سال 98 متاسفانه بر خلاف چیزهایی که انتظارش را داشتیم بسیار سریع اتفاقات تلخ را به سوی ما نشان داد . سیل هایی که در روزهای ابتدایی سال به سمت استان های گلستان ، خوزستان ، لرستان ، فارس و برخی دیگر از استان های کشور روانه و اتفاقات بدی را برای ساکنان آن استان ها رقم زد . در دنیای مجازی و وب سایت های اینترنتی اتفاقات مختلفی در 3 هفته گذشته و آخرین اخبار هفتگی رخ داده که در ادامه به صحبت درباره آنها خواهیم پرداخت .

اخبار هفتگی – 21 فروردین 98

مایکروسافت : قبل از خارج‌کردن درایو USB در ویندوز 10، دیگر لازم نیست آن را Eject کنید . مایکروسافت به‌طور رسمی تأیید کرده کاربران ویندوز ۱۰ مجبور نیستند برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به درایو USB، الزاما آن را قبل از خارج‌کردن Eject کنند.

اپل : جاسوس‌ افزار قدرتمند در کمین آیفون‌های اپل ؛ دارندگان آیفون‌های اپل بهتر است حواسشان را حسابی جمع کنند؛ چراکه جاسوس‌افزار قدرتمندی اخیرا در سطح اینترنت پخش شده و اطلاعات محرمانه‌ی کاربر را استخراج می‌کند.

گوگل در پانزدهمین سالگرد معرفی جیمیل قابلیت زمانبندی ارسال ایمیل ها را برای کاربران فراهم کرد.

جیمیل : قابلیتی به جیمیل اضافه شده است که می‌تواند متن ایمیل شما را خوانده و به طور خودکار عنوان مناسبی را برای آن پیشنهاد دهد.

گوگل پلاس پس از سال ها فعالیت سر انجام هفته گذشته به کار خود در این زمینه پایان داد و اکنون چیزی دیگر به نام گوگل پلاس وجود ندارد .

شبکه اجتماعی : در جریان سیل فروردین ماه شبکه اجتماعی تلگرام کمک فراوانی در امر اطلاع رسانی در مورد وضعیت راه ها و کمک رسانی مردم و اطلاع از خطرات احتمالی سیل داشت ، به گونه ای که یکی از مقامات اظهار نظر رسمی منتشر کرد که اگر فیلتر تلگرام نبود میتوانست بسیار در این زمینه کمک شایانی به مردم کند .

تلگرام : برخی از مراکز رسمی مانند صدا و سیما و خبرگزاری ها در فروردین امسال مجددا به سمت شبکه اجتماعی تلگرام برگشتند و فعالیت خود را در کانال های خود از سر گرفتند .

گوگل : صفحه کلید گوگل (جی بورد) در سیستم عامل iOS از این پس از مترجم گوگل پشتیبانی می کند. کاربران به کمک این قابلیت می توانند همزمان با تایپ کلمات در اپلیکیشن های مختلف، ترجمه آن ها را مشاهده کنند.

مایکروسافت در حال آزمایش قابلیتی است که موجب می شود حداکثر تعداد کاربران در تماس تصویری گروهی اسکایپ از 25 به 50 نفر افزایش یابد.

توییتر در حال آزمایش قابلیتی جدید است که به کاربران اجازه می دهد بدون لایک کردن و یا درج پاسخ، گفتگوها را دنبال کنند.

اپل به دلیل نقض مالکیت معنوی سه مورد از پتنت های شرکت کوالکام به پرداخت 31 میلیون دلار غرامت به این شرکت محکوم شد.