داستان موفقیت کسب و کار مارکوس شریدان

لطفا چند دقیقه چشم از این مطلب سایت آی وحید برندارید؛ زیرا می خواهیم یکی از جذاب ترین و معروف ترین داستانهای موفقیت شغلی را برای شما بازگو کنیم. از شما دعوت می کنیم تا پایان این نوشته همراه ما باشید.

داستان از کجا شروع شد؟

قهرمان اصلی داستان ما، فردی به نام «مارکوس شریدان» است که در سال 2001 به همراه دوست صمیمی اش، یک شرکت ساخت استخر و جکوزی راه اندازی کرد. مارکوس نام شرکتش را River (ریور) گذاشت که به معنی «رودخانه» است. این دو شریک از تاسیس شرکتشان راضی بودند و فعالیت خود را به صورت جدی شروع کردند.

مارکوس شریدان

تا چند سال، آنها مشتریان زیادی داشتند و از درآمدشان کاملا راضی بودند. 7 سال بعد یعنی در سال 2008، اتفاقاتی در آمریکا افتاد و اقتصاد این کشور دچار رکود شد. در همین زمان بود که وضعیت مالی شرکت ریور هم ضعیف شد و میزان سود و درآمد شرکت ریور به شدت افت کرد.

وضعیت مالی مارکوس شریدان و شریکش روز به روز بدتر می شد تا جایی که در اوایل سال 2009، شرکت ریور به مرز ورشکستگی رسید. تا قبل از این، آنها در ماه 6 سفارش ساخت استخر داشتند؛ اما حالا آنها به زور می توانستند 2 مشتری در ماه پیدا کنند. در شرکت ریور، حدود 16 کارمند مشغول به کار بودند و میزان درآمد شرکت باید برای پرداخت حقوق کارمندان و هزینه های شرکت کافی می بود که نبود!

در زمستان سال 2009، شرایط سخت تر هم شد و مشتریان آنها از ساخت استخر منصرف شدند. در نتیجه می خواستند که پولی که پرداخت کرده اند را از شرکت ریور پس بگیرند. این کار، به معنای ضرر واقعی بود؛ اما شرکت ریور موظف بود پول قرارداد مشتریان را به آنها پس بدهد.

وضعیت شرکت ریور اصلا خوب نبود. به مدت 3 هفته متوالی، هزینه های شرکت از پس انداز شخصی مارکوس شریدان و شریکش پرداخت می شد. کار به جایی رسید که دیگر دخل شرکت اصلا با خرجش جور نبود!

بازار کار خراب بود و این موضوع، باعث شده بود که شرکت ریور به مرز سقوط و ورشکستگی کامل برسد. مارکوس بسیار ناراحت بود و استرس و فشار بسیار زیادی را تحمل می کرد. خود مارکوس گفته که این دوران، بدترین روزهای زندگی اش بوده اند.

روزی که مارکوس شریدان برای نجات شرکتش دست به کار شد…

در این زمان بود که مارکوس شریدان تصمیم گرفت که کسب و کارش را نجات دهد و بتواند دوباره به اوج برگردد. او می خواست مانند گذشته به سمت موفقیت قدم بردارد و درآمد بسیار خوبی داشته باشد. او تصمیم گرفت تا هزینه تبلیغات رادیویی و تبلیغات تلویزیونی را کاهش دهد و راهی کم هزینه تر و بهتر برای بازاریابی پیدا کند. او پول زیادی نداشت و به همین دلیل، دنبال راهی کم هزینه و تضمینی برای بازاریابی و تبلیغات بود.

مارکوس با جدیت تمام شروع به جستجو و تحقیق کرد تا بتواند راهی عالی و ارزان قیمت برای تبلیغات و بازاریابی پیدا کند. در هنگام تحقیقاتش، با مفهوم «بازاریابی درونگرا» آشنا شد. در این روش بازاریابی، تاکید و تمرکز روی تولید محتوا برای جذب کاربر بود. با این روش، مارکوس می توانست با هزینه ای بسیار کم، مشتریان زیادی را به سمت خودش بکشاند.

مارکوس شریدان

مارکوس شریدان، در این زمینه شروع به مطالعات جدی کرد. در نهایت تصمیم گرفت که از این روش بازاریابی برای رونق شرکتش استفاده کند. او سایتی راه اندازی کرد و در زمینه موضوعات مرتبط با استخر و جکوزی شروع به وبلاگ نویسی کرد.

مارکوس، در زمینه وب سایت و فعالیت در اینترنت، دانش و تخصص خاصی نداشت. در ابتدا، با کمک یک سیستم آماده اینترنتی، وب سایتش را با هزینه ای کم راه اندازی کرد.

بعد از راه اندازی سایتش، حالا باید تولید محتوا را شروع می کرد و وبلاگش را از محتواهای جذاب پر می کرد. بعد از کار در شرکت، به خانه اش برمی گشت و شروع به نوشتن برای وبلاگش می کرد. او می خواست به تمام سوالات مشتریانش پاسخ دهد. او در طول سالهای فعالیتش، این سوالها را از مشتریانش دریافت کرده بود و حالا می خواست که سوالات و جوابهای آنها را در وبلاگش منتشر کند.

او در مدت کوتاهی توانست مطالب زیادی را برای وب سایت استخر و جکوزی ریور آماده کند و به بسیاری از سوالات پاسخ دهد. سایت ریور به یکی از سایتهای تراز اول در گوگل تبدیل شده بود. هر زمان کسی این سوالات را در موتورهای جستجو مانند گوگل سرچ می کرد، به سایت ریور راهنمایی می شد. محتواهای سایت ریور به صورت شفاف و با جزئیات کامل نوشته شده بودند. نتیجه این بود که بسیاری از افراد به سایت ریور اعتماد کردند و تعداد مشتری های ریور روز به روز بیشتر شد. به این صورت بود که مارکوس بدون پرداخت هزینه های زیاد توانست مشتریان زیادی پیدا کند.

با تولید محتوای جذاب و منظم، کسب و کار مارکوس شریدان از سقوط حتمی نجات پیدا کرده بود. تعداد مخاطبان و بازدیدکنندگان وب سایت ریور روز به روز بیشتر می شد و شرایط بهتر از قبل شده بود.

شرکت ریور از سقوط حتمی نجات پیدا کرده بود و روند فعالیت شرکت، رو به رشد بود. بعد از گذشت چند سال، ریور به یکی از بزرگترین و فعال ترین شرکتها در زمینه ساخت استخرهای فایبرگلاس تبدیل شد. وب سایت رییور نیز به عنوان یکی از پربازدیدترین وبسایت های دنیا در زمینه ساخت استخر و جکوزی شناخته شد.

مارکوس شریدان

تولید محتوای خوب و کاربردی، رمز موفقیت و نجات شرکت ریور بود. بازاریابی محتوا و تاثیر آن به قدری فوق العاده بود که مارکوس شرایدن کار خودش در زمینه ساخت استخر را رها کرد و به استاد بازاریابی آنلاین تبدیل شد. البته باید بدانید که هنوز یک سوم از سهام شرکت ریور متعلق به شریدان است؛ اما فعالیت اصلی او بازاریابی محتوا است.

مارکوس شریدان برای تولید محتوا و بازاریابی آنلاین سایتش، کار را با ساده ترین پرسشها شروع کرد. اگر شما هم دقت کنید، می توانید در کسب و کار خود چنین سوالاتی را پیدا کنید. با پاسخ دادن به سوالات مشتریان، هم می توانید برای سایت خود محتوا تولید کنید و هم مشتریان جدیدی پیدا کنید.

درسهایی که از مارکوس شریدان، استاد بازاریابی محتوا یاد می گیریم:

در این نوشته، با «مارکوس شریدان»، صاحب و مدیر شرکت ریور آشنا شدید. گفتیم که مارکوس شریدان با کمک بازاریابی محتوا توانست شرکتش را از ورشکستگی حتمی نجات دهد و تعداد مشتریانش را چندین برابر کند. اصول و نتایج بازاریابی محتوا به قدری عجیب بود که شریدان کارش را به شریکش واگذار کرد و خودش در زمینه بازاریابی و تولید محتوا شروع به تحقیق کرد. او هم اکنون یکی از بزرگترین و متخصص ترین استادان در زمینه بازاریابی محتوا است. به عقیده او، بهترین ابزار برای فروش در کل جهان، «محتوای عالی» است؛ یعنی شما هر محصول و خدماتی که داشته باشید، با کمک محتوای درست و اثرگذار، می توانید آن را به راحتی به دیگران بفروشید.

مارکوس شریدان درباره بازاریابی محتوا چه توصیه هایی به شما می کند؟

مارکوس شریدان، بعد از مطالعه و تحقیق روی روش بازاریابی محتوا به این نکات مهم پی برد:

  • یادتان باشد که محتوا بسیار بسیار قدرتمند است.

مارکوس شریدان یک استخرساز بود؛ ولی توانست وارد کار وبلاگ نویسی شود و با تولید محتوای جالب توجه، مشتریان زیادی پیدا کند. یادتان باشد که تولید محتوا، قدرت بسیار زیادی دارد و شما می توانید از آن برای آموزش دادن به مشتریان خود، جذب مشتریان بیشتر، افزایش فروش محصولات و خدمات، بازاریابی و… استفاده کنید.

با خواندن داستان شریدان، متوجه شدید که مارکوس حتی با اصول محتوا نویسی آشنایی هم نداشت؛ اما توانست با جواب دادن به سوالات رایج مخاطبانش، کار تولید محتوا و بازاریابی را شروع کند. شاید شما سرمایه زیادی برای امتحان کردن روشهای مختلف بازاریابی نداشته باشید؛ اما با کمک بازاریابی محتوا می توانید به مشتریان آینده خود اطلاعات دهید و از همین حالا، آنها را به سمت کسب و کار خود بکشانید. یادتان باشد که با آموزش دادن به مشتریان، آنها را به سمت خود جذب می کنید و می توانید اعتماد آنها را جلب کنید.

  • وقتی تصمیم به تولید محتوا و بازاریابی گرفتید، پشتکار و نظم داشته باشید.

نکته دیگری که از داستان موفقیت مارکوس شریدان متوجه می شویم این است که شما باید در راه بازاریابی محتوا، پشتکار و مداومت داشته باشید. انتظار نداشته باشید که با تولید یک یا دو مقاله، سیل مشتریان و علاقه مندان به سمت کسب و کار شما روانه شود؛ بلکه باید حداقل 6 ماه تا 1 سال، به صورت منظم محتواهای باکیفیت تولید کنید تا شناخته شوید. مارکوس شریدان هم 6 ماه تمام، برای اشتراک گذاری اطلاعات و آموزش دادن به افراد وقت صرف کرد تا توانست از این کار نتیجه بگیرد.

  • یادتان باشد که محتوا، یکی از بهترین ابزارها برای فروش و بازاریابی محصولات است.

مارکوس شریدان در هنگام تحقیق و بررسی هایش به این نتیجه رسید که محتوا، یکی از بهترین ابزارها برای فروش است که می تواند محصولات و خدمات را به راحتی بفروشد و سود زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد.

  • در هنگام تولید محتوا و بازاریابی، به فکر خریداران و مشتریان خود باشید و محتواهای متناسب با نیازهای مشتریان تولید کنید.

مارکوس شریدان در آن زمان به این نتیجه رسید که در وبلاگ، نباید از خودتان و کسب و کارتان فقط تعریف کنید. محتوای عالی در بازاریابی و افزایش فروش، محتوایی است که به مخاطبان اطلاع رسانی کند. مارکوس شریدان به تمام صاحبان کسب و کارها توصیه می کند که در هنگام راه اندازی سایت و وبلاگ خود، به خریداران و مشتریان خود فکر کنید. ببینید که مشتریان شما دوست دارند چه چیزهایی بدانند؟ با چه موضوعاتی آشنا شوند؟ چه نیازهایی دارند؟ برای این کار، شما می توانید 50 سوال مختلف که از شما یا تیم شما پرسیده می شود را روی کاغذ بنویسید. سپس برای هر کدام از آن سوالات، یک محتوای جداگانه تولید کنید. با این کار، شما هزاران مقاله مفید و کاربردی تولید می کنید و می توانید اطلاعات مفید و کاربردی زیادی را به کاربران خود بدهید.

  • برای تولید محتوا و بازاریابی محتوا، کاری کنید که تیم فروش و بازاریابی شما با هم همکاری کنند.

یکی از مزایای بازاریابی محتوا این است که برای تولید محتوا، لازم نیست زحمت زیادی بکشید یا پول زیادی خرج کنید. شما می توانید با کمک فروشنده ها و تیم پاسخ دهنده به سوالات مشتریان خود، محتوا تولید کنید. تولید محتوا و بازاریابی محتوا، از دیگر روشهای بازاریابی ارزان تر و تضمینی تر است.

شما می توانید کسب و کار خود را به گونه ای مدیریت کنید که بخش بازاریابی و فروش شما بتوانند با هم همکاری داشته باشند و برای تولید محتوای سایت شما با هم فعالیت کنند. فروشنده های محصولات، می توانند بهترین نویسنده های سایت شما باشند.

  • در هنگام تولید محتوا و بازاریابی، با زبان مخاطب حرف بزنید.

شما می توانید با موضوعات مختلف بازی کنید و محتواهایی تولید کنید که واقعا جذاب و یکپارچه باشد و به افزایش فروش سایت شما کمک کند. اگر می خواهید محتواهای خوب و باکیفیتی تولید کنید،