هر چه سریعتر سراغ اخبار هفتگی 14 آبان میرویم . امیدواریم که از این مطلب لذت ببرید .

افزونه Yoast نسخه 12.4 منتشر شد . در این نسخه پیشنمایش تصویر اسنیپت در نسخه موبایل برای شما نمایش داده میشود . همچنین بلاک های اسکیما که شامل سئوالات متدوال و آموزش بود به روز تر شده و امکان اعتبار سنجی نیز تا حدی در آن بهبود یافته است . علاوه بر آن برخی اشکالات افزونه در نسخه های قبلی نیز به روز رسانی شده است .

وردپرس نظرسنجی سالانه خود را چند روز پیش منتشر شده که در یک نظر سنجی میتوانستید شرکت کنید و هر گونه مشکلی که در نسخه های جدید وردپرس دارید با مسئولان این سیستم مدیریت محتوا مطرح و همچنین به سئوالات مطرح شده توسط این شرکت پاسخگو باشید .

نسخه 5.2.4 با حل 6 مشکل امنیتی با درجه بالا منتشر شد . همچنین نسخه بتا 5.3 جهت تست توسعه دهندگان نیز هنوز فعال است و زمان انتشار رسمی آن برای 12 نوامبر یعنی هفته آینده (21 آبان) تعیین شده است .

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «امشب شب تلخی برای کلاهبرداران است! پول‌هایی که برای شرکت‌های ارزش افزوده در این چند سال از شما اخذ شده را با ۸۰۰۶# می‌توانید ببینید.»

اخبار هفتگی 14 آبان
اخبار هفتگی 14 آبان

میزان بازدید روزانه ایرانیان از تلگرام به بیش از یک میلیارد رسید.

تلگرام نسخه 5.12.1 رو برای اندروید عرضه کرد.

در این نسخه:
• میتونید ویدیوها و فایل های صوتی طولانی رو از جایی که قطع کردید، ادامه بدید. همچنین فایلهای صوتی بزرگ رو میتونید با سرعت 2x گوش بدین که هر دوی این قابلیت ها به درد پادکست ها و وویس های کلاسی میخوره.

• موقعی که از برنامه دیگه ای، عکس، ویدیو یا متن رو در تلگرام شیر میکنین، از حالا میتونین چند نفر رو به عنوان دریافت کننده انتخاب کنید که قابلیتی هست که خیلی وقته منتظرشم.

• از حالا با گرفتن انگشت روی قسمت ارشیو، گزینه ای ظاهر میشه که میتونین همه چت های ارشیو شده رو به حالت خوانده شده دربیارین.

• و در نهایت موقع ارسال فایل و موزیک، میتونین در پوشه فعلی سرچ کنین تا راحتتر فایل موردنظرتون رو پیدا کنید.

سرانجام واتسآپ قفل اثر انگشت را به نسخه اندرویدی خود اضافه کرد . برای استفاده از این قابلیت باید واتسآپ خود را به روز رسانی کنید و در تنظیمات برنامه قسمت حساب کاربری ، گزینه امنیت ، اثر انگشت را فعال کنید .

‏اپل هشداری برای کاربران ایفون 5 منتشر کرده که در اون گفته این کاربران حداکثر تا 12 ابان باید گوشیشون رو به نسخه 10.3.4 iOS اپدیت کنن وگرنه اینترنت گوشیشون از کار میافته و نمیتونن از سرویس های انلاین مثل اپ استور استفاده کنن. برای راه انداختن دوباره اش نیاز هست که گوشی رو به کامپیوتر وصل کنن و از طریق ایتونز ریستور انجام بدن.

حالت ناشناس در Google Maps فعال شد
این قابلیت به حفظ حریم خصوصی بیشتر کاربران کمک می کند و اطلاعات و محل های جستجو شده توسط کاربر در حساب کاربری شخصی گوگل ذخیره نخواهد شد.حالت ناشناس اکنون برای کاربران دستگاه‌های اندرویدی فعال شده است.

لوگوی جدید مایکروسافت Edge رسما معرفی شد.

پایان