با اخبار هفتگی 20 شهریور در خدمت شما عزیزان هستیم . در این مطلب اخباری از دنیای طراحی سایت و وردپرس و فضای مجازی را به اطلاع شما خواهیم رساند . پس با ما همراه باشید .

نسخه 5.2.3 وردپرس

نسخه 5.2.3 وردپرس منتشر شد و در این نسخه مشکلات امنیتی تا حدودی رفع شده که از جمله تغییرات صورت گرفته میتوان به اصلاح برخی باگ های امنیتی XSS در پیش نمایش شورت کد ها و آپلود فایل های چند رسانه ای اشاره کرد . همچنین باعث افتخار است که یکی از افرادی که اطلاع دهنده باگ امنیتی نسخه 5.2.2 بوده یک ایرانی به نام سروش دلیلی بوده است .

گوتنبرگ همچنان در حال پیشرفت است و قرار است یکمین سال تولد خود را در هسته وردپرس جشن بگیرد . قرار است در بروز رسانی بعدی این ویرایشگر جنجالی ناحیه های محتوا به این ویرایشگر اضافه شود .

وردپرس 5.3 در حال آماده سازی میباشد و همچنین برای نسخه جدید قرار است قالب 2020 به صورت پیشفرض در وردپرس فعال باشد .

اخبار منهای وردپرس

در چند روز آینده اپل از آیفون های 11 خود رونمایی می کند انتظار می رود این شرکت در مراسم روز سه شنبه سه مدل جدید آیفون 11 پرو ، آیفون 11 پرو مکس و آیفون 11 را معرفی کند .

فیس بوک نیز مانند اینستاگرام جهت کاهش حسادت های اجتماعی و آسیب های روانی قصد دارد تعداد لایک های زیر پست کاربران را نمایش ندهد ، چندی پیش اینستاگرام این طرح را در چند کشور به طور آزمایشی اجرا کرد، حال فیسبوک نیز قرار است به همین روال پیش رود . (البته لازم به یادآوری است که هر دو دارای صاحب یکسانی هستند !)

طبق آخرین گزارشات ، Android Q روال نامگذاری را کنار گذاشت و گوگل نسل بعدی سیستم عامل اندرویدی خود را با نام Android 10 رونمایی کرد ،به گفته عوامل این شرکت دلیل این تغییر نام ، ساده و واضح بودن این اسامی برای همه ی افراد می باشد .

بهترین مجریان لپ تاپ گیمینگ (بازی ) سال 2019 AMD و Nvidia شناخته شدند که همچنان در حال رقابت با یکدیگر می باشند در این بین مشخص شده است که بهترین لپ تاپ های بازی ، گرافیک RTX Nvidia را اجرا می کنند.

تلگرام در ۲ ماه آینده تصمیماتی برای راه اندازی تجارت ارز دیجیتال خود دارد که به آن اصطلاحا «گرم» می‌گویند.

حساب کاربری مدیر توییتر به مدت ده دقیقه به دست هکر ها افتاد ،روز جمعه حساب توییتر جک دورسی را گروهی با نام Chuckle Squad به مدت ده دقیقه هک کرده و به انتشار توییت‌های نژاد پرستانه و توهین آمیز از توییتر او پرداختند.

طبق گزارشات مدیر بخش سیری اپل این شرکت را ترک می کند و به بخش هوش مصنوعی مایکروسافت می پیوندد،بیل استاسیور بعد از گذشت نزدیک یک دهه از فعالیتش در کمپانی اپل به مایکروسافت پیوست .

تلگرام به روز رسانی شد : در این نسخه قابلیت هایی از جمله زمان بندی پیام های ارسالی ، یادآور ، افزایش حریم خصوصی و … اضافه شده است .

امیدواریم از اخبار هفتگی 20 شهریور لذت برده باشید . خوشحال میشویم نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید .