با اولین خبر هفتگی در فصل پاییز 98 تحت عنوان اخبار هفتگی 3 مهر در خدمت شما هستیم . در این فصل بخش ویدیوهای آموزشی کار خودش را ادامه میدهد ، بخش اخبار هفتگی را خواهیم داشت و مطالب آموزشی در سطوح مختلف آماتور ، نیمه حرفه ای و حرفه ای در بلاگ آی وحید منتشر خواهد شد .

همچنین در نظر داریم بخش جدیدی را راه اندازی کنیم که امیدواریم بازخورد مناسب از شما عزیزان دریافت کنیم . لازم به ذکر است که برترین مطالب فصل تابستان 98 نیز در چند روز آینده آماده و در بلاگ به شما معرفی خواهد شد .

اخبار هفتگی 3 مهر – اخبار وردپرسی

وردپرس همچنان در حال بروز رسانی است و گوتنبرگ نیز از این بروز رسانی مستثنی نیست . در گوتنبرگ 6.5 چند تغییر جدید به وجود آمده که آنها را به شما توضیح خواهیم داد .

بلاک لینک شبکه های اجتماعی

تصویر بالا پیش نمایشی از این بلاک هست که میتوانید با انتخاب نوع شبکه اجتماعی مورد نظر لینکتان را وارد و در مطلب خود نمایش دهید .

پشتیبانی از ذخیره خودکار محلی

برای جلوگیری از هدر رفتن اطلاعات در مواقعی که اتصال شما با اینترنت برقرار نیست این ویژگی اضافه شده که اطلاعات و نوشته ها به صورت موقتی ذخیره شده تا دچار مشکل نشوید .

قابلیت افزودن بلاکی که موجود نیست

قابلیت سوم نیز یکی از قابلیت های جذابی است که میتوانید از آن استفاده کنید . در صورتی که بلاکی در سایت شما به صورت محلی موجود نباشد میتوانید بلاکی از سایت دیگر از طریق ابزاری مشابه درون ریز بلاک را به نوشته خود اضافه کرده و از آن استفاده کنید .

وردپرس 5.3 نیز در حال برنامه نویسی توسط برنامه نویسان میباشد . قالب 2020 قرار است قالب پیشفرض این نسخه از وردپرس باشد .

افزونه Yoast بروز رسانی شد و نسخه 12.1 منتشر شد . در این نسخه پیش نمایش اسنیپت بروز رسانی شد . علاوه بر آن فیلترهای اسکیمای جدیدی نیز اضافه شده است و برخی سازگاری های دیگر با گوتنبرگ انجام شده است .

اخبار منهای وردپرس

مایکروسافت با به‌روزرسانی گیم‌بار، شمارنده‌ی نرخ فریم و نمایش دستاورد‌های به‌دست‌آمده در بازی‌ها را به رایانه‌های ویندوز ۱۰ اضافه کرد.

هشدار مرکز ماهر به کاربران خانگی: پیام‌های مشکوک را باز نکنید

باج‌افزار STOP/Djvu به محض اجرا در سیستم قربانی با سرور کنترل و فرمان (C&C) خود ارتباط می‌گیرد و فایل‌ها را با کلید آنلاین رمزگذاری می‌کند. در صورتی که به هر دلیل موفق به برقراری ارتباط با سرور خود نگردد از روش آفلاین برای رمزگذاری فایل‌ها استفاده می‌کند.

فیسبوک قصد دارد امکان برقرار ارتباط و ارسال پیام را بین سه پلتفرم پیام رسان فیسبوک، اینستاگرام و واتس اپ فراهم کند.

مایکروسافت اختراع جدیدی را ثبت کرده که از احتمال پشتیبانی قلم Surface Pen از شارژ بیسیم خبر می دهد.

تلگرام به کشورهایی که در آن فیلتر نیست به کانال سازمان ها و یا افراد سرشناش، دادن تیک آبی و رسمی را شروع کرده است.

کاربران اپلیکیشن موبایلی توییتر از این پس می توانند به ریتوییت های خود تصاویر، فایل های گیف و ویدیو اضافه کنند.

مایکروسافت به زودی مرورگر Edge را برای سیستم عامل مک منتشر می کند.