سلام خدمت کاربران گرامی . با اخبار هفتگی 23 آذر در خدمت شما عزیزان هستیم . در مورد برخی اتفاقات دنیای اینترنت و سایت که رخ داده و یا قرار است رخ بدهد با هم در این مطلب صحبت خواهیم کرد . زودتر به سراغ اصل مطب میریم و امیدواریم که مورد پسند شما عزیزان واقع بشه :

وردپرس 5.3.1 روز گذشته یعنی 22 آذر منتشر شد . در این نسخه 46 مشکل امنیتی و کاربردی رفع شده و برخی موارد جدید امنیتی نیز اضافه شدده است . نسخه بعدی که منتشر خواهد شد ، نسخه 5.4 میباشد .

نسخه 12.7 افزونه سئو Yoast منتشر شد . در این نسخه برخی مشکلات اعلام شده در نسخه های قبلی رفع شده که از جمله آنها میتوان به مشکل در ایجاد نقشه سایت در برخی از انواع نوشته اشاره کرد .

اطلاعات هزاران کارمند فیسبوک به سرقت رفت . اطلاعات 29 هزار کارمند فیسبوک که به شکل ساده و بدون رمزنگاری روی چند هارد دیسک ذخیره شده بود، به سرقت رفت. این هارد دیسک ها از داخل ماشین یکی از کارمندان بخش حقوق و دستمز این شرکت دزدیده شده اند.

قابلیت جدید کروم: متن را از مرورگر کروم دسکتاپ Copy و در گوشی هوشمند Paste کنید . گوگل اخیرا ویژگی جدیدی را معرفی کرده که به کاربران گوشی‌های هوشمند اندروید این امکان را می‌دهد تا از طریق حساب کاربری گوگل متن یا صفحات وب را بین مرورگر دسکتاپ و موبایل جابه‌جا کنند.

ویژگی پیام محو شونده (Disappearing Messages) به نسخه‌ی بتای واتساپ اندروید اضافه شد.

مرورگرهای اپرا و فایرفاکس‌، افزونه آواست و AVG را از وب استورهای خود حذف کرده‌اند. دلیل این کار جمع‌آوری بی مورد داده از کاربران عنوان شده که با هیچ کدام از چارچوب‌های قوانین پیرامون حریم خصوصی کاربران این مرورگرها، همسان نبوده است.

بلک فرایدی دوباره جف بروس را ثروتمندترین فرد دنیا کرد . از آنجا که بزوس سهامدار عمده آمازون محسوب می شود، افزایش ارزش سهام این کمپانی باعث شده ثروت وی از ۱۰۹ میلیارد دلار در دو هفته قبل به ۱۱۳ میلیارد دلار برسد؛ بنابراین حالا وی ثروتمندترین فرد دنیا است و گیتس با دارایی ۱۱۱ میلیارد دلاری در جایگاه دوم قرار گرفته است.

شرکت هواوی قصد دارد تا در سال آینده سیستم عامل اختصاصی خود HarmonyOS را همراه با دستگاه های بیشتری از جمله تلوزیون های هوشمند، تبلت و کامپیوتر وارد بازار جهانی کند.

نشریه mirror به نقل از BuzzFeed منتشر کرده است که “عکسهای خصوصی اینستاگرام را می توان با استفاده از تکنیکی ‘ساده و احمقانه’ با دیگران اشتراک گذاشت! ” این تکنیک ساده، تنها نیاز به مرورگر و دانش نه چندان حرفه ای از HTML دارد.

پنجشنبه هفته گذشته یعنی 21 آذر وزیر ارتباطات آذری جهرمی مردم را سورپرایز کرد ! سورپرایز این وزیر هم سامانه پست پلاس بوده که در شهر تهران نامه های پستی را با پهباد منتقل میکند . حال قضاوت با خودتان که این سورپرایز شما را چقدر خوشحال میکند .

امیدوارم از اخبار هفتگی 23 آذر لذت برده باشید . خوشحال میشویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید .