بحث ارسال ایمیل یکی از مهمترین مباحث مربوط به سایت ها میباشد . در بعضی سرور ها به دلایل امنیتی ارسال ایمیل از توابع اصلی سرور غیر فعال میشود و شما مجبور خواهید بود به دنبال راه حل جایگزین بگردید . به همین دلیل ما آموزش تنظیم WP smtp mail  را برای شما آماده کرده ایم که امیدواریم بتوانید در پایان نهایت استفاده از آن را ببرید .

آموزش تنظیم WP smtp mail

محدودیت های ارسال ایمیل در سرور میتواند ناشی از غیر فعال شدن تابع mail() باشد . هر ارائه دهنده سرویس و سرور ممکن است دلایل خودش را برای این اعمال محدودیت ها داشته باشد و بیشتر آنها به دلیل جلوگیری از ارسال اسپم و دریافت ابیوز از سمت دیتاسنتر این کار را انجام میدهند . راحت ترین راه ارسال ایمیل از طریق SMTP میباشد . برای انجام این کار کافیست تا افزونه WP Mail SMTP را نصب و فعال کنید . این افزونه یکی از محبوب ترین افزونه های ارسال ایمیل از طریق SMTP میباشد . پس از نصب افزونه باید از منو تنظیمات گزینه SMTP را انتخاب کنید .

 

آموزش تنظیم WP smtp mail
آموزش تنظیم WP smtp mail

 

همانطور که در تصویر میبینید شما میتوانید نام فرستنده ، آدرس ایمیل و سرویس دهنده را مشخص کنیم . در این قسمت ما میخواهیم در مورد سرویس دهنده صحبت کنیم که در قسمت Mailer وجود دارد . اگر شما از سرویس جیمیل استفاده میکنید میتوانید آن را انتخاب کنید . در صورتی که از سرور خود میخواهید ارسال را انجام دهید میتوانید گزینه آخر یعنی Other SMTP را انتخاب کنید . پس از آن در صفحه بعد شما چندین گزینه جهت تنظیم خواهید دید که به توضیح آن میپردازیم :

 

آموزش تنظیم WP smtp mail
آموزش تنظیم WP smtp mail

 

SMTP Host : آدرس میزبان SMTP شما میباشد که معمولا همنام آدرس سایت شما و دارای یک سابدامنه mail نیز میباشد .

Encryption : بستگی به سرور شما دارد که از چه نوع رمزنگاری استفاده میکند معمولا سرور ها هر سه مورد را دارا هستند . به جهت امنیت پیشنهاد میشود از TLS یا SSL استفاده کنید .

SMTP Port : پورت SMTP میباشد که در اکثر سرورها 587 یا 465 است .

Authentication : اکثر سرورها در هنگام ارسال ایمیل اعتبار سنجی حساب را نیز انجام میدهند که این خود باعث میشود ایمیل شما کمتر به اسپم برود .

SMTP Username : آدرس حساب ایمیل شما میباشد .

SMTP Password : رمز حساب ایمیل شما میباشد .

 

توجه کنید اگر شما از هاست سی پنل استفاده میکنید با رفتن به قسمت Email Account میتوانید تنظیمات مربوط به ایمیل هاست خود را نیز مشاهده کنید . امیدوارم که از این آموزش استفاده کافی برده باشید . لینک دانلود و صفحه افزونه برای شما در پایین همین مطلب قرار داده شده که میتوانید از آن استفاده کنید . خوشحال میشویم که فارغ از هرگونه نظر های تبلیغاتی ، نظرات خود را با ما در حهت بهبود عملکرد سایت مطرح کنید .