چگونه می توان رتبه الکسای سایت را بهبود داد؟

یکی از روشهای موثر برای افزایش بازدید کننده و بهبود سئو، ارتقای رتبه الکسا است.

در این نوشته از وب سایت آی وحید، با وب سایت الکسا و چگونگی عملکرد آن بیشتر آشنا خواهید شد. از شما می خواهیم تا پایان این نوشته همراه ما باشید.

وب سایت الکسا چیست؟

وب سایت الکسا، یک ابزار برای تحلیل وب سایت ها است که به وبمستران کمک می کند رقبای خود را بهتر تحلیل کنند. وب سایت الکسا، یک ابزار فوق حرفه ای است و آمارهای دقیقی ارائه می دهد. یکی از کارهایی که وب سایت الکسا انجام می دهد این است که وب سایتهای مختلف را در جهان و در کشور خودشان بر اساس میزان ترافیک، رتبه بندی می کند.

 

رتبه الکسا چیست؟

برای آن دسته از افرادی که با رتبه الکسا آشنایی ندارند، می توان گفت که رتبه الکسا، معیاری است که میزان عملکرد و اعتبار سایت شما را نشان می دهد. رتبه الکسای سایت شما در مقایسه با سایتهای دیگر مشخص می شود. اگر روی رتبه الکسای سایت خود تمرکز کنید و آن را بهتر کنید، می توانید ارزش و اعتبار سایت خود را افزایش دهید و کسب و کار اینترنتی خود را به افراد بیشتری معرفی کنید.

 

چگونه می توان رتبه الکسای سایت را بهبود داد؟

چرا رتبه الکسا مهم است؟

رتبه الکسا، اصلی ترین معیار برای اندازه گیری کیفیت و اعتبار سایت شما است.

رتبه الکسا، با ترافیک و میزان بازدیدکننده های سایت شما مستقیما در ارتباط است. وقتی شما ترافیک بیشتری داشته باشید، امتیاز سایت شما بالاتر می رود و گوگل، سایت شما را به عنوان مرجعی معتبر می شناسد. در واقع، بهبود رتبه الکسا به معنای بهبود رتبه گوگل است و امتیازات زیادی دارد.

اگر سایت شما به گونه ای باشد که تبلیغات بنری را در سایت خود قرار می دهید و از این راه کسب درآمد می کنید، باید بیشتر به رتبه الکسای سایت خود اهمیت بدهید. زیرا سفارش دهندگان، هنگام سفارش تبلیغات و تصمیم گیری، به رتبه الکسای وب سایتهای مختلف توجه می کنند. سایتهایی که رتبه الکسای بهتری دارند، از نظر هزینه تبلیغات گران تر هستند و تبلیغات موفق تری خواهند داشت؛ زیرا تعداد بازدیدکننده های آن سایتها بیشتر است.

 

رتبه سایت در الکسا چگونه محاسبه می شود؟

رتبه الکسا، نشان می دهد که سایت شما، در میان دیگر وب سایتها چقدر محبوب است و بازدیدکننده دارد. برای رتبه دادن به سایتها، وب سایت الکسا، هر روز میانگین بازدیدکننده ها و میزان بازدید صفحات هریک از وب سایتهای اینترنتی را در مدت 3 ماه گذشته بررسی می کند. سایتی که بالاترین میزان بازدیدکننده و بازدید از صفحات را داشته است، رتبه اول را در سایت الکسا می گیرد. به این ترتیب، سایتها بر اساس میزان بازدید خود، رتبه بندی خواهند شد. اگر در 3 ماه گذشته، وب سایتی باشد که بازدیدی نداشته باشد، هیچ رتبه ای در الکسا نخواهد داشت. اگر شما تعداد بازدیدکننده های سایت را در مقابل رتبه سایت روی نقشه رسم کنید، نموداری شبیه به نمودار زیر به دست می آید:

 

چگونه می توان رتبه الکسای سایت را بهبود داد؟

در بالای نمودار، وب سایت گوگل قرار دارد که هر روز، میلیونها نفر از آن بازدید می کنند و رتبه اول سایت الکسا را به خود اختصاص داده است. وب سایتهایی که بعد از گوگل قرار گرفته اند، در مقایسه با وب سایتهایی که در انتهای دنباله نمودار هستند، بازدیدکنندگان بیشتری دارند. وقتی به شکل این نمودار دقت کنید، متوجه می شوید که در انتهای دنباله نمودار، با تغییر کوچکی در میزان بازدیدکننده های سایت خود، رتبه الکسای شما، تغییر زیادی می کند.

 

چگونه می توان رتبه الکسای سایت را بهبود داد؟

اما در بالای نمودار، اوضاع فرق می کند. یعنی شما برای اینکه رتبه سایت خود را بهتر کنید، باید به میزان زیادی تعداد بازدیدکننده های سایت خود را افزایش دهید. در بالای نمودار، رقابت سخت تر است و سایتی در وضعیت بالاتر قرار می گیرد که تعداد بسیار زیادی بازدیدکننده داشته باشد. به همین دلیل است که میان بازدیدکننده های سایتی که رتبه الکسای آن 10 است، با سایتی که رتبه الکسای آن 200 است، تفاوت بسیار زیادی از نظر تعداد بازدیدکننده ها وجود دارد.

با توجه به نمودار، می توانید به تاثیر تعداد بازدیدکننده ها روی رتبه الکسای سایت پی ببرید.

 

چگونه می توان رتبه الکسای سایت را بهبود داد؟

با این نمودارها، می توانید به خوبی متوجه شوید که حضور بازدیدکننده ها در سایت شما، چقدر روی رتبه الکسای سایت شما تاثیر می گذارد. بهبود رتبه الکسای سایت، برای کسب و کار اینترنتی شما فواید زیادی دارد. به همین دلیل، احتمالا مشتاق هستید تا راه های بهبود رتبه الکسای سایت را یاد بگیرید.

 

چگونه می توان رتبه الکسای سایت را بهبود داد؟

با اجرای روشهای زیر، شما می توانید رتبه الکسای سایت خود را بهبود دهید:

  • بازاریابی محتوایی

یکی از روشهایی که باعث جذب ترافیک به سایت شما می شود، بازاریابی محتوایی است؛ زیرا باعث ورود افراد به سایت شما می شود. تلاش کنید محتوای سایت شما، مخاطبتان را درگیر کند. محتوای واقعا باارزش تولید کنید. محتواهای قدیمی سایت خود را به روز رسانی کنید تا همواره اطلاعات جدید به مخاطبان خود ارائه دهید. وقتی کاربران سایت شما، متوجه شوند که وب سایتی با اطلاعات مفید و کاربردی پیدا کرده اند، با مطالب سایت شما بیشتر درگیر می شوند، محتواهای شما را بیشتر به اشتراک می گذارند و لینک سازی می کنند. محتوای جذاب، از بهترین روشها برای افزایش ترافیک سایت است.

  • تبلیغات

گفتیم که یکی از مهم ترین معیارها برای افزایش رتبه الکسا، میزان ترافیک سایت شما است. تبلیغات، از بهترین روشها برای افزایش ترافیک سایت شما است. با استفاده از تبلیغات، شما می توانید بازدیدکننده ها را به سایت خود بیاورید و ترافیک سایت خود را افزایش دهید. البته باید محتوای سایت شما به قدری جذاب و کاربردی باشد تا مخاطبان را در سایت شما نگه دارد و آنها را به خود جذب کند.

  • پیدا کردن کلمات کلیدی رقیبان

در میان سایتهای رقیبان خود بگردید و ببینید که آنها با استفاده از چه کلماتی، بازدیدکننده ها را به سایتشان می آورند. اگر کمی جستجو کنید، متوجه می شوید که کاربران معمولا چه عباراتی را سرچ می کنند و به دنبال چه چیزهایی هستند. به عبارت دیگر، پیدا کردن کلمات کلیدی به شما کمک می کند که به نیازها و آرزوهای مخاطبان خود پی ببرید و در محتواهایتان، به زبان آنها حرف بزنید.

  • پیدا کردن استراتژی بازاریابی رقیبان

وقتی وارد دنیای کسب و کارهای اینترنتی شده اید، باید همواره حواستان به رقبایتان باشد. اگر می خواهید از رقبای خود جلو بزنید و ترافیک بیشتری داشته باشید، باید ابتدا به استراتژی بازاریابی رقیبان خود پی ببرید و استراتژی هایی فراتر و بهتر از برنامه های رقیبان خود بچینید. با این کار می توانید مخاطبان آنها را نیز به سایت خود بیاورید و بازدیدکننده های بیشتری داشته باشید.

  • فعالیت در شبکه های اجتماعی

در عصر ارتباطات، استفاده درست از شبکه های اجتماعی باعث می شود که کاربران زیادی با سایت و فعالیت اینترنتی شما آشنا شوند و به سایت شما بیایند. برای حضور در شبکه های اجتماعی و فعالیت در آنها، استراتژی درستی داشته باشید.

  • اجرای قوانین و اصول سئو

سئو، یکی از بهترین راه ها است که باعث می شود وقت و انرژی شما به درستی مصرف شود و به نتیجه برسید. اما سئو فقط به بهبود ظاهری سایت محدود نمی شود. مهم ترین وظیفه سئو، انجام کارهایی است که کاربران از حضور در سایت شما و مواجهه با برندتان، احساس خوبی داشته باشند. اگر کاربران، تجربه خوبی از حضور در سایت شما داشته باشند، می توانید به بهبود رتبه الکسای سایت خود، بسیار امیدوار شوید. همچنین، رعایت سئوی سایت، بازدیدکننده ها را به مشتری تبدیل می کند و این موضوع، روی افزایش فروش سایت شما به صورت مستقیم تاثیر می گذارد. پس برای بهبود رتبه الکسای سایت خود، به سئوی سایتتان توجه بیشتری داشته باشید و بدانید که ترافیک طبیعی سایت شما با سئو به میزان زیادی رشد می کند.

 

چگونه می توان رتبه الکسای سایت را بهبود داد؟

 

با خواندن این مطلب، حالا می دانید که چگونه می توان رتبه الکسای سایت را بهبود داد؟ با استفاده از نکات این نوشته، می توانید رتبه الکسای سایت خود را بهبود دهید و همانطور که خواندید، این موضوع روی افزایش ترافیک و فروش سایت شما تاثیر می گذارد. هم چنین با بهبود رتبه الکسای سایت خود، تبلیغات موفق تر و اثرگذارتری خواهید داشت.

از اینکه تا انتهای این نوشته با وب سایت آی وحید همراه بودید، از شما متشکریم.