سلام به دوستان عزیز سایت آی وحید . امروز با اخبار هفتگی 13 تیر در خدمت شما هستیم . فصل تابستان از راه رسیده و امیدواریم به همان میزان گرمای هوا در این فصل کسب و کار شما نیز داغ باشد . به سراغ اخبار هفتگی میرویم و مواردی که لازم به ذکر میدانیم به شما اطلاع خواهیم داد .

گوتنبرگ 6 منتشر شد و در این نسخه چندین مشکل امنیتی و ظاهری رفع و حل شده است . علاوه بر آن امکاناتی جذاب به این ویرایشگر جدید وردپرس اضافه شده است . لازم به ذکر است که این تغییرات هم در نسخه موبایل و هم دسکتاپ گوتنبرگ ایجاد شده است .

پوسته های داخلی تلگرام به کار خود پایان دادند و یک روز پس از آن پیامک کد تائید تلگرام نیز در اپراتورها مسدود شد که البته تلگرام با تغییر فرمت کدهای ارسالی توانست این مشکل را دور بزند . البته بعدا اپراتورها اعلام کردند این عدم ارسال پیامک کد تائید بخاطر مشکلات فنی بوده است .

سایت تمی یکی از سایت های وابسته به مجموعه آی وحید با ظاهر متفاوت مجددا کار خود را استارت زده و به دلیل شرایط خوب تسویه و پشتیبانی این انتظار میرود تا چند ماه آینده جایگزین مطمئنی برای سایر مارکت ها به حساب بیاید .

اپل در جریان کنفرانس WWDC 2019 از قابلیت حالت تیره (dark mode) در iOS 13 رونمایی کرد.

طبق اعلام اپل به زودی نرم افزار iTunes در macOS به سه اپلیکیشن مجزای پادکست، تی وی و موزیک تفکیک می شود.

اپل استارت آپ Tueo Health را که در زمینه توسعه یک اپلیکیشن موبایلی برای مانیتورینگ علائم آسم هنگام خواب کودکان فعالیت می کرد خریداری کرد.

اپلیکیشن جدید ویندوز ترمینال که برای استفاده از خط فرمان (command line) در ویندوز 10 استفاده می شود و از چندین تب نیز پشتیبانی می کند در مایکروسافت استور قرار گرفت.

سایت اینماد در جدیدترین اقدام خود مبلغ 175 هزار تومان از کاربران خود جهت دریافت اینماد اخذ خواهد کرد . باید دید این مبلغ دریافتی بابت سرویس خاصی است یا فقط صرفا برای تامین هزینه های خود این کار را انجام میدهند . اما امیدواریم که مبلغ دریافتی باعث بیشتر و بهتر شدن پشتیبانی ارائه شده به کاربران باشد !!

تلگرام نسخه جدید منتشر شد : یکی از قابلیت های تازه نسخه جدید تلگرام این است که می توانید هر شخصی را به مخاطبین خود اضافه کنید حتی اگر شماره تلفن آنرا نداشته باشید. قابلیت جدید دیگر این است که می توانید کاربرانی را که در شعاع 100 متری شما هستند جستجو کنید و با آنها گروه های محلی تشکیل دهید. امکان واگذاری مالکیت گروه ها نیز برای ادمین ها فراهم شده است.

گوگل در حال آزمایش یک قابلیت امنیتی جدید برای مسافران در اپلیکیشن گوگل مپس است. به کمک این قابلیت هنگامی که راننده تاکسی از مسیر مشخص شده منحرف می شود گوگل مپس این موضوع را به کاربر هشدار می دهد.