با سلام خدمت کاربران عزیز . امروز مطلب بررسی افزونه WP ROCKET را برای شما عزیزان آماده کرده ایم . سرعت سایت یکی از مهمترین بحث هایی است که در سئو و مدیریت سایت مطرح میشود . هر چه سرعت سایت بالاتر باشد ، رتبه شما در موتور جستجو بهتر خواهد بود و در نتیجه رضایت کاربر از سایت شما نیز افزایش خواهد یافت . بگذارید با هم بررسی بر افزونه WP ROCKET داشته باشیم .

بررسی افزونه WP ROCKET

بدون شک میتوان افزونه WP ROCKET را بهترین و یا حداقل یکی از بهترین افزونه های موجود در زمینه افزایش سرعت سایت دانست . افزونه ویژگی های متعددی دارد که ما قصد بررسی و بیان آنها را در این مطلب داریم . البته قبل از شروع به توضیح باید این رو هم خدمتتون عرض کنم که این افزونه یه صورت تجاری است و یعنی باید برای استفاده از آن هزینه پرداخت کنید . هزینه ای حدود ماهانه 39 دلار برای یک سایت که به دلیل متغیر بودن قیمت ارز نمیتوان یک قیمت مشخص به تومان برای آن مشخص کرد .

هر نوع کسب و کاری میتوانند از این افزونه استفاده کنند . فرقی ندارد کسب و کار شما کوچک است یا بزرگ . هر سایت وردپرسی میتواند از این ویژگی استفاده کند که سرعت سایت خود را بالا ببرد . پیش نیاز این افزونه نسخه پی اچ پی حداقل 5.3 میباشد و با تمامی وب سرورهای آپاچی ، انجین ایکس ، لایت اسپید و ویندوز پاسخگوی این افزونه خواهد بود . تنها باید لینک های یکتای شما از حالت پیشفرض به لینک نوشته با آدرس نوشته تغییر دهید .

از ویژگی های این افزونه WP ROCKET میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • نصب آسان
  • پیش بارگزاری نقشه سایت
  • بهینه سازی بانک اطلاعاتی
  • لود تنبل یا به اصطلاح انگلیسی Lazy Load برای تصاویر
  • سازگاری با کلود فلیر
  • قابلیت شناسایی موبایل
  • سازگاری با سایت های چند زبانه
  • کد نویسی صحیح و اصولی
  • قابلیت کش کردن صفحات
  • فشرده سازی Gzip
  • بهینه سازی فونت های گوگل
  • قابلیت فشرده سازی
  • CDN
  • سازگاری با وردپرس های چند سایته
  • پیش بارگزاری کش
  • قابلیت کش مرورگر
  • حذف Query String از منابع استاتیک
  • بهینه سازی جاوا اسکریپت
  • قابلیت وارد کردن / استخراج
  • بهینه سازی DNS
کش کردن صفحات

قابلیت کش کردن صفحات

قابلیت کش کردن صفحات در هر وبسایت یکی از عوامل موثر در افزایش سرعت سایت به حساب می آید . با کشینگ سرعت سایت خود را ماورایی میکنید که این مورد هم به سرعت سایت شما و هم به افزایش درآمد شما از وبسایتتان کمک خواهد کرد . زمانی که شما افزونه را فعال میکنید به صورت خودکار عملیات کش کردن صفحات فعال خواهد شد .

پیش بارگذاری کش

پیش بارگذاری کش

پیش بارگذاری کش به دلیل اینکه عملیات خزیدن در وبسایت شما را شبیه سازی میکند باعث میشود که رتبه شما در موتورهای جستجو به طرز قابل توجهی بهبود یابد .

فشرده سازی فایل های استاتیک

فشرده سازی فایل های استاتیک

فشرده سازی فایل های استاتیک با افزونه WP Rocket به شما کمک میکند تا وزن فایل های CSS ، HTML و جاوا اسکریپت سایت خود را کاهش دهید . این فشرده سازی از طریق یکی کردن و خالی کردن فضای خالی درون فایل های نام برده شده صورت میگیرد . فایل های سبک تر به معنی سرعت بیشتر خواهد بود !

تصاویر در درخواست

تصاویر در درخواست

تصاویر در درخواست ویژگی دیگر افزونه WP Rocket میباشد . تصاویر تنها در صورتی بارگذاری خواهند شد که کاربر صفحه را به سمت تصویر اسکرول کند . در غیر اینصورت فایل تصاویر لود نخواهد شد و همین باعث کم شدن زمان بارگذاری سایت شما خواهد شد . یوتیوب ، فیسبوک ، یاهو و اکثر شرکتهای معتبر دیگر از این تکنیک استفاده میکنند . با این افزونه هم شما به جمع آنها خواهید پیوست !

کد نویس پسند بودن افزونه

کد نویس پسند بودن افزونه

کد نویس پسند بودن افزونه از آن ویژگی هاست که خیلی از توسعه دهنده ها به دنبال آن هستند تا بتوانند به راحتی و بدون مشکل کدهای افزونه و یا قالب را ویرایش کرده و امکانات جدیدتری به آن بیافزایند . کد نویسی اصولی این امکان را فراهم میکند . چیزی که در WP Rocket وجود دارد .

طبق ادعای برنامه نویسان این افزونه با استفاده از افزونه WP ROCKET شما میتوانید سرعت ساعت خود را 300% بهبود ببخشید . پس از نصب افزونه ، گزینه مربوط به این افزونه در نوار بالای مدیریت نمایان میشود . علاوه بر آن میتوانید در قسمت تنظیمات نیز آن را پیدا کنید . پس از کلیک بر روی تنظیمات افزونه به داشبورد افزونه هدایت خواهید شد .

بررسی افزونه wp-rocket

شما در هر کدام از زبانه ها قادر خواهید بود تنظیمات مربوط به هر بخش را انجام دهید . در زبانه کش شما میتوانید کش را برای کاربران فعال و طول عمر کش را نیز مشخص کنید . در بهینه سازی فایل شما میتوانید فایل های سی اس اس ، HTML و جاوا اسکریپت را فشرده کنید . توجه کنید که در این مورد و برای برخی قالب ها فشرده و یا یکی کردن فایل های سی اس اس و جاوا اسکریپت باعث به هم ریختگی سایت شما خواهید شد . پس حتما قبل از انجام این عملیات به صورت دائم بر روی سایت خود ابتدا یک تست از این حالت برای سایت خود انجام دهید تا در صورت بروز مشکل آن را به حالت قبل برگردانید .

بررسی افزونه wp-rocket

در قسمت رسانه ها شما میتوانید تنظیمات مربوط به لود تنبل را برای تصاویر خود در سایت فعال کنید . همچنین امکان غیر فعال کردن ایموجی ها و یا کش کردن آنها نیز وجود خواهد داشت . در قسمت پیش بارگزاری میتوانید پیش بارگزاری نقشه سایت و تنظیمات دی ان اس را انجام دهید . شاید شما بخواهید یک صفحه یا یک مرورگر را برای کاربر کش نکنید . در قسمت قوانین پیشرفته کش شما میتوانید این کار را به سادگی انجام دهید .

در قسمت دیتابیس امکان بهینه سازی دیتابیس وجود دارد . نظرات در دیتابیس در صورتی که اسپم باشند میتوان تنظیم کرد که به صورت خودکار حذف شوند . امان تنظیمات مربوط به CDN ، افزودنی های افزونه مانند varnish و Cloudflare و همچنین خروجی گرفتن از تنظیمات و وارد کردن در سایت دیگر از جمله امکانات دیگر این افزونه میباشد . همچنین در نوار کناری صفحه افزودن نوشته گزینه های کش برای شما نمایان خواهد شد .

اگر به دنبال افزایش سرعت سایت خود و در نهایت بهبود سئو سایت خود هستید پیشنهاد میشود از این افزونه استفاده کنید . همچنین اگر میخواهید از لحاظ سرعت ، سایت خود را بررسی کنید پیشنهاد میکنیم از وبسایت دکتر رنک که بررسی کننده سایت شما نیز میباشد استفاده کنید . لازم به ذکر است که لینک صفحه اصلی سایت افزونه در پایین همین مطلب برای شما عزیزان قرار داده شده است . امیدواریم از مطلب بررسی افزونه WP ROCKET استفاده کافی برده باشید . خوشحال میشویم که نظرات خود را با ما مطرح کنید .

خرید پلاگین اورجینال WP Rocket