اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، فراتر از یک پلتفرم اشتراک گذاری عکس است و ابزاری کاربردی برای کسب و کارهای آنلاین به حساب می آید. حضور گسترده مردم در این شبکه اجتماعی باعث شد تا این برنامه برای جداسازی حساب های واقعی افراد مشهور و برندهای تجاری از اکانت های فیک و قلابی، تیک آبی اینستاگرام را به امکانات خود اضافه کند.

آنچه در این مطلب می خوانیم:

  • تیک آبی اینستاگرام به چه معناست ؟
  • مزایای تائید شدن در اینستاگرام
  • افراد واجد شرایط گرفتن تیک آبی اینستاگرام
  • نحوه اقدام برای دریافت تیک آبی
  • راهکارهای افزایش شانس گرفتن تائید
  • اشتباهاتی که باید از آنها اجتناب کنید
  • راهکارهای نشان دادن اعتبار بدون استفاده از تیک آبی

تیک آبی اینستاگرام به چه معناست؟

اینستاگرام در سال 2018 برای نخستین بار این قابلیت را به پلتفرم خود اضافه کرد که کاربران بتوانند از این طریق اعتبار اکانت خود را افزایش دهند. این نشان یک کاربرد ساده دارد و آن شناسایی حساب به عنوان نمایه رسمی برند است و از جعل هویت جلوگیری می کند.

افزودن نشان آبی رنگ به این معنی است که شما یکی از افراد مورد علاقه در این پلتفرم اجتماعی محسوب می شوید.

به گفته شبکه instagram ، این تأیید، صحت و اعتبار را نشان می دهد و دریافت آن برای نمایه به این معنی است که آن حساب به عنوان « نماینده یک شخص، برند یا نهاد معروف و برجسته شده » شناخته می شود.

هنگامی که شخصی درخواست تیک آبی می کند، اینستاگرام برای تائید آن، عوامل مختلفی را در نظر می گیرد که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

مزایای تائید شدن در اینستاگرام

اگر کسب و کار یا نام تجاری شما در خطر جعل هویت است، زمان آن رسیده که برای دریافت این تیک اقدام کنید. گرفتن تیک آبی اینستاگرام مزایای زیادی دارد که برخی از آنها در زیر ذکر شده است :

  • نشان دادن انحصار برند
  • راهی آسان برای افزایش آگاهی از برند و افزایش تعداد فالوورها
  • یک استراتژی موثر برای محافظت از نام تجاری در برابر کلاهبرداران
  • افزایش اعتماد بین برند و دنبال کنندگان
  • برندها ترجیح می دهند با افراد تأثیرگذار یا بازاریابان با حساب های تأیید شده کار کنند.
  • علاوه بر این تیک آبی به راحتی به کاربران کمک می کند تا به راحتی برند شما را در شبکه های اجتماعی پیدا کنند.

اکانت‌های دارای این علامت، دسترسی های ویژه ای درinstagram دارند، مانند« Swipe Up » در استوری‌ها که برای به کار بردن این ابزار در حالت عادی، باید بیش از 10k کاربر داشته باشید اما صاحبان تیک آبی از این قانون مستثنی هستند.

همانطور که می بینید، داشتن این نشان ساده در پروفایل تجاریتان می تواند تفاوت زیادی برای آگاهی از برند و افزایش فالوورهایتان ایجاد کند. اکنون که مزایای داشتن این آیکون را درک کردید، زمان آن رسیده است که ببینیم چه کسانی واجد شرایط دریافت تیک در این پلتفرم اجتماعی هستند.

افراد واجد شرایط گرفتن تیک آبی اینستاگرام

برای دریافت تیک آبی رنگ، حساب اینستاگرام باید معیارهای زیر را داشته باشد:

اکانت باید معتبر باشد : برای اینکه اکانت تایید شود، باید نماینده یک کسب و کار، نهاد ثبت شده یا متعلق به یک شخص واقعی باشد.

حساب کاربری باید منحصر به فرد باشد : اکانت اینستاگرام باید حضور منحصر به فرد یک برند یا شخص باشد. این بدان معنی است که هر شخص فقط یک حساب دارای تیک آبی می تواند داشته باشد.

حساب باید عمومی باشد : نشان آبی اینستاگرام فقط برای اکانت های عمومی و افراد مشهور است، به این معنی که شما نمی توانید با یک پروفایل خصوصی برای گرفتن آن اقدام کنید.

حساب باید کامل باشد : یعنی باید یک عکس پروفایل، بیو و حداقل یک پست داشته باشید. همچنین نمایه نباید شامل پیوند به سایر پلتفرم‌های رسانه اجتماعی باشد.

اکانت باید برجسته باشد : حساب باید به شدت جستجو شود و یا در چندین منبع خبری برجسته باشد. این شبکه محتوای تبلیغاتی یا پولی را برای بررسی حساب در نظر نمی گیرد.

علاوه بر رعایت معیارهای ذکر شده در بالا، باید از شرایط خدمات اینستاگرام و همچنین دستورالعمل های انجمن این پلتفرم نیز پیروی کنید.

اگر اطلاعات گمراه کننده یا نادرست را در طول فرآیند تأیید ارائه دهید، اینستاگرام نشان را حذف می کند. همچنین ممکن است اقدامات دیگری مانند حذف حساب انجام دهند. بنابراین مطمئن شوید که اطلاعات خود را صحیح و صادقانه وارد می کنید.

فقط اطلاعات دقیق، مرتبط و واقعی را در تمام مراحل فرآیند تأیید حساب وارد کنید.

از نام واقعی خود استفاده کنید.

یک دسته بندی صحیح و مرتبط با حوزه ای که در آن فعالیت می کنید انتخاب کنید.

برای اثبات هویت خود از اسناد و عکس های واقعی استفاده کنید.

نحوه اقدام برای دریافت تیک آبی

مرحله 1 : وارد حساب کاربری خود شوید.

مرحله 2 : درخواست تأیید

هنگامی که در پروفایل اینستاگرام خود قرار گرفتید، ابتدا روی دکمه Menu واقع در گوشه بالا سمت راست و سپس روی نماد تنظیمات ضربه بزنید ( آیکونی که شبیه به یک چرخ دنده کوچک به نظر می رسد ).

برای تایید هویت خود، مشخصات مورد نیاز از جمله نام کامل، نام حرفه ای و دسته بندی صحیح را وارد کنید.

برای وارد کردن نام کامل و قانونی باید اسم خود را دقیقاً به شکلی که در شناسنامه نوشته شده است، وارد کنید.

حساب شما از چه نظر شناخته شده است؟ در این قسمت، می توانید اسم شرکت خود یا نامی که مخاطبانتان شما را با آن می شناسند، وارد کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک نام مستعار دارید یا اگر به جای نام کوچک خود از نام دیگری استفاده می کنید، این اطلاعات را باید در اینجا وارد کنید.

در بخش بعدی، دسته بندی های مختلفی شامل اخبار، رسانه، ورزش، موسیقی، مد، سرگرمی، دولت، سیاست، کسب و کار، برند، سازمان، وبلاگ نویس، اینفلوئنسر یا موارد دیگر است که باید یکی از آن ها را انتخاب کنید. مطمئن شوید که دقیق ترین و نزدیک ترین دسته بندی به حوزه فعالیتتان را به کار می برید.

اسناد رسمی تجارت یا شناسنامه خود را آپلود کنید. اگر شخص هستید، می توانید از پاسپورت، کارت شناسایی یا گواهینامه رانندگی استفاده کنید.

برای مشاغل، می توانید از قبض آب و برق با نام شرکت، اساسنامه یا اظهارنامه مالیاتی خود استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که نامی که در بالا وارد کرده اید با نام روی اسنادتان مطابقت دارد.

هنگامی که درخواست خود را تکمیل کردید، روی Send ضربه بزنید و تمام.

پس از این که اینستاگرام درخواستتان را بررسی کرد، به شما اطلاع می دهد که آیا درخواست مورد تایید بوده است یا خیر. پاسخ رسمی ظرف چند روز برای شما ارسال می شود.

دلایل زیادی وجود دارد که اینستاگرام درخواست شما را برای گرفتن تیک آبی رد کند.

اگر اولین درخواست شما رد شد، وقت بگذارید و روش هایی برای بهبود نمایه خود پیدا کنید، مخاطبان خود را افزایش دهید و خود را به عنوان یک فرد قابل توجه معرفی کنید. هنگامی که تغییرات را ایجاد کردید، می توانید درخواست بعدی را 30 روز پس از رد درخواست قبلی ارسال کنید.

راهکارهای افزایش شانس گرفتن تائید

این شبکه اجتماعی به وضوح اعلام می کند که حتی اگر حسابی معیارهای تأیید را داشته باشد، باز هم تضمینی برای دریافت تیک آبی اینستاگرام نیست. برای اینکه بیشترین شانس را برای گرفتن تایید به داشته باشید می توانید ایده های زیر را اجرا کنید:

بیوگرافی خود را تکمیل کنید : یکی از مهم ترین عواملی که instagram برای تایید حساب به آن اهمیت می دهد، یک نمایه کامل است. اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات مورد نیاز در قسمت بیو را پر کرده اید.

خبرساز شوید : موضوع پر اهمیت دیگر اینست که حساب شما باید خبرساز باشد. یکی از راه های رسیدن به این هدف، قرار دادن نام خود در اخبار است. برای درج نام خود در رسانه ها، بیانیه های مطبوعاتی و بسته های رسانه ای اقدام کنید. همچنین می‌توانید با خبرگزاری‌های محلی و سایر نشریات بزرگ ارتباط برقرار کنید.

با بهینه سازی وب سایت خود با ابزاری مانند Thrive Themes و همچنین حضور خود در سایر پروفایل های رسانه های اجتماعی، دید آنلاین خود را افزایش دهید تا حضور چشمگیری در جستجوی وب داشته باشید. همچنین می توانید پست مهمان را در وب سایت های معتبر مختلف ارسال کنید و به عنوان مهمان در فیلم ها و پادکست ها ظاهر شوید.

از آنجایی که لینکدین یک شبکه حرفه ای بسیار مهم است، ایده خوبی است که با همه افراد حرفه ای که در گذشته با آنها کار کرده اید، ارتباط برقرار کنید. هنگامی که این کار را انجام می دهید، برخی از الگوهای پیام Linkedin می توانند به شما کمک کنند با آن افراد ارتباط برقرار کنید و شخصی سازی را به کمپین تبلیغاتی خود اضافه کنید.

به طور منظم پست تولید کنید : دستورالعمل‌ها بیان می‌کنند که برای گرفتن تیک آبی فقط به یک پست نیاز دارید، اما در حالت ایده‌آل، برای گرفتن این تیک بهتر است حضور قوی‌تری در اینستاگرام داشته باشید.

برای اینکه یک فرد برجسته باشید، به یک حساب فعال با فالوورهای زیاد نیاز دارید. این یک شاخص کلیدی است که نشان می دهد چقدر قابل توجه هستید و شانس تایید شدن شما را تا حد زیادی افزایش می دهد.

افزایش تعامل : راه دیگری برای افزایش شانس دریافت علامت آبی این است که دنبال کنندگان خود را درگیر کنید. در اکثر کانال های اجتماعی، نرخ تعامل به عنوان یک سیگنال قوی از اعتبار در نظر گرفته می شود.

اینستاگرام پیشنهاد می کند که مشتریان خود را تشویق کنید تا برند شما را در پست های خود برچسب گذاری کنند تا سایر افراد بتوانند پست های مشتریانی را که از محصولات یا خدماتتان استفاده می کنند مشاهده کنند.

ساخت فن پیج های متعدد : داشتن فن پیج و حساب های فیک باعث می شود تا اینستاگرام بر روی اکانت شما حساس شده و با دادن تیک آبی به شما به افراد کمک کند تا شما را راحت تر پیدا کنند. می توانید با گزارش دادن این فن ها و این که تعداد زیادی پیج با نام شما وجود دارد به این روند سرعت بدهید. توجه داشته باشید که فن پیج ها امکان دریافت تیک آبی را ندارند و علت استفاده از این آیکون، جدا سازی اکانت اصلی از سایر حساب های قلابی است.

اشتباهاتی که باید از آنها اجتناب کنید

هنگام تلاش برای دریافت آیکون آبی در اینستاگرام، مواردی وجود دارد که باید به هر قیمتی از آنها اجتناب کرد. در این قسمت کارهایی است که نباید انجام دهید را مورد بررسی قرار داده ایم :

از خدمات شخص ثالث برای درخواست استفاده نکنید : افراد زیادی هستند که سعی می کنند تأییدیه اینستاگرام را به شما بفروشند. اما همه این روش ها کلاهبرداری است. مراحل درخواست این آیکون بسیار ساده است و هر کسی می‌تواند این کار را انجام دهد، پس نیازی به تأیید حساب اینستاگرام با استفاده از یک سرویس شخص ثالث نیست.

به سایر شبکه ها از طریق بیو لینک ندهید : از بیو اینستاگرام خود برای تبلیغ متقابل رسانه های اجتماعی دیگر استفاده نکنید. همچنین از فالوورهای خود نخواهید که شما را در جای دیگری فالو کنند. اگر نمایه تان حاوی لینک‌های سایر رسانه‌های اجتماعی باشد، اینستاگرام شما را تائید نمی کند.

قوانین و خط‌مشی‌های این شبکه را زیر پا نگذارید : مراقب باشید تا نشان تائید خود را از دست ندهید. برای جلوگیری از این امر، باید پیروی از شرایط خدمات اینستاگرام و همچنین دستورالعمل های انجمن را فراموش نکنید. برخی از مواردی که ممکن است منجر به برداشتن تیک آبی شود عبارتند از انتقال یا فروش نشان خود، استفاده از بیو، تصویر پروفایل یا نام instagram برای بازاریابی یا تبلیغ سایر خدمات و …

راهکارهای نشان دادن اعتبار در صورت تائید نشدن

تأیید اعتبار تنها راه برای اثبات واقعی بودن شما در اینستاگرام نیست. راه های زیادی وجود دارد که می توانید حضوری قوی و معتبر در این پلتفرم ایجاد کنید.

در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید در صورت عدم موفقیت در گرفتن تیک آبی اینستاگرام، اعتبارتان را به مخاطبان نشان دهید :

از بیو خود استفاده کنید : یکی از مهمترین کارهایی که می توانید انجام دهید تا به مخاطبان خود نشان دهید معتبر هستید، استفاده موثر از بیو اینستاگرام است. وقت گذاشتن برای تکمیل کامل بیو نه تنها شانس تایید را افزایش می دهد، بلکه حتی اگر تایید نشدید نیز به کاربران کمک می کند تا از اعتبارتان مطمئن شوند.

لینک از منابع رسمی : به حساب اینستاگرام خود از منابع رسمی دیگر مانند صفحه فیس بوک، حساب توییتر، کانال یوتیوب و وب سایت خود لینک دهید. انجام این کار به ویژه در صورتی مفید است که قبلاً یک حساب تأیید شده در هر یک از کانال های دیگر دارید. فقط به یاد داشته باشید که به هیچ یک از پروفایل های رسانه های اجتماعی دیگر خود از بیو اینستاگرام خود پیوند ندهید.

از استوری های اینستاگرام استفاده کنید : نشان دادن پشت صحنه کار در استوری ها به مخاطبانتان این فرصت را می دهد تا افراد برند شما را بشناسند. ارائه این نوع بینش به فالوورها چیزی است که تقلید آن برای دیگران بسیار سخت است و قطعاً اعتبارتان را در این پلتفرم تقویت می کند.

سخن پایانی

گرفتن تیک آبی اینستاگرام مزایای زیادی دارد. از اطلاعات این مقاله استفاده کنید تا به شما کمک کند شانس خود را برای تایید شدن افزایش دهید. به یاد داشته باشید، چه تیک آبی را دریافت کنید یا نه، همچنان می‌توانید با تمرکز بر تولید محتوای جذاب و با کیفیت بالا که مخاطبان آن را دوست دارند و از آن استقبال می‌کنند، نتایج فوق‌العاده‌ای را از این شبکه بگیرید و در آخر اگر برای دریافت تیک آبی نیاز به مدیریت پیج اینستاگرام داشتید می توانید با کارشناس خبره آی وحید در ارتباط باشید.

سوالات متداول :

برای گرفتن تیک آبی به چند فالوور نیاز داریم؟

تعداد مشخص و دقیقی وجود ندارد اما یکی از الزامات اصلی، داشتن دنبال کنندگان قابل توجه است. این بدان معنی است که حساب شما باید نماینده یک شخصیت، کسب و کار و یا یک برند مطرح باشد بنابراین هر چه تعداد فالوورهای بیشتری داشته باشید، اینستاگرام شما را فرد قابل توجه تری می داند.

آیا می توان علامت آبی را برای نمایه خود ایجاد کرد؟

خیر، نمی توانید برای نمایه خود این تیک را ایجاد کنید. این نشان باید توسط کارکنان اینستاگرام پس از بررسی اطلاعات به طور دستی به اکانت داده شود.

چه زمانی برای دریافت این علامت طول می کشد؟

هیچ بازه زمانی خاصی برای دریافت علامت آبی در instagram وجود ندارد. کارکنان این شبکه انتخاب تعیین می کنند که چه زمانی چک آبی دریافت کنید و آیا درخواست شما تایید شده است یا خیر.