعدازظهر است.

 

داده های توییتر خود را هوشمندانه نظارت کنید.

می توانید تعداد افرادی که روی پست شما کلیک کرده اند و اينكه از چه منطقه اي اين كليك صورت گرفته است را شناسايي کنید.

 

تصویر و ویدئو هاي خلاقانه بسازيد

استفاده از واژه ها و لینک ها در توييتر بسيار كاربردي و عالي عمل مي كنند، اما فراموش نکنید که بهتر است با دنبال كننده هاي خود از طريق تصاویر و فیلم های سرگرم کننده و آموزنده تعامل برقرار كنيد. همچنين Vine توییتر به شما امکان می دهد ویدیوهای کوتاه مدت، شش ثانیه ای براي رقابت و معرفي محصولات جديد ایجاد کنید و آنها را در توییتر خود به اشتراک بگذارید.

منبع: entrepreneur.com