دو ماه دیگر به پایان سال 98 مانده و امروز با اخبار ماهانه بهمن 98 در خدمت شما عزیزان هستیم .

جنجالی ترین خبر این ماه به خبر منتشر شده ، مربوط به روش عبور از فیلتر تلگرام به صورت همیشگی میباشد که اگر بخواهیم خلاصه بگوییم باید اینطور توضیح دهیم که در مرحله اول فیلترشکنی پیدا میکنید که دارای سرور روسیه باشد ، سپس یک دقیقه به آن وصل میشوید ، به تلگرام اصلی متصل میشوید و حالت پروکسی آن را غیر فعال میکنید . زمانی که تلگرام شما را کاربر روسیه ای تشخیص داد اتصال خود را به فیلترشکن قطع میکنید و به راحتی از آن استفاده میکنید .

برخی بیان کرده بودند که این روش به تازگی توسط پاول دوروف سازنده تلگرام اضافه شده است ، اما شنیده ها حاکی از آن است که این روش بیش از یک سال است که در حال اجراست ، فقط به تازگی عمومی شده است ! پس نمیتوان مطمئن بود که آیا در ایران به زودی انجام میشود یا خیر .


گوگل به‌زودی قابلیت ضبط مکالمه را به اپلیکیشن Call اندروید اضافه می‌کند.

گزارش‌ها و یافته‌ها نشان می‌دهند که گوگل به‌زودی قابلیت ضبط مکالمات را به اپلیکشن Phone اضافه می‌کند. این قابلیت تاکنون تنها از طریق برخی از برنامه‌های شخص ثالث میسر بود.


کارکنان سازمان ملل از استفاده از واتس اپ به دلیل مشکلات امنیتی منع شدند.

سخنگوی سازمان ملل امروز اعلام کرد که از ماه ها پیش به کارکنان این سازمان در مورد خطرهای موجود در هنگام استفاده از برنامه واتس اپ اطلاع داده شده بود و اکنون استفاده از این برنامه توسط کارکنان این سازمان ممنوع است. همچنین جالب اینجاست که پاول دوروف در کانال شخصی خود در تلگرام ایرادات واتس آپ را لیست کرده است .


اپ‌ جالبی که گوگل از سری اپ های Digital Wellbeing معرفی کرد اپ Screen Stopwatch هست که یک تایمره و بعد از نصب به عنوان لایو والپیپر گوشی تنظیم میشه. هر بار که از گوشی استفاده کنید، این تایمر به صورت بلادرنگ شروع به شمردن زمان استفاده شما از گوشی میکنه و در اخر روز با دیدن ساعتهای طولانی استفاده شما از گوشی، شمارو شرمنده میکنه. این تایمر هر روز ریست میشه.


مایکروسافت بعد از راه‌اندازی مرورگر اج و جایگزین کردن آن با اینترنت اکسپلورر در سال ۲۰۱۵، حالا نسل جدیدی از این مرورگر را عرضه کرده است.
مایکروسافت می‌گوید نسخه جدید اج از نو و به طور کاملاً پوست‌اندازی شده (بر پایه کرومیوم) طراحی شده و با تمامی سیستم عامل‌های پرطرفدار سازگاری دارد.

در نسخه جدید اج از یک موتور کاملاً متحول شده استفاده گردیده است که با بررسی کدهای صفحات وب آنها را به بهترین نحو بر روی نمایشگر به نمایش درمی آورد. اگر چه این تغییر برای کاربران چندان محسوس نیست، اما باعث افزایش سرعت و ارتقای عملکرد مرورگر مذکور می‌شود.


اینستاگرام اعلام کرده که از این پس تصاویر فتوشاپی و دستکاری شده ای که در این پلتفرم منتشر می گردند را با برچسب «اطلاعات کذب» از سایرین متمایز خواهد کرد و به این ترتیب برخی از عکس هایی که با هدف زیباسازی تغییر یافته اند نیز شامل چنین قانونی می شوند.


نسخه جدید yoast 12.9 منتشر شد . در این نسخه تغییراتی مبنی بر اضافه کردن بخش پیش نمایش گوگل در دو حالت دسکتاپ و موبایل اضافه شده است .


چند روز پیش بی ارزش ترین پول های کشورهای مختلف منتشر شد که ریال ایران با پشت سر گذاشتن پول بی ارزش ونزوئلا ، به بی ارزش ترین پول بین پول کشور های مختلف تبدیل شد !

اخبار ماهانه بهمن 98