در آخرین فصل و آخرین ماه سال 1398 هستیم . همچنان پر قدرت در کنار شما عزیزان و سعی میکنیم مطالب جذاب را برای شما آماده کنیم . تنوع کار برای ما مهم است که در تمامی موارد مطلب مفید و آموزنده برای شما عزیزان داشته باشیم . از آموزش وردپرس و سئو گرفته تا دانلود قالب و افزونه و اکشن های فتوشاپ و در کنار آنها اخبار مختلف از دنیای سایت و تکنولوژی .


بخش اخبار نیز مانند سایر قسمت های آی بلاگ واکنش های متفاوتی داشت . بعضی افراد راضی و برخی ناراضی بودند . اما چیزی که برای ما مهم است مثبت بودن اکثریت این نظرات بود . در گذشته سعی شد تا اخبار به صورت هفتگی اما بعد از مدتی تصمیم به ماهانه شدن این بخش گرفته شد تا مطالب پرباری از لحاظ محتوا در اختیار شما عزیزان قرار گیرد .


اولین خبر مربوط به انتشار نسخه بتا 1 وردپرس 5.4 بوده که در یک مطلب جداگانه به آن و به صورت کامل پرداختیم . امکاناتی جذاب برای تمامی صاحبان سایت وردپرسی در این نسخه اضافه شده است و قرار است پس از بررسی های کامل توسط بتاتستر های عزیز در انتهای مارس 2020 نسخه رسمی منتشر شود .


نسخه 13.1 افزونه Yoast و نسخه 12.6 سئو ووکامرس منتشر شد . در این دو بروز رسانی مشکلات متعددی از جمله مشکلات مربوط در اسکیما و ساختار داده مطالب رفع شده است . شما در صورت نصب این افزونه ها بر روی وبسایت خود از بخش بروز رسانی میتوانید اقدام به بروز رسانی کنید .


نقص در افزونه تم های وردپرس به هکرها اجازه می دهد تا مدیر سایت شوند.

یک آسیب پذیری جدی که در افزونه themes وردپرس يافت شده و دارای بیش از 200،000 نصب فعال است می تواند برای پاک کردن ديتابيس وب سایت و دستیابی به دسترسی مدیر سايت مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

محققان معتقدند این نقص در 3 سال گذشته وجود داشته است. افزونه محبوب ThemeGrill Demo Importer به مدیران وب سایت وردپرس اجازه می دهد تا محتوای نسخه ی نمایشی، ابزارک ها و تنظیمات مربوط به مضامین ThemeGrill را وارد کنند.


خبری برای افراد اپل دوست : طبق جدیدترین شایعات منتشر شده به نظر می رسد که اپل قصد دارد تا در آیفون های نسل آینده از مودم های 5G اختصاصی خودش استفاده کند .


شرکت موتورولا “قرص پسورد” تولید کرده است که در هنگام خوردن با اسید معده فعال می شود و سیگنالی 18 بایتی به تمام دستگاههای دیجیتال فرد می فرستد و قفل همه آنها را باز میکند..!


اینستاگرام در حال تکمیل ویژگی جدیدی به نام Latest Posts (آخرین پست ها) است که به صورت پاپ-آپ در فید اصلی ظاهر می شود. کاربر با انتخاب این گزینه به ناحیه خاصی هدایت شده و در آنجا می تواند تازه ترین مطالب ارسالی را مشاهده کند.


مایکروسافت به تازگی دومین به روزرسانی را برای سیستم عامل ویندوز ۱۰ عرضه کرده که نصب آن باعث می‌شود نمایه‌های کاربران مخفی شده و از دسترس خارج شود.
البته این مشکل بر روی برخی رایانه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ به وجود آمده و همین مساله موجب اعتراض‌های شدید کاربران در شبکه‌های اجتماعی شده است. کاربران می‌گویند بعد از به روزرسانی ویندوز ۱۰، نمایه کاربری پیش فرض آن به نمایش درمی آید و تمامی اطلاعات قبلی مانند برنامه‌های نصب شده، کاغذ دیواری‌های دسکتاپ، فایل‌های دسکتاپ، داده‌های بارگذاری شده و غیره از دسترس خارج می‌شوند.


500 افزونه كروم به طور مخفیانه داده های خصوصی میلیون ها کاربر را آپلود می کردند. بیش از 500 برنامه افزونه مرورگر كه میلیون ها بار از Chrome Web Store دانلود شده اند به طور ناگهانی داده های مرور خصوصی را برای سرورهای تحت کنترل مهاجم بارگذاری کردند.
افزونه ها بیشتر به عنوان ابزاری ارائه می شدند که خدمات تبلیغاتی متنوعی را ارائه می دادند. هدف مهاجمين اتصال مشتریهای مرورگر به معماری فرمان و کنترل، استخراج داده های مرور خصوصی بدون اطلاع کاربران، قرار گرفتن کاربر در معرض خطر سوءاستفاده از طریق جریان های تبلیغاتی و تلاش برای فرار از مکانیزم های شناسایی تقلب Chrome Web Store بوده است.


اعتیاد به گوشی بخش هایی از مغز را کوچک می‌کند . مطالعات جدید نشان می دهند اعتیاد به تلفن همراه همانند اعتیاد به مواد مخدر، اندازه و شکل مغز را تغییر می دهد. محققان پس از بررسی تصاویر MRI افراد معتاد به تلفن همراه دریافتند ماده خاکستری در قسمت های مهمی از مغز که مسئول کنترل احساسات، تشخیص اشیاء و پردازش حافظه هستند، از بین رفته است.


نقص امنیتی در اپلیکیشن کیف پول دیجیتال IOTA به نام ترینیتی والت به هکرها امکان داد به درون آن نفوذ کنند و ارز رمزهای کاربران را سرقت کنند. حمله یادشده در تاریخ ۱۲ فوریه سال ۲۰۲۰ رخ داده، ولی هنوز سرنخی از فرد یا افراد عامل آن به دست نیامده است.


عرضه آیفون 12 احتمالا به‌دلیل کرونا به تعویق می‌افتد . آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو احتمالا مثل همیشه در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ یعنی اواخر شهریور ۹۹ معرفی خواهند شد. اما بر اساس گزارش جدید وب‌سایت دیجی‌تایمز، نسل بعدی پرچمداران این شرکت در معرض خطر تعویق و اختلال در فرآیند تولید قرار دارند.

امیدوارم که از آخرین اخبار ماهانه اسفند 98 استفاده و لذت کافی برده باشید . خوشحالیم که در کنار شما هستیم و سعی میکنیم با آماده کردن مطالب آموزشی چه به صورت متنی و چه به صورت ویدیویی خدمتی هر چند کوچک در جهت ارتقاء دانش شما عزیزان انجام میدهیم . در آخر باید به عنوان خبر آخر بگویم که در سال جدید برای شما سورپرایز ویژه ای داریم و امکانات جالبی به آی بلاگ اضافه خواهد شود .