با سلام خدمت شما عزیزان آی وحید . امیدوارم اولین روز پاییز برایتان به خوبی سپری شده باشد . امروز آموزش نصب وردپرس روی لوکال مک با MAMP را برای عزیزانی که از سیستم عامل مکینتاش استفاده میکنند آماده کرده ایم . در این آموزش توضیح داده خواهد شد چگونه با استفاده از نرم افزار MAMP یک وردپرس بر روی لوکال سیستم خود نصب کنیم .

آموزش نصب وردپرس روی لوکال مک با MAMP

برای انجام این کار باید ابتدا به وبسایت MAMP مراجعه کرده و این نرم افزار را دانلود و بر روی سیستم خود نصب کنید . نرم افزار دارای دو نسخه رایگان و حرفه ای میباشد .  در شروع نصب شما تصویری مشابه تصویر زیر مشاهده خواهید کرد .

 

آموزش نصب وردپرس روی لوکال مک با MAMP
آموزش نصب وردپرس روی لوکال مک با MAMP

 

 

پس از نصب Mamp را از قسمت برنامه های سیستم عامل خود اجرا کنید . توجه کنید که MAMP نسخه حرفه ای ( پولی ) را نیز نصب میکند پس در هنگام اجرای برنامه دقت کنید که کدام یک را اجرا میکنید . قبل از اجرای عملیات پیشنهاد میشود پیکربندی خود را انجام دهید . شما میتوانید این پیکربندی ها را از طریق گزینه Preferences انجام دهید .

 

 

آموزش نصب وردپرس روی لوکال مک با MAMP
آموزش نصب وردپرس روی لوکال مک با MAMP

 

پورت آپاچی را بر روی 80 تنظیم کنید . شما همچنین میتوانید پورت انجین ایکس را مشخص کنید که به جای باز کردن سایت با localhost از localhost:8888 استفاده کند . البته توجه کنید که هر زمانی که شما آن را اجرا میکنید باید پسورد سیستم خودتان را هم وارد کنید . مرحله بعدی تنظیم پوشه ریشه برای آپلود فایل ها درون آن میباشد . نرم افزار MAMP به صورت پیشفرض پوشه ای به نام /Applications/MAMP/htdocs/ برای شم ایجاد میکند که میتوانید در صورت نیاز آن را تغییر دهید . در همان قسمت Preferences و زبانه وب سرور شما میتوانید مسیر پوشه ریشه را مشخص کنید که با نام Document Root مشخص شده است .

 

 

 

شما میتوانید هر پوشه ای خواستید انتخاب کنید و اصراری بر نام پوشه خاصی وجود ندارد . پس از آن از سایت وردپرس آخرین نسخه از وردپرس را دانلود کنید و آن را درون پوشه ریشه خود قرار دهید . پس از قرار دادن فایل ها باید یک دیتابیس جدید برای نصب وردپرس ایجاد کنید . به همین منظور در برنامه MAMP بر روی گزینه Open Web Start Page کلیک کنید . سپس در صفحه مرورگر باز شده از منو Tools بر روی گزینه PhpMyadmin کلیک کنید . محیط پی اچ پی مای ادمین مانند phpmyadmin در هاست شما میباشد و فرقی ندارد . برای ایجاد دیتابیس بر روی زبانه Databases کلیک کرده و نام دیتابیس را مورد نظر خود را وارد کنید .

 

 

 

بعد از نجام این کار با وارد کردن آدرس localhost وارد محیط لوکال خود شوید . محسط نصب وردپرس دقیقا مانند نصب بر روی هاست میباشد .

 

آموزش نصب وردپرس روی لوکال مک با MAMP
آموزش نصب وردپرس روی لوکال مک با MAMP

 

پس از انتخاب زبان به صفحه بعد رفته و مشاهده خواهید کرد که از شما اطلاعات دیتابیس را میخواهد . در MAMP بر خلاف ومپ و زمپ برای ویندوز نام کاربری و رمز عبور برای دیتابیس هردو root میباشد .

 

آموزش نصب وردپرس روی لوکال مک با MAMP
آموزش نصب وردپرس روی لوکال مک با MAMP

 

و انجام بقیه مراحل مانند نصب روی هاست . به دلیل اینکه مرحله تعیین نام کاربری و رمز مشابه نصب در هاست است ما بر روی مرحله بعدی تمرکز نمیکنیم . با پایان نصب میتوانید وارد مدیریت وردپرس شوید .

 

 

امیدوارم که از آموزش نصب وردپرس روی لوکال مک با MAMP استفاده کافی برده باشید . خوشحال میشویم که نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید .