با سلام خدمت شما دوستان عزیز . امروز برای شما مطلب ” اشتباهاتی که باید از تکرار آن در ساختار سایت خود جلوگیری کنید ” را آماده کرده ایم . در این مطلب به شما خواهیم گفت که چه کارهایی باید انجام دهید که ساختار سایت شما خراب نشود . البته اگر بخواهیم دقیقتر توضیح دهیم باید بگوییم چه کارهایی در مورد ساختار سایت خود نباید انجام دهیم تا به مشکل نخوریم .

اشتباهاتی که باید از تکرار آن در ساختار سایت خود جلوگیری کنید

سایت شما منبع درآمد شماست پس باید حسابی حواستان به عملکرد مناسب سایتتان باشد . خب میرویم سراغ اشتباهاتی که نباید مرتکب شوید :

 

1- پنهان کردن اشیا قیمتی 

یکی از اصول مهم بری جذب کاربر نشان دادن موارد و اشیا قیمتی به آنهاست  . مقالات مهم نیز یکی از این اشیا قیمتی هستند . باید مطالب مهم خود را جلو چشم کاربر قرار دهید . به فرض یک باکس برای مطالب مهم و پرطرفدار خود ایجاد کنید تا کاربران بیشتر با مقاله های جذاب شما آشنا شوند .

 

2- عدم استفاده از breadcrumbs

breadcrumbs بخش مهمی در سایت شما میباشد که حتی گوگل نیز از آن برای نمایش نتایج جستجو به کاربران خود استفاده میکند . بعضی از صاحبان سایت اشتباه عجیبی مرتکب میشوند و آن هم این است که از این خصوصیت در سایت خود استفاده نمیکنند . اگر از این خصوصیت در سایت خود استفاده کنید باعث میشود کاربر به راحتی بین قسمت ها و بخش های مختلف سایت شما حرکت کند و مقالات جذاب شما را پیدا کند .

 

3- دسته های عظیم

دسته بندی های سایت شما باید متناسب و هم اندازه با یکدیگر باشد . نمیتوان یک دسته را خیلی بزرگ و یک دسته دیگر را خیلی کوچک در نظر گرفت . در صورتی که این اتفاق بیوفتد باعث میشود قسمتی در سایت شما بسیار کند و بخش دیگری با سرعت بالا باز شود . برای اینکه این مشکل را حل کنید میتوانید دسته های خود را به دسته های کوچکتر برش داده و تقسیم کنید .

 

4- استفاده از برچسب های زیاد

یکی دیگر از اشتباهاتی که بعضا برخی مدیران سایت دارند این است که برای هر مطلب خود بیش از 10 یا حتی 20 برچسب استفاده میکنند . اصول برچسب گذاری برای هر نوشته نهایتا 4-5 برچسب میباشد . هر چه تعداد برچسب ها در مطالب شما کاهش یابد باعث میشود نتایج بهتری به کاربر هم در موتور جستجو و هم در سایت خودتان نمایش داده شود .

 

5- عدم استفاده از گرافیک در ساختار سایت

و آخرین اشتباهی که مدیران سایت آن را انجام میدهند . اشتباهی که کاربر را در بازدید از سایت شما به زحمت می اندازد . بهتر است به صورت گرافیکی ساختار سایت خود را طراحی کنید . کمی به سراغ UX بروید . هر چه میزان تجربه کاربری اعمال شده در سایت شما بیشتر باشد باعث میشود کاربر راحتی را در مرور سایت شما بیشتر احساس کند . در نتیجه برای بازدیدهای بعدی از سایت شما نیز ترغیب خواهد شد .

 

شما باید این 5 اشتباه را در ذهن خود برای پیاده سازی سایتتان حک کنید تا مبادا آن را انجام ندهید . توجه کنید که شما سایتتان را برای کاربر طراحی میکنید نه موتور جستجوگر یا روبات های گوگل و خزنده های سایر سایت ها . هر چه کاربر در بازدید از سایت شما راضی تر باشد در نهایت رتبه شما در موتورهای جستجو نیز بهبود خواهد یافت . امیدوارم از مطلب اشتباهاتی که باید از تکرار آن در ساختار سایت خود جلوگیری کنید لذت و استفاده کافی برده باشید . خوشحال میشویم نظر خود را با ما در میان بگذارید .