با سلام خدمت شما . امروز سعی کردیم بحث فنی سئو به صورت تخصصی برای شما آماده کنیم تحت عنوان اشتراک گذاری تصاویر شبکه مجازی که شامل آموزش بهینه سازی تگ og:image نیز میباشد . این مطلب در چند قسمت آماده شده که جهت استفاده شما در سایت منتشر خواهد شد . برای خواندن مطلب لطفا با ما همراه باشید .

اشتراک گذاری تصاویر شبکه مجازی چگونه کار میکند ؟ آموزش بهینه سازی تگ og:image – قسمت اول

حتما تا کنون شما تصاویر زیادی را در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک ، توئیتر و سایر پلتفورم ها به اشتراک گذاشته اید . این تصاویر معمولا دارای یک پیشنمایش از تصویر ، عنوان به همراه خلاصه ای از توضیحات آن میباشد . این عناصر از تگ Open Graph در کدمنبع های به اشتراک گذاری شده صفحه توسط شما تعریف شده است .

 

چگونه کار میکند ؟

روشی که اینها استفاده میکنند از طریق پروتکل Open Graph میباشد . این یک استاندارد کدباز هست (مثل وردپرس) که به وبمسترها این اجازه رو میده تا درباره صفحاتشون به سیستم های سوم شخص بگویند (مثل فیسبوک ، توئیتر ، واتساپ ، Hotmail و … ) . این پروتکل یک سری تگ های متا رو تعریف میکنه که که به شما اجازه فراهم آوردن اطلاعاتی درباره محتوای توی صفحه تون رو میده . نمونه ای از تگ های مربوط به سایت imdb در صفحه معرفی فیلم آخر جنگ ستارگان در زیر آمده است .

<meta property="og:title" content="Star Wars - The Last Jedi" />
<meta property="og:type" content="video.movie" />
<meta property="og:url" content="https://www.imdb.com/title/tt2527336/" />
<meta property="og:image" content="https://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMjQ1MzcxNjg4N15BMl5BanBnXkFtZTgwNzgwMjY4MzI@._V1_SY1000_CR0,0,675,1000_AL_.jpg" />
<meta property="og:image:width" content="675" />
<meta property="og:image:height" content="1000" />

بیشتر سایت ها ( مخصوصا سایت هایی که با افزونه YoasT در حال کار کردن هستند ) مطالب و صفحاتشون دارای همچین قابلیتی میباشد . تگ og:image یکی از مهمترین متاتگ ها و مهمترین آنهاست زیرا Open graph نقش مهمی در شبکه های اجتماعی بازی میکند . این تگ تصاویری که در شبکه های اجتماعی ، نرم افزارها ، سایر شبکه ها توسط کاربران به اشتراک گذاشته میشود را تعریف میکند .

 

خب قسمت اول که در واقع مقدمه ای بر کار و مطلب ما بود همینجا به پایان رسید . امیدواریم که ما را در قسمت های بعدی اشتراک گذاری تصاویر شبکه مجازی دنبال کنید .