اهمیت ایمیل مارکتینگ در سئو

یکی از اصول مهم که باعث بهبود رتبه وب سایت ها می شود، ایمیل مارکتینگ است. در این نوشته به اهمیت ایمیل مارکتینگ در سئو می پردازیم. مدیران سایت و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی، این مطلب مفید را حتما مطالعه کنند. اگر به دنبال روشهایی برای بهبود رتبه وب سایت خود هستید، این نوشته را مطالعه کنید.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

به ایمیلهایی که برای ترغیب افراد ارسال می شود تا به وب سایت ما بیایند و در وب سایت اقدامی نظیر خرید، پر کردن فرم، مشاهده محصول جدید و… را انجام دهند، ایمیل مارکیتینگ گفته می شود. به دلیل استفاده زیاد مردم از ایمیل، بازاریابی با ایمیل یکی از روشهای قدرتمند در بازاریابی کسب و کارهای مختلف است.

ایمیل هایی که به هدف بازاریابی ارسال می شوند، دو نوع است: یک نوع از ایمیلها، ایمیلهای غیر اصولی است که به آن ایمیل اسپم گفته می شود که بیشتر تبلیغات را برای افراد زیادی می فرستند. این نوع ایمیل دادن قانونی نیست و معمولا نتیجه چندانی هم ندارد. نوع اصولی ایمیل مارکتینگ که به بازاریابی اجازه ای نیز معروف است، به این صورت است که در وب سایت با استفاده از صفخات فرود مختلف، کاربران و بازدیدکنندگان سایت را ترغیب می کنیم که با دریافت دوره های رایگان ایمیلی، کتاب رایگان و… ایمیل خودشان را به ما بدهند و ما با استفاده از ایمیل های جمع آوری شده، ایمیل مارکتینگ را انجام می دهیم.

اهمیت ایمیل مارکتینگ در سئواهمیت ایمیل مارکتینگ در سئو به همراه یک مثال

ایمیل مارکتینگ می تواند از جنبه های مختلف روی سئوی سایت ما تاثیر داشته باشد. بسیاری از تاثیرات ایمیل مارکتینگ به صورت غیر مستقیم روی سئوی سایت دیده می شود. فرض کنید شما یک لیست ایمیل 1000 نفری را جمع آوری کرده اید. حالا برای این لیست هزار نفره، یک ایمیل ارسال می کنید که به سایت شما بیایند و کاری را انجام دهند. اگر اینطور در نظر بگیریم که شما اصول ایمیل مارکتینگ را کاملا رعایت کرده باشید و موضوع شما کاملا جذاب باشد، بسیاری از آن افراد که ایمیل را دریافت کرده اند، وارد وب سایت شما می شوند و این موضوع باعث می شود که ترافیک لحظه ای سایت شما افزایش پیدا کند. نکته مهم اینجا است که افرادی که با ایمیل به سایت شما می آیند، عملی که شما خواسته اید را انجام می دهند؛ یعنی ثابت می کنند ربات نیستند و این ترافیک، کاملا واقعی است. افزایش ترافیک باعث جلب توجه موتورهای جستجو و سایتهایی مانند الکسا می شود. در نتیجه رتبه سایت در سایت الکسا بهتر می شود و کمتر می شود. (رتبه الکسا هرچه کمتر باشد، بهتر است.) اگر این موضوع ادامه دار باشد و در هفته چندین بار این کار را انجام دهیم، اعتبار سایت ما بیشتر می شود.

 

مزیت بعدی که ایمیل مارکتینگ دارد، این است که بازدید از صفحات مهم سایت را افزایش می دهد. فرض کنید که ما در سایت خود مقاله مهمی داریم که می خواهیم در موتورهای جستجو بهتر دیده شود و بازاریابی محتوای خود را به صورت کاملا اصولی انجام دهیم. ما با استفاده از ایمیل مارکتینگ اصولی می توانیم به کمک ایمیل از افرادی که ایمیلشان را داریم، بخواهیم که مقاله مهم سایت ما را بخوانند و از آن صفحه بازدید کنند.

وقتی در یک لحظه افراد زیادی از مقاله ای بازدید می کنند و با آن تعامل می کنند، قدرت صفحه (Page Auothority) بالا می رود. Page Auothority یکی از پارامترهای مهم در سئو است. وقتی قدرت یک صفحه خاص بالا رفت، ما می توانیم از این صفحه استفاده کنیم تا مطالب و محتواهای دیگر سایت که کمی ضعیف هستند را با لینک به کاربران توصیه کنیم و کاری کنیم که بازدید از آنها نیز بالاتر رود و قدرت آن صفحات نیز بیشتر شود. با لینک سازی درست، قدرت تمام صفحات بالا می رود و این باعث بهبود سئوی سایت ما می شود.

 

علاوه بر اینها، اجرای درست ایمیل مارکتینگ روی افزایش فروش محصولات و خدمات سایت شما هم تاثیر می گذارد. افزایش فروش اگرچه به سئوی سایت زیاد ارتباطی ندارد؛ اما بیشتر جنبه روانی دارد و یکی از عواملی است که میزان موفقیت سایت شما را نشان می دهد و شما را برای بیشتر سئو کردن سایتتان ترغیب خواهد کرد.

اهمیت ایمیل مارکتینگ در سئو

در نتیجه اهمیت ایمیل مارکتینگ در سئو :

مزایای ایمیل مارکتینگ بسیار است و روی بهینه سازی وب سایت ناثیر مستقیم می گذارد. با گفتن مثال بالا متوجه می شویم که ایمیل مارکتینگ درست و اصولی این مزایا را دارد:

  • ایمیل مارکتینگ باعث افزایش ترافیک لحظه ای سایت می شود. با افزایش دائوی ترافیک، رتبه سایت و سئوی آن بسیار بهتر می شود.
  • ایمیل مارکتینگ باعث کاهش رتبه اکسا می شود.
  • ایمیل مارکتینگ باعث افزایش قدرت دامنه و صفحات می شود.
  • ایمیل مارکتینگ، میزان تعامل کاربران با سایت و محتواهای سایت را افزایش می دهد. موتور جستجوی گوگل روی تعامل کاربران با سایت بسیار تاکید می کند و برای سایتهایی که میزان تعامل کاربران بالا است، امتیاز ویژه ای قائل می شود.

در نتیجه اجرای درست اصول ایمیل مارکتینگ، به رشد و پیشرفت کسب و کار اینترنتی کمک می کند و روی بهینه سازی سایت شما تاثیر می گذارد. شاید تاکنون با روشهایی مانند تولید محتوای باکیفیت، بک لینک و مانند اینها به دنبال بهبود سئوی سایت خود بودید. در این نوشته با اهمیت ایمیل مارکتینگ در سئو آشنا شدید و دانستید که اجرای ایمیل مارکتینگ تا چه اندازه روی سئوی وب سایت شما تاثیر مثبتی می گذارد. از امروز می توانید روی ایمیل مارکتینگ به عنوان یکی از روشهای مناسب برای بهینه سازی وب سایت خود حساب کنید و اصول آن را یاد بگیرید.