فزایش فالوور اینستاگرام یکی از دغدغه های افرادی است که در این شبکه اجتماعی پیج کاری و یا حتی شخصی دارند. این روزها بیشتر اشخاص در شبکه اجتماعی instagram برای خود اکانتی دارند و برای آن ها جذاب است که تعداد مخاطبان و دنبال کنندگان خود را افزایش دهند. به خصوص اگر این اکانت ها را برای رشد کسب و کار خود ایجاد و یا اصلاً آن را با هدف راه اندازی کسب و کار اینترنتی ساخته باشند.

اگر بخواهیم به این سوال که “چگونه می توان فالورهای اینستاگرام را افزایش داد” در یک خط به صورت خلاصه پاسخ بدهیم، می توان گفت که برای این کار باید دو راه جذب به صورت ارگانیک و تبلیغات را به صورت همزمان و موازی ادامه داد. این جمله حتماً برای شما ابهامات فراوانی دارد البته کاملاً طبیعی است، چرا که جواب این سوال در یک خط نمی گنجد. برای رسیدن به پاسخ این سوال پیشنهاد میکنیم در ادامه همراه ما باشید…

ترفندهای افزایش فالوور اینستاگرام به صورت ارگانیک

منظور ما از ارگانیک این است که به صورت طبیعی و درست و نه از طریق ربات ها مخاطبان خود را جذب کنیم. این کار را اگر بخواهید کاملاً اصولی و حرفه ای انجام دهید، نیازمند چیدن استراتژی محتوا، تنظیم تقویم محتوا و … است و معمولاً توسط شرکت های اینستاگرام مارکتینگ انجام می شود. اما اگر بخواهید روش های ارگانیک ساده تری را خودتان انجام دهید، می توانید روش های زیر را امتحان کنید:

1- تولید محتوای مفید اصلی ترین راهکار

از خودتان بپرسید مخاطب به چه دلیلی باید صفحه شما را دنبال کند؟ در میان هزاران صفحه فعال در این شبکه، صفحه ی شما چه جذابیتی برای جذب مخاطب ارائه می دهد؟

فراموش نکنید که کاربران در ازای بازدید از صفحه شما وقت خود را خرج می کنند؛ پس انتظار دارند در ازای این هزینه چه چیزی را دریافت کنند؟

محتوای خوب، این تنها انتظاری است که مخاطبان از شما دارند، اما نه هر محتوایی. محتوایی که قدرتمند باشد و کار، تخصص، حرفه و ترفندی خاص را آموزش دهد؛ اطلاعات بیشتری در اختیار کاربر قرار دهد و قادر باشدبه بهترین نحو ممکن آن ها را سرگرم کند و یا حتی برای لحظاتی از دغدغه ها و مشکلات زندگی فراریشان بدهد.

پس در گام اول باید در صفحه خود موضوعی را مورد هدف قرار داده و حول محور آن محتوای منظم و ارزشمندی را خلق کنید. فراموش نکنید که تبلیغات هم زمانی پاسخگو خواهند بود و افزایش دنبال کنندگان شما را در پی خواهد داشت که حداقل پست و محتوایی در پیج شما قرار داده شده باشد.

2- مخاطب را نشان بگیرید

نمی توان انتظار داشت که موضوع پیج شما برای تمامی کاربران مناسب باشد. کاربران این شبکه اجتماعی طیف گسترده ی از جامعه را شامل می شوند که تولید محتوایی که تمام آن ها را هدف قرار دهد، کار غیر ممکنی است. بنابراین باید مشخص کنید که مخاطبان شما مرد هستند یا زن؟ چه محدوده ی سنی دارند؟ نوجوان، جوان یا میانسال؟ مادران هستند یا پدران؟ به دنبال سرگرم شدن هستند یا یادگیری؟ چه دغدغه و مشکلاتی دارند؟ چه سوالاتی در ذهنشان پیش می آید؟ زمانی که موفق شدید به درستی آن ها را شناسایی کنید، می توانید محتوای هدفمندی را برای جلب رضایت و اعتماد آن ها منتشر کرده و درست به هدف بزنید.

3- پروفایل خود را زیبا کنید

تصویر پروفایل اولین چیزی است که نظر مخاطب و کاربر را به خود جلب می کند. واقعیت امر این است که مردم به پروفایل هایی که تصویرهای کلی و نامشخص عکس از طبیعت، گل، عکس نامشخص چهره، خودرو و … دارند ابداً اعتماد نمی کنند. پس بهتر است اگر این پیج را برای کسب و کار خود راه اندازی کردید، لوگوی مربوط به آن را به عنوان عکس پروفایل انتخاب کنید. اگر فروشگاه، شرکت و یا کسب و کار شما به صورت حضوری نیز فعالیت می کند، عکسی تخصصی از آن بگیرید و به عنوان پروفایل خود قرار دهید و در آخر اگر در صفحه خود قصد برندسازی شخصی را دارید، حتماً عکس مشخصی از صورت خود را به عنوان عکس پروفایل انتخاب کنید تا اعتماد مخاطب را جلب کرده و افزایش فالوور اینستاگرام را به دنبال داشته باشد.

4- بیو پیجتان را تخصصی بنویسید

حقیقتش این است که وقتی کاربر برای اولین بار وارد صفحه شما می شود، حوصله این که تک تک پست ها را باز کند تا دریابد که موضوع این صفحه چیست را ندارد و ممکن است به همان سرعتی که وارد پیج شما شده از آن خارج شود. اما اگر در بیو خود توضیحات مناسبی در مورد موضوع صفحه خود نوشته باشید، مخاطب در اولین نگاه متوجه آن شده و در صورتی که به آن موضوع علاقه مند باشد، احتمالاً ب دقت بیشتری پست های شما را بررسی می کند و در نهایت شما را دنبال خواهد کرد.

در بیو فرصت این را دارید که خود را به مخاطب معرفی کنید و توضیح دهید که در پیج شما چه اتفاقاتی در حال رخ دادن هستند.

بهتر است در صورتی که سایت یا اپلیکیشنی دارید، در این قسمت به آن اشاره کنید و با یک دعوت کاربران خود را مشتاق کنید که به آن ها مراجعه کنند. البته قبل از تمام این کارها از طریق تنظیمات پروفایل شخصی خود را به حالت بیزینسی تغییر دهید. چراکه پروفایل های بیزینسی امکان ثبت شماره تماس در قسمت بیو پیج را به شما خواهند داد. در صورتی که یک شعار تبلیغاتی مناسب از قبل برای کسب و کار خود انتخاب کرده اید، قسمت بیو پیج جای مناسبی برای درج آن خواهد بود.

حتی می توانید در این قسمت برای خود هشتگ مخصوصی بسازید. این هشتگ زمانی که قصد تبلیغ بیشتر پیج را در فضای مجازی و سایر شبکه های اجتماعی داشتید، می توانند به شما کمک کنند. همچنین داشتن هشتگ اختصاصی می تواند یک گام رو به جلو برای برندسازی و شناخته شدن بیشتر شما تلقی شود.

5- پست ها را زیبا طراحی کنید

یکی دیگر از راه های افزایش فالوور اینستاگرام طراحی زیبای صفحه و پست ها است. صفحه خود را با هارمونی یکپارچه و یکنواختی از نظر رنگ و چیدمان طراحی کنید تا هنگامی که مخاطب وارد صفحه شما شد، از شلوغی بیش از حد آن احساس آشفتگی و دل زدگی پیدا نکند. از عکس های با کیفیت استفاده کنید و سعی کنید به آنها یک نظم خاص ببخشید. برای این کار ساده ترین راه این است که برای تمام تصاویر و عکس های خود از یک حاشیه و قاب با طراحی یکسان استفاده کنید که در آن از چند رنگ های مشخص و یکسان استفاده شده باشد. می توانید برای صفحه خود دو یا سه رنگ که از نظر گرافیکی با یکدیگر همخوانی دارند را انتخاب کرده و با آن ها حاشیه عکس های خود را طراحی کنید.

6- فراخوانی به اقدام یا (Call to action) داشته باشید

کال تو اکشن یا فراخوانی به اقدام راهکاری است که با استفاده از آن مخاطب را به انجام فعالیتی دعوت می کنید. حتما دیده اید که در کپشن بعضی از پست ها سوالی پرسیده شده که ناخودآگاه شما را تشویق به کامنت گذاشتن می کند. یا در استوری ها باکس های نظرسنجی قرار داده شده که افراد در آن نظر خود را وارد می کنند. تمامی این موارد می تواند نمونه هایی از کال تو اکشن باشد که مخاطب را به ایجاد ارتباط تشویق کرده و به این وسیله باعث افزایش نرخ تعاملات پیج شود و قطعاً می دانید که بالا رفتن نرخ تعاملات،یکی از فاکتورهای مورد پسند این شبکه اجتماعی است که باعث خواهد شد که شما را به کاربران بیشتری معرفی کند.

کال تو اکشن ها می توانند در انواع مختلفی ظاهر شوند، مثلاً دعوت به لایک کردن، کامنت گذاشتن، ارجاع به سایت، ذخیره کردن پست، ارسال پست برای دیگران و …. اگر با کمی خلاقیت بتوانید کاربران و مخاطبان خود را به انجام هر کدام از این فعالیت ها ترغیب کنید، نرخ تعاملات خود را زیاد کنید، شانس بیشتری برای حضور در اکسپلور و جذب افراد جدید و افزایش فالوور اینستاگرام خواهید داشت.

7- محتوای خود را به تمام شکل ها و روش ها منتشر کنید

شما می توانید در instagram عکس، فیلم، استوری، آی جی تی وی و… را منتشر کنید. پس توصیه می کنیم که تولید انواع این محتواها را در دستور کار خود قرار دهید و هیچ کدام را فراموش نکنید. چرا که سلیقه افراد متفاوت بوده و عاقلانه ترین کار این است که هر چه بیشتر برای جلب رضایت کاربران هدف خود تلاش کنیم. یکی از آخرین قابلیت های افزوده شده به این شبکه اجتماعی IGTV است که کاربران را قادر می سازد ویدیوهای طولانی تر از حد معمول را منتشر کنند.

این محتواهای ویدیویی قابلیت انتشار سریالی را دارند و هنگامی که کاربر یکی از آن ها را پخش کند، بقیه ی آن ها پشت سر هم نمایش داده می شوند. می توانید از این ویژگی سریالی بودن به نفع خود استفاده کنید.

لایوها نیز از دیگر قالب های محتوا هستند که به صورت ویژه ای می توانند توجه کاربران را به خود جلب کنند. چرا که در زمان پخش اجرای زنده، پیج شما در اول لیست استوری ها و بالاترین قسمت صفحه کاربر دیده می شود و در ضمن اعلان آن برای مخاطب نیز ارسال می شود. این عوامل باعث می شود که احتمال دیده شدن لایو شما توسط کاربر بیشتر شود.

8- ریلز را امتحان کنید

Reels جدیدترین قابلیتی است که instagram برای افزایش سرعت انتشار محتوا در اختیار کاربران خود قرار داده است. با استفاده از این قابلیت که آیکون دسترسی به آن درست در وسط صفحه اصلی پیج قرار گرفته شده، می توانید ۳۰ ثانیه فیلم گرفته و به راحتی و با چند کلیک، یک موسیقی پس زمینه بر روی آن قرار دهید و سپس به سرعت آن را منتشر سازید. این قابلیت به دلیل دسترسی آسان، به احتمال زیاد مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفته است.. اما از این قابلیت چگونه می توان برای افزایش فالوور اینستاگرام استفاده کرد؟

اگر شما ریلز جذاب و متفاوتی تولید و به اشتراک بگذارید، می توانید امیدوار باشید که کاربران از طریق مشاهده آن در اکسپلور به صفحه شما هدایت می شوند. چرا که در اکسپلور این شبکه اجتماعی جذاب ترین و پر بیننده ترین ریلزها نمایش داده می شود. از آنجایی که این قابلیت به تازگی وارد این شبکه اجتماعی شده و هنوز رقابت بر سر آن کم است، با کمی خلاقیت می توانید محتوای خود را در لیست ریلزهای وایرال قرار دهید و بیشتر و بیشتر دیده شوید.

9- غیبت نداشته باشید

به همان اندازه که انتشار بیش از حد محتوا می تواند مخاطبان شما را خسته کند؛ غیبت طولانی و منتشر نکردن پست مطابق با نظم خاصی نیز می تواند مخاطبان شما را دلسرد کند. به علاوه انتشار منظم محتوا برای الگوریتم ها اهمیت زیادی دارد چرا که به این باور می رسد که تولید محتوا در این بستر را جدی گرفته اید. با انتشار منظم پست می توانید از الگوریتم ها امتیاز دریافت کرده و در اکسپلور بیشتر دیده شوید و افزایش فالوور اینستاگرام را تجربه کنید.

10- به مخاطبان خود احترام بگذارید

اینستاگرام مانند هر شبکه اجتماعی دیگری در صورت جلب رضایت کاربران خود می تواند زنده بماند و اگر روزی کاربران آن را ترک کنند، دیگر پشیزی ارزش نخواهد داشت. به همین دلیل این شبکه اجتماعی به مخاطبان خود احترام زیادی می گذارد و برای آنها ارزش بالایی قائل است.

پس اگر مخاطب پیامی به دایرکت شما ارسال کند و یا برای شما کامنتی بگذارد اما شما پاسخی به او ندهید؛ برای این شبکه اجتماعی توهین به حساب می آید. حتی ممکن است این تصور برای او پیش بیاید که شما تنها یک ربات هستید که برای انتشار پست ها برنامه ریزی شده اید و قابلیت پاسخگویی به دایرکت ها و کامنت ها را ندارید و در نتیجه احتمال اینکه بلیت ورود شما به اکسپلور را بسوزاند، بسیار زیاد خواهد بود.

علاوه بر این در صورتی که با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید و پاسخگوی آن ها باشید؛ می تواند کمک بزرگی به رشد کسب و کار خود و ایجاد یک اعتماد دوسویه کنید و در یک کلام فروش بیشتری را تجربه کنید. حتی می توانید با پاسخ دادن به کامنت ها افراد بیشتری را ترغیب کنید تا در بحث های کامنتی مشارکت داشته باشند و به این ترتیب ضمن جذاب تر کردن موضوعات خود برای کاربران، نرخ تعاملات خود را نیز افزایش داده و به اکسپلور نزدیک تر شوید.

11- Insight پست ها را رصد کنید

حتماً می دانید که این شبکه اجتماعی برای پیج های بیزینسی خود قابلیت های زیادی را تعریف کرده است تا توسط آن ها صاحبان کسب و کار بتوانند آمار کاملی از مخاطبان خود داشته باشند؛ از جنسیت آنها گرفته تا رده سنی و میزان تعاملاتی که با پست ها برقرار می کنند. شما می توانید با استفاده از این قابلیت متوجه شوید که هر پست چند بازدید کننده داشته است و از میان این بازدید کنندگان چه تعداد از آن ها جزء فالوورهای پیج شما بوده و چه تعدادی از روش های دیگری پست شما را دیده اند. حتی با استفاده از این آمار می توانید متوجه شوید که کدام یک از پست های شما جذب مخاطب را به همراه داشته است و کدام یک از آنها برای اینکه کاربران صفحه شما را فالو کنند کارساز نبوده است. از طریق بررسی این آمار می توانید پست هایی را که بیشتر مورد پسند و بازدید قرار گرفته اند، شناسایی کرده و پست های بعدی خود را مشابه آن ها آماده کنید. با استفاده از این آمارها حتی می توانید متوجه شوید که کاربران شما در چه ساعاتی از روز بیشتر در این شبکه اجتماعی فعالیت دارند و از این طریق ساعاتی که برای انتشار پست مناسب تر است را مشخص کنید. مدیریت پیج اینستاگرام با استفاده از این آمار می تواند بسیار موفقیت آمیز باشد، اما کار چندان راحتی نیست و نیاز به آموزش و تخصص دارد.

12- هشتگ ها را فراموش نکنید

این روزها افراد بسیاری از طریق هشتگ ها در این شبکه اجتماعی به جستجوی مطالب مورد نظر خود می پردازند. اگر در پست های خود از هشتگ های مناسب استفاده کنید؛ احتمال اینکه بتوانید از این راه پست خود را در معرض دید قرار دهید و در نتیجه مخاطبان بیشتری را به صفحه خود هدایت کنید؛ افزایش خواهد یافت.

اما در نظر داشته باشید در استفاده از هشتگ ها باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. بسیاری از افراد برای هر پست خود ده‌ ها هشتگ مرتبط و غیر مرتبط تعریف می کنند که نه تنها منجر به افزایش فالوور اینستاگرام آن ها نخواهد شد، بلکه نتیجه عکس خواهد داشت. پس به جای استفاده از هشتگ های زیاد و نامرتبط به صورت هدفمند آن ها را تعریف کنید. هشتگ‌ های مرتبط و غیر تکراری بنویسید و برای اثر بخشی بیشتر هم هشتگ های پربازدید و هم هشتگ های کم بازدید را مد نظر قرار دهید. فراموش نکنید که از یک هشتگ اختصاصی برای برند خود نیز استفاده کنید.

13- کامنت بنویسید

یکی از راه های عجیب اما بسیار موثر در افزایش فالوور اینستاگرام نوشتن کامنت در پست سایر صفحاتی است که موضوعات مشابه با پیج شما دارند. می توانید در زیر پست این صفحات نظرات ارزشمندی بنویسید و یا اینکه به سوالات کاربران پاسخ دهید و از این طریق با مخاطبان هدف خود به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنید. نیازی نیست که آنها را به پیج خود دعوت کنید. مطمئن باشید اگر کامنت شما ارزشمند و زیبا باشد، خود افراد برای دنبال کردن پیج شما ترغیب خواهند شد.

14- چالش و مسابقه برگزار کنید

می توانید با راه اندازی چالش های جالب و جدید و تشویق مخاطبان به ادامه دادن و شرکت کردن در آن نظر کاربران زیادی را به خود جلب نمایید همچنین می توانید هر از گاهی در صفحه خود مسابقه ای را برگزار کنید و برای شرکت کنندگان در مسابقه قوانینی چون معرفی پیج به پنج نفر دیگر را تعیین کنید. دقت داشته باشید که که برای تشویق کاربران به منظور شرکت در مسابقه باید حتما جوایز ارزشمندی را در نظر بگیرید.

15- پست خود را به ویروس آلوده کنید

حتماً تا به حال پست هایی را در بستر این شبکه اجتماعی دیده اید که با مطرح کردن یک موضوع جدید و جالب و یا طرح یک پرسش توانسته اند نظر کاربران بسیار زیادی را به خود جلب کنند. تا جایی که خود کاربران اقدام به ارسال آن برای دوستان و آشنایان خود کرده و به این صورت پست را درست مانند یک ویروس در این شبکه اجتماعی منتشر می سازند. مثلاً پستی که در آن از کاربران پرسیده شده قیمت تبلیغات تلویزیونی در هر ثانیه چقدر است؟ یا پست هایی که در آن معمایی مطرح خواهد شد. تجربه نشان داده که افراد از این دست موضوعات چالشی استقبال زیادی می کنند و نه تنها خود آنها اقدامی را انجام داده بلکه به احتمال زیاد آن را برای دوستان خود نیز ارسال خواهند کرد و بدین ترتیب افراد بیشتری به صفحه شما سر می زنند و احتمالاً آن را دنبال می کنند و بدین ترتیب شما می توانید افزایش فالوور اینستاگرام را شاهد باشید.

16- لوکیشن بزنید

 استفاده از تگ لوکیشن در پست ها این شانس را به شما می دهد که محتوا به افراد حاضر در آن منطقه و لوکیشن نمایش داده شده و مورد استقبال آن ها قرار بگیرد.

17- ربات نما نباشید

الگوریتم های هوشمند شبکه اجتماعی instagram بر روی فعالیت هایی که ربات ها انجام می دهند حساس هستند. اگر بیش از حد لایک کنید، پیام‌ های مشابهی در دایرکت افراد ارسال کنید، در طول روز تعداد زیادی کامنت بگذارید، فالو آنفالو مکرر کنید، به دایرکت ها جواب ندهید و … احتمال اینکه هوش مصنوعی این شبکه اجتماعی به شما مشکوک شود و پیج شما را شادوبن و برای مدتی غیرفعال کند بسیار زیاد است. پس سعی کنید تعاملاتی طبیعی در این بستر داشته باشید.

18- در هر کجای دنیای مجازی که هستید، به پیج خود لینک بدهید

اگر در تلگرام، تویتتر، فیسبوک، لینکدین نیز فعالیت دارید و یا وبسایتی برای خود راه اندازی کرده اید، در تمام آن ها لینک پیج خود را قرار دهید. این روش کمک می کند که اگر در سایر فضاهای مجازی مخاطبانی دارید، از همراهی آن ها در صفحه خود نیز بهره مند شوید. همچنین می توانید ویدیوهای طولانی خود را که در قالب IGTV منتشر کنید و حتی در یوتیوب و آپارات نیز به اشتراک بگذارید و لینک اصلی صفحه خود را در ادامه معرفی کنید. به علاوه اگر کسب و کار شما در دنیای واقعی هویت دارد، در کارت ویزیت خود و در کنار آدرس جغرافیایی خود آن را نیز قرار دهید.

افزایش فالوور اینستاگرام از راه تبلیغات

بسیاری از متخصصان حوزه بازاریابی محتوا معتقدند که رشد یک صفحه به دو بال تولید محتوا و تبلیغات در کنار هم نیاز دارد. به این معنی که امکان رشد صفحه شما تنها از طریق تولید محتوا وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد نیازمند صرف زمان و خلاقیت بالایی است. برعکس این قضیه نیز صادق است. یعنی انتظار نداشته باشید که بدون تولید محتوا و تنها از طریق تبلیغات بتوانید دنبال کنندگان صفحه خود را بیشتر کنید. تبلیغات در این شبکه اجتماعی در کنار تولید محتوا می تواند برای شما نتایج شگفت انگیزی را به همراه داشته باشد البته نه هر تبلیغی. برای اینکه تبلیغات در این بستر به جواب برسد و منجر به جذب مخاطب هدف و افزایش فالوور اینستاگرام شود؛ باید قبل از آن نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. قبل از اینکه برای سفارش تبلیغات خود اقدام کنید، باید مراحل گفته شده در بالا را طی کنید. یعنی پروفایل مناسبی انتخاب کرده، بیوی کاملی در صفحه خود بنویسید و با انتخاب طرحی مشخص تعدادی پست در صفحه خود به اشتراک بگذارید. در غیر این صورت اگر کاربران از راه تبلیغ وارد صفحه شما شده و هیچ محتوایی درون آن نبینند، احتمال اینکه پیج شما را دنبال کنند بسیار کم است.
  2. برای سفارش تبلیغ به صفحاتی مراجعه کنید که موضوعات مرتبط با پیج شما و مخاطبانی داشته باشد که در گروه مخاطبان هدف شما قرار می گیرند.
  3. برای انتخاب صفحه مورد نظر تنها به تعداد دنبال کنندگان آن اکتفا نکنید. بسیاری از این صفحات از دنبال کنندگان فیک برای بالا بردن تعداد دنبال کنندگان خود استفاده کرده اند و تبلیغات توسط آن ها به نتیجه نخواهد رسید. بهتر است قبل از ثبت سفارش برای مدتی تعاملات، تعداد لایک و کامنت پست های این صفحه را زیر نظر داشته باشید.
  4. از تعرفه و قوانینی که صفحه مورد نظر برای پذیرش تبلیغ تعریف کرده است اطلاع پیدا کنید.
  5. در نظر داشته باشید که در حال حاضر موثرترین راه تبلیغ در این شبکه اجتماعی از طریق اینفلوئنسرها است. این افراد به دلیل تعاملات و ارتباطات زیادی که با مخاطبان خود دارند، به راحتی می توانند آن ها را تحت تأثیر قرار دهند و کافی است که از محصولات و یا خدمات شما تعریف کنند.
  6. روش دومی که می توانید برای تبلیغات خود از آن استفاده کنید، تبلیغات بازدیدی است. هزینه ای که پیج ها بابت این تبلیغات دریافت می کنند، براساس تعداد بازدید آن محاسبه می شود. به این معنی که تبلیغ شما برای مدت زمان مشخصی مثلاً 24 ساعت در پست یا استوری پیج موردنظر قرار می گیرد و به ازای هر هزار نفری که از آن بازدید کنند، مبلغی از شما دریافت خواهند کرد.

جمع بندی

شبکه های اجتماعی مانند instagram تا زمانی که کاربر داشته باشند می توانند به حیات خود ادامه دهند. به همین دلیل تمام الگوریتم های این شبکه ها بر مبنای تعاملات مثبت و سازنده ای است که شما با کاربران آن ها ایجاد می کنید. جذب کاربران به پیج، علاقه مند سازی آن ها، حفظ و نگهداری شان در صفحه همه نیازمنده تولید محتواهای مفید و ارزشمند و نیز حفظ تعامل با کاربران است. تمامی این فعالیت ها در دراز مدت به نتیجه خواهند رسید. پس اگر به دنبال کسب درآمد از پیج خود هستید باید حداقل شش ماه فعالیت مستمر داشته باشید. و روش هایی که به عنوان روش های ارگانیک در این مقاله به آنها اشاره کردیم استفاده کنید تا منجر به افزایش فالوور اینستاگرام شما شود البته این روش ها در دراز مدت جواب خواهند داد که با انجام تبلیغات می توان تا حدی به این پروسه سرعت بخشید.

1- آیا خرید پیجی که فالوور های زیادی دارد کار درستی است؟

به شما توصیه می کنیم که پیج instagram را خریداری نکنید. چرا که معمولاً دنبال کنندگان این گونه پیج ها فیک بوده و بعد از خرید متوجه خواهید شد که هیچگونه تعاملی با شما ندارند. به علاوه اگر پیج مورد نظر از نظر موضوعی با محتوای شما مغایرت داشته باشد، بعد از مدتی فالوورها متوجه این قضیه شده و پیج را آنفالو می کنند.

2- آیا استفاده از ربات برای افزایش فالوور اینستاگرام کار درستی است؟

الگوریتم های instagram هوشمند تر از آن هستند که شما بتوانید با فعالیت های رباطی فریبشان دهید. درست است که مدیریت صفحه این شبکه اجتماعی به صورت حرفه ای کار بسیار دشواری است اما این بهانه خوبی برای اینکه به سراغ امتحان روش های بی نتیجه بروید، نیست.

3- آیا راهی برای خرید فالوور واقعی وجود دارد؟

بسیاری از سایت ها این وعده را به شما می دهند که می توانند برای پیج شما مخاطبان واقعی معرفی کند. فریب این سایت ها را نخورید و سعی کنید با روش های ارگانیک و اصولی صفحه خود را رشد دهید. درست است که این کار نیازمند صبر، حوصله و صرف وقت زیاد است، اما می تواند برای شما نتایج شگفت انگیزی و سودآوری بالایی به همراه داشته باشد. توصیه می کنیم اگر به شخصه وقت و حوصله کافی برای انجام این کارها را ندارید مدیریت پیج خود را به متخصصان این حوزه واگذار کنید. شرکت آی وحید در این زمینه می تواند پیشنهادات خوبی برای شما داشته باشد.