سلام دوستان عزیز . امروز با دومین اخبار هفتگی بهمن 97 در خدمت شما عزیزان هستیم . در این مطلب سعی میکنیم اخباری در مورد خبرهای منتشر شده مربوط به وردپرس و دنیای طراحی سایت و فضای مجازی را با شما در میان بگذاریم .

اخبار هفتگی – 18 بهمن

در انتهای سال 1397 هجری شمسی هستیم . سال نو میلادی یک ماهی است که شروع شده و سال نو چینی هم کم کم در حال رسیدن میباشد تا پس از آن و حدود 40 روز دیگر را تا رسیدن سال نو شمسی در پیش روی خود ببینیم . وردپرس نسخه 5 چند وقتی است که منتشر شده و تا نسخه 5.0.3 آن نیز به صورت پایدار منتشر شده است . نسخه بتای 3 وردپرس 5.1 نیز هفته گذشته منتشر شد و طبق اطلاعیه های سایت رسمی وردپرس این نسخه همچنان در حال توسعه برای انتشار رسمی میباشد . این احتمال میرود که در اخبار هفتگی بعدی ما خبری در مورد منتشر شدن نسخه جدبد وردپرس با نام 5.1 را برای شما عزیزان داشته باشیم . همچنین قرار بود در نسخه 5.1 سیستمی تحت عنوان بررسی سلامتی سایت در وردپرس استفاده شود که بدلیل مسائل امنیتی و ریسک استفاده از کدهای ناامن در وردپرس این امکان به نسخه 5.2 منتقل شد .

yoast در اقدامی میخواهد امکان ایندکس زنده لینک های شما را در موتورهای جستجوی گوگل و بینگ را برای شما فراهم آورد . طبق اطلاع رسانی سایت رسمی این افزونه پرکاربرد حتی برای ایندکس کردن لینک های شما در بینگ نیاز به اتصال سایت شما به وبمستر بینگ نمیباشد ! اطلاعات تکمیلی قرار است در کنفرانس yoast به صورت رسمی به کاربران و حضوری گفته شود .

مهمترین خبر این هفته ما مربوط به درون سایت آی وحید است . با تصمیم مدیریت آی وحید تصمیم به ضبط آموزش های تصویری صفر تا صد وردپرس گرفتیم . این آموزش ها کاملا اختصاصی بوده و از سطح صفر به شما توضیحات مربوط به بالا آوردن سایتتان در لوکال با وردپرس و در نهایت پس از یادگیری تمامی قسمت ها ، انتقال آن به هاست گفته میشود . استارت این آموزش ها از روز 16 بهمن زده شده و همزمان با ضبط اولین قسمت در کانال رسمی سایت آی وحید آپلود شده است . همزمان با آپلود ویدیوها در آپارات ، این ویدیو ها در سایت آی وحید نیز قرار خواهد گرفت .

روز جمعه هفته گذشته نسخه جدید تلگرام برای سیستم عامل اندروید منتشر شد و تغییراتی در تنظیمات صفحه گفتگو این پیام رسان پر طرفدار داده شد . همچنین در پیام رسان فیسبوک این قابلیت اضافه شد که تا 10 دقیقه پس از ارسال پیام قادر به حذف آن باشید .

فیسبوک تصمیم گرفته تا سیستم پیام رسانی واتسآپ ، فیسبوک و اینستاگرام را یکی کند . بدین صورت که اگر شما پیامی را برای شخصی در واتسآپ ارسال کنید و آن شخص واتسآپ نداشته باشد ، میتواند پیام شما را در فیسبوک مشاهده کند .

امیدوارم که از این قسمت از اخبار هفتگی – 18 بهمن لذت برده باشید . خوشحال میشویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید .