تعیین استراتژی برای فعالیت در اینستاگرام

شاید تعجب کنید اما واقعیت این است که در سال 2017، بیش از 71% از کسب و کارها در اینستاگرام فعالیت می کرده اند. این موضوع به این معنا است که اینستاگرام دیگر یک شبکه اجتماعی ساده نیست و قابلیتهای بسیار زیادی دارد. شما می توانید با استفاده از اینستاگرام، مخاطبان هدفمند خود را پیدا کنید، محصولات و خدمات خود را به آنها معرفی کنید و از آنها به نفع خودتان استفاده کنید. اما برای حضور فعالانه و موفقیت آمیز در اینستاگرام، باید طبق برنامه خاص و استراتژی دقیقی عمل کنید.

فعالیت های بی هدف و نامنظم، شما را به هیچ جا نمی رساند؛ بلکه داشتن یک برنامه دقیق و تعیین اهداف درست است که شما را به موفقیت نزدیک می کند. در این نوشته تصمیم گرفته ایم که درباره اینستاگرام با شما صحبت کنیم و به شما کمک کنیم که استراتژی های اینستاگرام خود را به درستی مشخص کنید. اگر می خواهید در میان کسب و کارهای متعدد اینستاگرامی دیده شوید و در میان تعداد زیادی از افراد، واقعا بدرخشید، پس لازم است که در این نوشته با وب سایت آی وحید همراه باشید.

تعیین استراتژی در اینستاگرام

استراتژی به چه معنا است؟

استراتژی، یکی از مفاهیم مهم در جنگ است که هر جنگاوری باید اصول آن را به خوبی بلد باشد. استراتژی یعنی آرایش نیروهای جنگی در موقعیت های مختلف. آرایش نیروها باعث می شود که جنگ با موفقیت بیشتری صورت بگیرد و احتمال شکست رقبا بیشتر شود. اگر دوست دارید بیشتر با مفهوم و مصداق استراتژی آشنا شوید، کتاب «هنر جنگ» از «سان تزو» را مطالعه کنید.

چرا برای فعالیت در اینستاگرام باید استراتژی داشته باشید؟

شاید فکر کنید که اینستاگرام میدان جنگ نیست و برای فعالیت در آن، نیازی نیست خودتان را به زحمت بیندازید؛ اما این طرز تفکر شما درست نیست. شاید سالها پیش می توانستید خیلی راحت خود را به افراد حاضر در اینستاگرام پیدا کنید و خیلی سریع مشتریان زیادی داشته باشید؛ اما اکنون اوضاع فرق می کند؛ زیرا در حال حاضر، تعداد زیادی کسب و کار مشابه با کسب و کار شما در اینستاگرام وجود دارد و تعداد رقیبان شما چند برابر شده است. در نتیجه باید کاری کنید که از میان تمام پیجها و تمام رقیبان، مشتریان به سراغ کسب و کار شما بیایند و به شما اعتماد کنند.

برای تولید محتوا در اینستاگرام، تبلیغ کردن برند خود، جذب مشتری و بازاریابی به استراتژی فعالیت در اینستاگرام نیاز دارید.

گام های مهم برای تعیین استراتژی اینستاگرام را بشناسید و با طی کردن این گامها، در اینستاگرام موفق شوید!

  1. اولین گام برای تعیین استراتژی اینستاگرام: شناخت مخاطب
    اگر می خواهید در اینستاگرام فعالیت کنید و پول دربیاورید، باید ابتدا مشخص کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. به جای اینکه فقط به فکر جذب فالوور باشید، باید دغدغه پیدا کردن مخاطبان هدفتان را داشته باشید و به صورت کامل او را بشناسید. وقتی شما ندانید که مخاطب شما به چه چیزهایی علاقه دارد، نیازها و دغدغه هایش چیست و از چه چیزهایی استقبال می کند، نمی توانید برایش محتوا یا پست آماده کنید. با شناخت درست مخاطب، شما می توانید چندین مرحله نسبت به رقبای خود جلو بیفتید. پس از شما می خواهیم به این سوالات خوب فکر کنید:

    چه افرادی از محصولات و خدمات من استقبال می کنند؟
    این افراد چه نیازهایی دارند و به دنبال چه هستند؟
    جنسیت مخاطبان من چیست؟
    رده سنی مخاطبان من به صورت حدودی چقدر است؟
    مخاطبان من به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟
    آنها از چه مدل موضوعاتی استقبال می کنند؟

    هرچه بیشتر برای شناخت مخاطب خود وقت بگذارید، می توانید بیشتر به شخصیت او پی ببرید و استراتژی های خود را دقیق تر بچینید. با شناخت علاقه مندی ها و نیازهای مخاطبان خود، می توانید خود را در قلب آنها جا کنید و آنها را مجذوب خود کنید

  2. دومین گام برای تعیین استراتژی اینستاگرام: مشخص کردن هدف از فعالیت در اینستاگرام
    تمام کارهای شما در اینستاگرام، به هدف شما از انتخاب این شبکه اجتماعی برمی‌گردد. هدف از حضور در اینستاگرام، معرفی برند شخصی، تبلیغات، برقراری ارتباط با مشتریان، دادن اطلاعات مفید به افراد و فروش محصولات یا خدمات است.
    بعد از اینکه هدف خود را از حضور و فعالیت در اینستاگرام مشخص کردید، حالا می توانید به نحوه تولید محتوا یا همان پست های پیج خود فکر کنید.
    لطفا از این به بعد، همه چیز را در اینستاگرام به چشم افزایش فالوور و مخاطبین چند هزار تایی نبینید. اگر شما به درستی در اینستاگرام فعالیت کنید، سیلی از مخاطبان به سمت شما سرازیر می شوند؛ به گونه ای که خودتان هم تعجب می کنید!
  3. سومین گام برای تعیین استراتژی اینستاگرام: تولید محتوای هدفمند
    حالا زمان آن رسیده که با توجه به هدف خود، اقدام به تولید محتوای هدفمند در اینستاگرام کنید. شما باید ابتدا یک نام کاربری مناسب برای صفحه خود انتخاب کنید، اطلاعات کاملی را در قسمت بایوی پیجتان بنویسید، لوگوی زیبایی را برای پیجتان انتخاب کنید و اطلاعات تماس را نیز در صفحه خود درج کنید. شما باید کاملا آگاهانه در پیج خود پست منتشر کنید. بعد از تعیین اهداف خود، از میان آنها می توانید موضوع دربیاورید. اگر مخاطب خود را به خوبی شناخته باشید، در این مرحله می توانید کلی موضوع جالب برای حرف زدن با مخاطب خود پیدا کنید.
    پست های اینستاگرام شما باید عکسهای زیبا و باکیفیتی داشته باشند. هم چنین باید توضیحات یا کپشن های حرفه ای و دقیقی بنویسید. نکته بعدی این است که باید برای فعالیت در اینستاگرام زمان بندی داشته باشید و هر زمان دلتان خواست، محتوا تولید نکنید! اگر سبک شخصی خودتان را داشته باشید، تاثیرگذارتر خواهید بود و احتمال موفقیت شما در جذب فالوور، چند برابر بیشتر می شود.
  4. چهارمین گام در تعیین استراتژی اینستاگرام: اندازه گیری و گرفتن بازخورد
    یکی از مهم ترین مراحل در تعیین استراتژی اینستاگرام، اندازه گیری و گرفتن بازخورد از مخاطبان است. با این کار، می توانید متوجه شوید که مخاطبان شما به چه مدل پستهایی بیشتر علاقه دارند و در ماه های آینده، همان مدل پستها را منتشر کنید. مثلا اگر مخاطبان از ویدئوهای شخصی شما استقبال می کنند، باید این مدل محتوا را بیشتر از دیگر فرمتها تولید کنید.
    در این نوشته با 4 گام عملی عالی برای تعیین استراتژی در اینستاگرام آشنا شدید و دانستید که فعالیت در اینستاگرام را باید از کجا شروع کنید. از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید از شما متشکریم.