اخیرا نگهداری از حیوانات خانگی در ایران رواج بیشتری پیدا کرده و علاقه مندان به حیوانات و کسانی که از این موجودات دوست داشتنی مراقبت می‌کنند می‌توانند لوازم مورد نیاز و غذای حیوان خود را آنلاین خریداری کنند و درب منزل تحویل بگیرند، شاید در برخی مناطق به سختی  پت شاپ یا فروشگاه آنلاین لوازم حیوانات خانگی پیدا شود و با وجود این که علاقه به نگهداری از این دوست داشتنی های با مزه هر روز بیشتر می‌شود، بازار خرید و فروش لوازم حیوانات خانگی می‌تواند فروش و سود خوبی به دنبال داشته باشد. 
اگر فروشگاه لوازم حیوانات خانگی دارید باید بدانید که خیلی از مشتریانی که به محصولات فروشگاه شما نیاز دارند به شما دسترسی نداشته و یا فرصت خرید حضوری را ندارند، بنابراین تا دیر نشده به فکر راه اندازی پت شاپ آنلاین خود باشید تا این بازار بزرگ اینترنتی ساده، سریع و پر سود را از دست ندهید. در این مقاله سعی داریم به شما ثابت کنیم که تاسیس فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی آن طورها که به نظر می‌رسد سخت نیست.

  • چرا باید شعبه آنلاین پت شاپ خود را راه اندازی کنم؟
  • مزایای راه اندازی پت شاپ آنلاین
  • راه اندازی پت شاپ آنلاین را از کجا شروع کنم؟
  • قیمت راه اندازی پت شاپ آنلاین چقدر است؟

چرا باید شعبه آنلاین پت شاپ خود را راه اندازی کنم؟

یک حیوان خانگی بعد از مدتی به عنوان یکی از اعضای خانواده شناخته می‌شود و مثل سایر اعضا به رسیدگی و مراقبت نیاز دارد. معمولا صاحبان حیوانات خانگی لوازم مورد نیاز مثل غذا و یک سری لوازم خاص را از پت شاپ‌های در دسترسشان تهیه می‌کنند. ولی در خیلی از مناطق به خصوص شهرهای کوچک‌تر دسترسی به پت شاپ ممکن نیست یا در صورتی که در آن منطقه خاص پت شاپی در دسترسی باشد، امکان این وجود دارد که تمام وسایل مورد نیاز حیوان خانگی را نداشته باشد.
همچنین به خصوص در شهری مثل تهران که ترافیک سنگینی در اکثر خیابان های آن وجود دارد، مردم ترجیح می‌دهند اکثر لوازم مورد نیازشان را اینترنتی خریداری کنند و لوازم مورد نیاز و غذای حیوان نیز از این قائده جدا نیست.
بنابراین راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی مشکلات و نیازهای این دست از مشتریان را تامین می‌کند، آن ها می‌توانند لوازم مورد نیاز برای حیوان خانگی خود را آنلاین خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرند و در نهایت راه اندازی پت شاپ آنلاین فروش خوبی برای دارندگان این فروشگاه ها به دنبال خواهد داشت.

مزایای راه اندازی پت شاپ آنلاین

  • محدودیت مکانی وجود ندارد، مهم نیست کجا زندگی می‌کنید، با دسترسی به اینترنت هرجایی که باشید می‌توانید لوازم مورد نیاز خود را بخرید.
  • امکان ایجاد تنوع بالا محصولات در یک فروشگاه‌های اینترنتی.
  • امکان مقایسه محصولات و برندهای مختلف.
  • امکان مقایسه قیمت محصولات مختلف.
  • صرفه‌جویی در وقت و هزینه و انرژی مشتری.
  • راحتی در خرید و حمل و نقل.

راه اندازی پت شاپ آنلاین را از کجا شروع کنم؟  

قدم اول داشتن اطلاعات مفید از حیواناتی که قصد دارید محصولات مربوط به آن ها را ارائه دهید می‌باشد. شما برای راه اندازی پت شاپ آنلاین نیازمند این هستید که محدوده خود را مشخص کنید. یعنی دقیقا بدانید برای چند نوع حیوان ارائه سرویس می‌کنید و با تمرکز بر تعداد و نوع آن ها اطلاعات کافی را نیز تهیه کنید و بدانید چه نوع حیوانی به چه نوع غذا و دارویی نیاز دارد.

طبق آمار در میان حیوانات خانگی، سگ در رتبه اول، گربه در رتبه دوم و سایر حیوانات در مراتب بعدی قرار دارند. بنابراین این دو حیوان باید در اولویت شما قرار گیرند و محصولات مورد نیاز آن ها را در فروشگاه خود بگنجانید.

در ادامه چند مسیر ایده آل برای راه‌اندازی پت شاپ آنلاین را بررسی می‌کنیم، شما بدون نیاز به داشتن مهارت یا دانش خاصی به کمک این روش‌ها می‌توانید پت شاپ آنلاین خود را راه اندازی کنید.

راه اندازی پت شاپ در اینستاگرام

اینستاگرام راه اندازی شعبه ی آنلاین را برای بسیاری از کسب و کارها ساده کرده، و امروز بیش از ملیون ها فروشگاه در اینستاگرام فعال هستند، که تعداد زیادی از آن ها، پت شاپ آنلاین هستند و خیلی از آن‌ها درآمد بسیار خوبی دارند.

همانطور که گفتیم راه اندازی پت شاپ آنلاین در اینستاگرام کار سختی نیست و هزینه زیادی ندارد. شما فقط به یک گوشی همراه هوشمند و یک بسته اینترنتی نیاز دارید تا فروشگاه آنلاین لوازم حیوانات خانگی خود را راه اندازی کنید. البته باید توجه داشته باشید که اینستاگرام دنیای عکس ها و محتوای لوکس است. محتوای شما باید جذاب و کاربرپسند باشد، بعد از ایجاد پیج فروشگاهی خود، برای این که این ویژگی های کاربرپسندی و جذابیت را داشته باشد:

  • یک بایوی مناسب برای پیج خود بنویسید، بایو نقش مهمی در جذب مخاطب و افزایش فروش پیج شما ایفا می‌کند. بنابراین در انتخاب بایوی مناسب دقت کنید، به شکلی که مناسب یک پت شاپ آنلاین باشد.
  • مهم‌ترین فاکتور در راه اندازی پت شاپ آنلاین شما در اینستاگرام و یا هر فروشگاه اینترنتی دیگر تولید محتوای مناسب است. باید بتوانید به صورت مداوم با توجه به علایق کاربر و مشتری پست‌های جذاب و کاربردی را در پیج خود قرار دهید.
  • یک پست‌ اینستاگرامی شامل دو بخش می‌شود، محتوای بصری مثل عکس یا ویدیو که باید جذابیت زیادی برای مخاطبان داشته باشد و بخش دوم، کپشن یا متن پایین پست است که آن هم از اهمیت بالایی برخوردار است و باید اطلاعات کافی از نوع محصول ، قیمت، طریقه سفارش و ارسال و غیره را در خود جای داده باشد.
  • و بسیاری از فاکتورهای دیگر که در جذب کاربرهای اینستاگرام اهمیت دارد ….

طراحی سایت فروشگاهی لوازم حیوانات خانگی 

روش‌های مختلفی برای راه اندازی یک سایت فروشگاهی وجود دارد. بعضی از این روش‌ها حرفه ای، اختصاصی و زمان بر هستند  و به مهارت در برنامه نویسی نیاز دارند، همچنین هزینه ی بالاتری دارند، البته هزینه طراحی سایت فروشگاهی برای راه اندازی پت شاپ آنلاین شما به نیازها و انتظاراتی که شما از سایت خود دارید ارتباط دارد و متغیر است.

یکی دیگر از روش های ساده و سریع طراحی سایت فروشگاهی استفاده از فروشگاه سازها است. با استفاده از سایت سازها شما حدودا امکانات طراحی سایت را با هزینه و زمان کمتر خواهید داشت.  برای استعلام هزینه و یا بررسی نیازهای راه اندازی پت شاپ آنلاین حرفه ای و با کیفیت می‌توانید از مشاوره رایگان آی وحید استفاده کنید، کافی است از طریق فرم درخواست مشاوره رایگان اطلاعات تماس خود را برای ما ارسال کنید تا در کمترین زمان ممکن با شما تماس بگیریم.

قیمت راه اندازی پت شاپ آنلاین چقدر است؟

همانطور که دیدیم راه‌اندازی پت شاپ آنلاین، مثل راه اندازی یک مغازه سنتی به سرمایه زیادی نیاز ندارد. در واقع شما جدای هزینه‌های تامین کالای فروشگاه خود، برای فروش اینترنتی بهتر از طریق اینستاگرام باید برای تبلیغات، طراحی پست و تولید محتوا هزینه کنید که در مقایسه با هزینه های یک مغازه سنتی بسیار کمتر است.همچنین استفاده از مارکت پلیس‌ها و فروش محصول در این سایت‌ها رایگان است و به سرمایه بالایی احتیاج ندارد.

البته برای داشتن یک سایت فروشگاهی باید هزینه بیشتری در نظر بگیرید. چرا که طراحی سایت فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی به ابزار و زیرساخت های خاصی نیاز دارد و البته وجهه حرفه ای تری به کسب و کار شما می‌بخشد و مشتری به شکل مطمئن تری به شما اعتماد می‌کند. البته با وجود این که ساخت سایت فروشگاهی رایگان نیست اما در بعضی روش ها به سرمایه و پول زیادی هم احتیاج ندارد.

البته شما هزینه ای که برای راه اندازی پت شاپ آنلاین خود به خصوص در بستر وب در نظر می‌گیرید را به عنوان یک سرمایه گذاری سودآور بدانید، از آنجایی که بعد از مدتی فعالیت، نه تنها هزینه ی طراحی سایت بازگردانده می‌شود، بلکه شاهد سود ماهانه قابل توجهی از آن خواهید بود.

حرف آخر

در این مقاله راه اندازی پت‌شاپ آنلاین یا فروشگاه لوازم حیوانات خانگی را بررسی کردیم، مزایا و روش های آن را مرور  کردیم و به این نتیجه رسیدیم که با توجه به شرایط موجود و داغ بودن بازار خرید آنلاین به خصوص با وجود مشغله های زیاد، راه اندازی پت شاپ آنلاین می‌تواند سود قابل توجهی به دنبال داشته باشد و همینطور خرید را برای دارندگان حیوانات خانگی که بعضا دسترسی به فروشگاه حضوری ندارند، ساده می‌کند.

به نظر شما سایر مزایای خرید از پت شاپ های آنلاین چیست؟ چه خوبی‌ها و بدی‌هایی دارد؟ و چگونه می‌توان از این طریق خدمات بهتری به مشتریان و علاقمندان به حیوانات ارائه داد. نظرتون رو با ما به اشتراک بگذارید…