توضیحات متای سایت شما باید کوتاه تر شود . گوگل این خبر را برخلاف اعلان های قبلی خودش اعلام کرد . به دلیل این خبر و تغییر عقیده صاحبان سایت های وردپرسی و سایر سیستم های مدیریت محتوا باید این قاعده را رعایت کنند . برای خواندن کامل این مطلب شما میتوانید به ادامه مطلب مراجعه کنید .

گوگل خبر داد : توضیحات متا کوتاه تر خواهد شد

چه چیزی تغییر کرده است ؟

از آن زمان که گوگل در مورد snippet با متای طولانی رونمایی کرد (حدود چند ماه پیش با طول متا حدود 320 کاراکتر) اکنون این مقدار به حالت قبل برگشته  ( بین 150 تا 170 کاراکتر) . تمام متاهای طولانی که قبلا توسط سایت ها منتشر میشد اکنون کوتاه شده اند و همچنین در حساب توئیتری آقای Danny Sullivan از کارکنان گوگل تایید شده است که گوگل توضیحات متا را تغییر داده است .

 

متن توئیت مورد نظر :

 

Our search snippets are now shorter on average than in recent weeks, though slightly longer than before a change we made last December. There is no fixed length for snippets. Length varies based on what our systems deem to be most useful.

— Danny Sullivan (@dannysullivan) May 14, 2018

 

با این حال آقای Danny Sullivan هیچ اشاره ای به این که طول توضیحات متا چه اندازه خواهد شد نکرده اند . ایشان گفته اند که طول توضیحات متا کوتاه تر اما متغیر خواهد شد .

تحقیقات Moz نشان میدهد که اکثر توضیحات متا در همان اندازه ای است که گوگل قبل از تصمیم به افزایش دادن توضیحات متا گرفته بود .

 

چکار باید انجام دهیم ؟

خونسردی خود را حفظ کنید و زیاد نگران نشوید . اگر طول توضیحات متای شما بالاتر از 155 کاراکتر میباشد به شما پیشنهاد میکنم که آن را کوتاه تر کنید . اگر نمیتوانید این کار را برای تمامی نوشته های خود انجام دهید حداقل برای مقاله های مهم خود این کار را انجام دهید . در اکثر موارد گوگل توضیحات متا بعد از رسیدن به حد مجاز کاراکتر را نمایش نمیدهد و شما نمیخواهید که گوگل توضیحات متای شما را در وسط جمله برش بزند . بنابراین شما باید توضیحات متای خود را مجددا بازنویسی کنید . اگر شما تصمیم گرفتید آنها را بازنویسی کنید ترجیحا مهمترین بخش و کلید واژه کانونی را در ابتدای جمله قرار دهید تا بعدا به مشکل برخورد نکنید .

همچنین برای کاربرانی که از افزونه Yoast استفاده میکنند ، این تغییرات در نسخه جدید این افزونه (نسخه 7.6) اعمال خواهد شد . پس نگرانی از لحاظ افزونه سئو سایتتان نیز وجود نخواهد داشت .