ویرایشگر گوتنبرگ قرار است حدود 2 هفته دیگر یعنی 27 نوامبر همزمان با انتشار نسخه رسمی وردپرس 5 ارائه شود . ما امروز مطلب پیشرفته کردن گوتنبرگ را برای شما آماده کردیم . در این مطلب خواهید آموخت چگونه این ویرایشگر جذاب را کامل تر و حرفه ای تر از چیزی که هست کنید . پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید .

افزونه Advanced Gutenberg

افزونه هایی وجود دارند که در زمینه گوتنبرگ فعالیت میکنند و اکثر آنها نیز جدید هستند چون این ویرایشگر نیز جدید است . ما یکی از این افزونه ها را انتخاب کردیم . برای پیش رفتن آموزش کافیست افزونه  Advanced Gutenberg را نصب و فعال کنید . این افزونه به شما در موارد زیر کمک خواهد کرد :

  • نسخه بهتری نسبت به بلاک های پیشفرض گوتنبرگ به حساب می آید .
  • بلاک های جدیدی را پشتیبانی میکند که به صورت پیشفرض در گوتنبرگ موجود نیست .
پیشرفته کردن گوتنبرگ
پیشرفته کردن گوتنبرگ

اگر نام افزونه را در مخزن افزونه وردپرس جستجو کنید چیزی مشابه تصویر بالا خواهید یافت . پس از نصب افزونه میتوانید به ویرایشگر خود مراجعه کنید و تغییرات جدید را مشاهده و از آن لذت ببرید .

پیشرفته کردن گوتنبرگ
پیشرفته کردن گوتنبرگ

ما در ابتدا دلایل خودمان را برای معرفی کردن افزونه مطرح کردیم . یکی از دلایل این بود که نسبت به بلاک های پیشفرض ویرایشگر گوتنبرگ افزونه بهتر و نسخه بهتری میباشد . برای باز کردن این دلیل و توضیحات میتوانید برای مثال بر روی گزینه Advance Image کلیک کنید . اگر شما گزینه Action on click را باز کنید ، سپس گزینه جدیدی با نام Open image in lightbox مشاهده خواهید کرد .

Advance Image

همچنین در تصویر زیر شما مقایسه ای از list پیشفرض گوتنبرگ و Advance List مربوط به افزونه معرفی شده را میبینید که دارای تنظیمات پیشرفته تری میباشد .

Advance List

در قسمت جدول یا همان Table نیز شما گزینه های پیشرفته تری را مشاهده خواهید کرد . آن نیز در تصویر زیر قابل مشاهده میباشد .

Advance Table

حالا نوبت به توضیح دلیل دوم میرسد . شما در ویرایشگر پیشین گوتنبرگ باید چندین افزونه نصب میکردید که امکانات و ویژگی های جدید به ویرایشگر خود اضافه کنید . اما این افزونه دارای ویژگی های داخلی بیشتر نسبت به گوتنبرگ است . پس در نتیجه نیاز به نصب افزونه های مختلف نخواهید داشت .

یکی از این ویژگی ها قابلیت نظرات مشتریان یا Testimonial میباشد که باز نیز در تصویر زیر قابل مشاهده است .

پیشرفته کردن گوتنبرگ
پیشرفته کردن گوتنبرگ

پس از وارد کردن نظرات مد نظر خود میتوانید دمو آن را مشاهده کنید :

پیشرفته کردن گوتنبرگ
پیشرفته کردن گوتنبرگ

یکی دیگر از ویژگی های داخلی افزونه قابلیت نوشته های اخیر یا Advance Post Recent است . با استفاده از این ویژگی میتوانید نوشته های اخیر خود را در نوشته یا برگه مدنظر خود نمایش دهید .

پیشرفته کردن گوتنبرگ
پیشرفته کردن گوتنبرگ

همچنین شما میتوانید چیدمان بلاک را به صورت اختصاصی تنظیم کنید ( چپ چین ، راست چین و وسط چین ) . امیدوارم که از این مطلب استفاده کافی برده باشید . خوشحال میشویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید .