سلام خدمت دوستان و همراهان همیشگی و روزانه سایت آی وحید . امروز با اخبار هفتگی 3 بهمن 97 در خدمت شما عزیزان هستیم . این اولین خبر ما در ماه بهمن است . قبل از هر چیزی برای شما عزیزان در این ماه آرزوی بهترین اتفاقات داریم و البته امیدواریم این ماه نسبت به ماه های قبل وضعیت های بهتری درباره گرانی های اخیر داشته باشیم .

اخبار هفتگی 3 بهمن 97

رزمایش اینترنت ؛ اگر شما درگاه اینترنتی یکی از بانک ها را داشته باشید طی یکی دو روز اخیر در این باره چیزهایی شنیده اید . رزمایشی که قرار است به منظور قطع خدمات پرداخت اینترنتی به آی پی های سایت های خارج از کشور به صورت کوتاه مدت و البته دوره های متناوب صورت گیرد . هدف نهایی از این رزمایش قطع کامل ارائه خدمات درگاه پرداخت اینترنتی به تمام سایت های سرویس شده در خارج از کشور میباشد . اگر شما سایت خارجی داشته باشید در نهایت مجبور خواهید شد سایت خود را به داخل ایران برای فعال شدن پرداخت اینترنتی منتقل کنید . البته اولین دوره این رزمایش اینترنتی تاریخ 7 بهمن ماه از ساعت 10 تا 12 به مدت دو ساعت خواهد بود . پس اگر از خدمات پرداخت اینترنتی در سایت خود استفاده میکنید این تایم قطعی را در نظر بگیرید .

تلگرام از نسخه جدید خود به نام 5.2 در تمامی پلتفورم ها رونمایی کرد . طبق گفته پاول دوروف این برنامه قرار است در سال 2019 آپدیت های جدید و جالبی داشته باشد که میتواند حاوی نکاتی از ارائه نسخه بلاکچین تلگرام در سال 2019 باشد . امکانات نسخه 5.2 تلگرام به شرح زیر میباشد :

▪️تنظیم سطح دسترسی در گروه‌ها
▪️امکان بازگردانی چت‌های پاک شده
▪️افزایش ظرفیت گروه‌ها
بارگذاری سریع‌تر تصاویر بندانگشتی
▪️نوار جستجو، حالت تاریک و تغییرات عکس پروفایل
▪️تغییرات نسخه دسکتاپ

صحبت از تلگرام شد ، اخیرا ممکن است در گروه های مختلف پیامی دیده باشید که نسخه 2019 تلگرام و بدون فیلتر تلگرام منتشر شد ، که در پایان آن نوشته لینک از یک فایل با نام تلگرام داده باشند . ممکن هم هست پیام های مستهجن در گروه ها دریافت کنید و امثال این موارد . متاسفانه افرادی که از تلگرام غیر اصلی استفاده میکنند با دادن دسترسی هایی به آن برنامه ها در ابتدای اجرای اول باعث میشوند تا تلگرام از طریق آنها پیامی برای سایر افراد و یا گروه ها بفرستد که در نهایت این کار میتواند منجر به بلاک شدن و اخراج از گروه ها شود .

قیمت ارز متاسفانه نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و وارد کانال 12 هزار تومان برای دلار و قیمت حدودی 13700 تومان برای یورو شده است . امیدواریم در روزهای آینده حباب ایجاد شده بترکد تا شاید کمی از این افزایش ارز کم شود !

طبق دستور بانک مرکزی ، کسانی که از خدمات پرداخت موبایلی استفاده میکنند در صورتی که سیمکارتشان به نام شخص دیگری باشد امکان استفاده از خدمات بانکی به نام خود را ندارند . این مورد مربوط به USSD ها و سایر برنامه های خدمات پرداخت و بانکی میشود که باید شماره موبایل نیز در آن تائید شود .

افزونه Yoast با نسخه جدید 9.5 بروز شد . در این افزونه بر روی اصلاح و ارتقاء شناخت زبان سوئدی و بهبود آنالیز جدید افزونه کار شده است .

روز گذشته نسخه بتا 2 از وردپرس 5.1 جهت تست کاربران علاقه مند جهت تست نسخه های بتا منتشر شد . لازم به ذکر است که نسخه اصلی 5.1 حدود یک ماه دیگر یعنی تقریبا ابتدای اسفند منتشر خواهد شد .

امیدوارم که از اخبار هفتگی 3 بهمن 97 لذت برده باشید . خوشحال میشویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید .