اخبار هفتگی 23 دی ، در اخبار امروز سعی داریم درباره اتفاقات رخ داده در یک هفته و ده روز گذشته صحبت کنیم . این اتفاقات مربوط به بازار ارز و دنیای اینترنت و فضای مجازی و علی الخصوص وردپرس میباشد . پیشنهاد میشود تا پایان با ما همراه باشید .

اخبار هفتگی 23 دی

وردپرس در آغاز سال جدید فعالیت های خود را به صورت جدی تر دنبال میکند . نسخه پایدار 5.0.3 منتشر شده است و همچنین علاوه بر آن نسخه بتای اول 5.1 وردپرس نیز دو روز پیش منتشر شده و در اختیار توسعه دهندگان جهت تست و بررسی نسخه جدید و شناسایی ایرادات آن قرار گرفته است . نسخه اصلی 5.1 در تاریخ 21 فوریه منتشر خواهد شد .

 

دو روز پیش خبرهایی مبنی بر متواری شدن رئیس بانک آینده منتشر شد که پس از چند ساعت توسط بانک مرکزی این اخبار تکذیب شد .

 

در نسخه جدید اینستاگرام این امکان اضافه شده که افراد دارای چند حساب کاربری بتوانند مطالب خود را به صورت همزمان بین چندین حساب کاربری منتشر کنند .

 

پیش بینی میشود در نسخه جدید تلگرام یا تلگرام ایکس همانند تلگرام های غیر رسمی امکان جدا کردن بخش های مختلف مانند گروه ها ، افراد شخصی ، روبات ها و … فراهم شود تا کاربران بتوانند راحت تر از این برنامه استفاده کنند .

 

همانگونه که احتمالا خبر راجع به برقراری تماس تصویری با پیام رسان آی گپ را مشاهده کرده اید این پیام رسان داخلی از شب یلدا اقدام به رونمایی از سرویس تماس تصویری خود در تمامی پلتفورم ها کرده است . چند روز پس از این خبر از طریق شماره پیامکی آی گپ به شماره هایی که درون این پیام رسان ثبت نام کرده بودند پیامی مبنی بر همین خدمات ارسال شد . متاسفانه موردی که زیاد جالب نبود و رخ داد این بود که برای شماره هایی که حساب خود را در این پیام رسان حذف کرده بودند نیز پیام سرویس جدید ارسال شده که میتواند ناشی از عدم رعایت به حریم خصوصی کاربران و حتی بیانگر سوء استفاده از شماره های افراد ثبت نام شده برای پیام های تبلیغاتی و … باشد زیرا به نصب میرسد بعد از حذف حساب شما هیچ کدام از اطلاعات شما در سیستم آی گپ حذف نخواهد شد !

 

در پایان نوبت میرسد به اخبار طنز اما تلخ هفته که پس از صحبت های یکی از افراد در رسانه ملی مبنی بر حامله شدن دختر مدرسه ای با یک بسته اینترنت دو گیگابایتی حال مسئولین میخواهند علاوه بر بسته اینترنت بدون اینستاگرام ، بسته اینترنت بدون بارداری را ارائه کنند !! باشد که اصلاح شویم و به هر قیمتی با احساسات مردم بازی نکنیم .