در روزهای اخیر خبرهای جالبی درباره وردپرس ۵ شنیده میشود . ما هم بر اساس شنیده ها جلو میرویم تا به زمان بندی انتشار وردپرس ۵ برسیم . اما این خبر مهم وجود دارد که دو هفته آینده روزهای مهمی برای وردپرس ۵ به حساب می آید . با ما تا انتهای مطلب همراه باشید .

برای وردپرس ۵ آماده اید ؟!

مهمترین خبر این هفته را شاید میتوان خبری دانست که آقای Matt Mullenweg تحت نام plan for WordPress 5.0 منتشر کرده است . این یک خبر خوب برای علاقه مندان به وردپرس ۵ به حساب می آید و سر و صدای زیادی هم داشته است . اگر شما این خبر و خبرهای قبلی رو از دست دادید باید به صورت خلاصه خدمت شما عرض کنم که وردپرس ۵ به عنوان یک نسخه اصلی یک ویرایشگر جدید را به صورت پیشفرض درون خودش با نام Gutenberg دارد . این ویرایشگر امکانات جالبی به سایت شما میدهد حتی ما در مورد این ویرایشگر اطلاع رسانی کرده بودیم که yoast هم دو نوع بلاک HowTo و FAQ به آن اضافه کرده که زیر مجموعه اسکیما به حساب می آید . Matt Mullenweg در نوشته خودش روند و مسیری که تا وردپرس ۵ مانده است را شرح داده و تیم عملیاتی خودش را نیز در این مسیر معرفی کرده است . همچنین یک زمان بندی مختصر از رونمایی از وردپرس ۵ آماده کرده است . ما بر اساس این نوشته و نوشته شخص دیگری به نام Gary Pendergast زمان بندی انتشار نسخه وردپرس ۵ را برای شما مشخص کرده ایم تا در صورتی علاقه مند به دانستن زمان انتشار نسخه جدید وردپرس هستید در جریان کامل آن قرار بگیرید . زمان بندی انتشار نسخه های مختلف وردپرس ۵ مشابه زیر میباشد :

 

  • Beta 1: October 19, 2018
  • RC 1: October 30, 2018
  • Release: November 19, 2018

 

در ابتدا نسخه بتا و سپس با کمی تغییرات بیشتر در تاریخ های ۱۹ و ۳۰ اکتبر یعنی چیزی کمتر از ۲ هفته آینده برای انتشار نسخه بتا و در نهایت نسخه اصلی منتشر شده در تاریخ ۱۹ نوامبر زمان بندی شده است . یعنی تا حدود ۴۰ روز آینده نسخه ۵ وردپرس به صورت کامل و نهایی منتشر خواهد شد . همه ما منتظر هستیم تا نسخه جدید وردپرس منتشر شود و همگی از امکانات جدید آن استفاده کنیم . بدون شک یکی از لذت بخش ترین تجربه های ما با این نسخه رقم خواهد خورد و تا مدتی سرگرم و هیجان زده از ویژگی های جدید این نسخه خواهیم شد . پس همچنان منتظر انتشار این نسخه میمانیم تا مطالب خود را با نسخه جدید امتحان کنیم .