سایت مدرسه بخشی از تجربه علمی ، برنامه کلاسی و هر چیز لازم در یک کلاس فیزیکی دانش آموزان است. با وجود اینکه امروزه اکثریت افراد با فضای مجازی آشنا هستند سوال های متعددی وجود دارد در مورد سایت مدرسه بوجود می آید. مثلا اینکه سفارش سایت مدرسه چه فایده ای برای مدیر و مسئول مدرسه دارد ؟ چگونه و چقدر به یادگیری دانش آموزان کمک می کند ؟ یا اصلا سایت مدرسه چیست ؟ چه توقعی باید از طراحی سایت مدرسه داشته باشیم ؟

ایجاد وب سایت از طرف مدارس خیلی توانسته محبوبیت پیدا کند که البته با شرایط امروز جای تعجب هم نیست. یک سایت مدرسه ضمن ایجاد فضای لازم برای حضور آنلاین و تشویق به ثبت نام درها را برای به اشتراک گذاری موثر و توزیع اطلاعات باز می کند. در این مقاله از ایجاد وب سایت مدرسه تا مزایای داشتن وب سایت ، همراه با دستورالعمل مورد نیاز یک سایت مدرسه بررسی می شود تا به یک نتیجه کلی برسیم.

سایت مدرسه چیست

سایت مدرسه دقیقا مانند زمینی است که قرار است ساختمان مدرسه در آن احداث شود. در این سایت مسیرهای حرکت دانش آموزان ، فضای سرگرمی علمی و سایر سازه های مدرسه در آن ساخته می شود.

  • چرا طراحی سایت مدرسه ضروری است
  • تاثیر طراحی سایت در معرفی مدرسه
  • مزایای داشتن وب سایت آموزشی
  • سایت مدرسه چگونه طراحی می شود
  • ویژگی های وب سایت مدرسه چیست

چرا طراحی سایت مدرسه ضروری است

یک سایت مدرسه جدید یا خاصی در محل یا محدوده جغرافیایی خود نیاز معرفی به جامعه دارد ، با اینکه دیگر کسی به دنبال پیدا کردن موسسات و آموزشگاه ها در خیابان و کوچه نیست باید اهمیت بیشتری به سایت یا رسانه های اجتماعی آن مدرسه یا موسسه خاص داشت.

وب سایت مدرسه دارای دو عملکرد اساسی است ، اول به عنوان یک پایگاه داده آنلاین از اطلاعات مدرسه و اعضای هیئت علمی به حساب می آید و دوم معرفی بهتری از مدرسه را برای خانواده ها به نمایش می گذارد تا احتمالا آنها ثبت نام فرزندان را در سایت شما انجام دهند و از اتلاف وقت معاونین و مسئولین تا حد بسیار زیادی جلوگیری شود.

تاثیر طراحی سایت در معرفی مدرسه

مدرسه به غیر از آموزش در نحوه ارتباط دانش آموزان با دیگران ، رفتار اجتماعی ، کارگروهی و اعتماد بنفس نقش به سزایی دارد. معمولا خانواده ها سعی می کنند انتخاب درستی برای آموزش فرزندان خودشان داشته باشند و بهترین مدرسه را برای فرزندان خود در نظر بگیرند. با این فرض که اکثر افراد سعی می کنند جستجوی خود را از طریق تلفن همراه انجام دهند ، باید نهایت سلیقه و مهارت را در طراحی سایت آن بکار برد تا رضایت والدین را کسب کند.  

از طرفی دانش آموزان برای دست یافتن به ایده های جدید علمی فرصتی نیاز دارند تا در مورد فرهنگ های جهان ، جغرافیا و تاریخ بیشتر بدانند. حال اگر وب سایت مدرسه شما بتواند حس کنجکاوی را در ذهن فرد تحریک کند ، ابزار قدرتمندی را برای استفاده روزانه دانش آموزان داشته باشد تصویر کلی و شهرت مدرسه را تحت تاثیر قرار می دهد و در نهایت منجر به افزایش پذیرش می شود.  

مزایای داشتن وب سایت آموزشی

سوالی که برای اکثر مسئولین مدرسه بوجود می آید مگر چقدر یک سایت مدرسه می تواند بر آموزش و فعالیت های مدرسه تاثیر بگذارد ؟

تاثیر خوب بر افراد می گذارد

دانش آموزان و والدین می خواهند زمانی که از وب سایت شما بازدید می کنند برنامه مدرسه ، فعالیت های فوق برنامه ، جوایز قابل توجه و غیره را مرور کنند یا از کیفیت آموزشی مطمئن شوند.

بسیاری از مدارس برای افزایش ثبت نام خود در رقابت هستند ، یک وب سایت با کیفیت بالا و مدرن ضمن رعایت سئو ، طراحی ریسپانسیو و غیره همیشه جذابیت برای مخاطبان داشته. پس داشتن وب سایت به عنوان یک فرصت است تا مدرسه خود را روی نقشه قرار دهید و دلیل برجسته بودن آن را اثبات کنید.

والدین و دانش آموزان را در جریان می گذارید

زمانی که اطلاعیه و رویداد های مهم را در وب سایت مدرسه قرار می دهید در واقع با استفاده از یک روش یکپارچه به والدین و دانش آموزان آگاهی می دهید. به ویژه هنگامی که به دنبال منظم کردن برنامه های جدید خود مثل یک وبینار آنلاین پر هیجان هستید یا در میان برنامه های متفاوت می خواهید اعلان و تقویم را ساده تر ارائه دهید.

مدیریت را آسان می کند

یک وب سایت مدرسه با اضافه شدن بخش های اختصاصی تکالیف اختصاصی را سریع تر دریافت می کند ، ارسال و ثبت نمرات را امکان پذیر می کند ، برگزاری امتحانات به صورت آنلاین برگزار می کند و دسترسی راحت تری در زمان لازم به آن ها دارد.

مشارکت افراد را بیشتر می کند

درست زمانی که والدین و دانش آموزان را قادر به حضور نیستند می توانید همه کلاس های ویدئویی ، رویداد و گفتگو ها را مستقیما در سایت مدرسه خود قرار دهید. همچنین استفاده از سایت مدرسه کمک می کند تا :

  • اطلاعات لازم و مفید را به آسانی در اختیار والدین و دانش آموزان قرار دهید.
  • امکان پرسش و پاسخ را فراهم کنید.

سایت مدرسه چگونه طراحی می شود

برای آنکه وب سایت طراحی شده یک مدرسه کارآمد باشدو برای مخاطبین جذابیت داشته باشد باید بتواند ارزش ها و روحیه مدرسه شما را با عناصر بصری جذاب منعکس کند. دانش آموزان از سایت کاربرپسندی که مستقیما اطلاعات مورد نیازشان را به آنها برساند ارتباط می گیرند ، ممکن است به فعالیت بلاگ سایت علاقه نشان دهند و مهارتی را کسب کنند.

اما یک وب سایت مدرسه باید بتواند نقشه واضحی برای دانش آموزان و والدین را ارائه کند، با منوی پیمایش بازدیدکنندگان را در سایت راهنمایی کند. ( به طور خلاصه بخش هایی از سایت و نوع اطلاعاتی را که در آنجا یافت می شود را بیان کنند )

طراحی سایت مدرسه نیاز به صفحات زیر در امکانات خود دارد :

  • نیاز به زبانی واضح برای ارتباط با کاربران دارد.
  • دعوت به عمل قوی را در صفحات جای دهد. ( در دوره ها ، فعالیت های علمی و ثبت نام )
  • سلسله مراتبط بصری در سراسر صفحات حفظ کند.
  • صفحه تماس با ما جهت رفاه بهتر والدین و دانش آموزان با مدیر ، پرسنل مدرسه اطلاعاتی را ارائه کند.  
  • صفحات بلاگ برای قرار دادن فایل های تمرینی هر درس و کلاس به صورت طبقه بندی طراحی شود.
  • بخشی برای مالتی مدیا گالری تصویر ، اعلام نتایج جشنواره ها و برنامه کاری مدرسه به صورت آنلاین داشته باشد
  • صفحاتی برای قرار دادن جزوات آموزشی پیشنهاد کتابهای کمک آموزش به صورت آنلاین فراهم کند.
  • همچنین بخش های تالار گفتگو ، پرسش و پاسخ ، کتابخانه دیجیتال ، دعوت به همکاری وگفتگوی آنلاین داسته باشد.
  • سنجش و ارزیابی تحصیلی را آسان کند.

همه ی این امکانات نیاز به سیستمی دارد تا یک تجربه آنلاین فوق العاده در وب مدرسه ایجاد کند. سایت وردپرسی قابلیت های منحصر به فردی را برای یک وب سایت مدرسه ای دارد از گفتگوی آنلاین تا موارد دیگر که می تواند در موفقیت سایت شما تاثیرگذار باشد.

ویژگی های وب سایت مدرسه چیست

وب سایت مدرسه نیاز به یک صفحه اصلی مفید دارد که برای دسترسی بهتر کاربران طراحی آن ریسپانسیو باشد، صفحات در عین سادگی جذابیت کافی برای دانش آموزان داشته باشد و انواع تکنیک ها آموزشی در آن به کار رود تا محتوای کاملا با کیفیت ارائه شود.

تصاویر و فیلم های با کیفیت اضافه کنید

بخشی از نمایش موفقیت های یک مدرسه مستلزم به اشتراک گذاشتن عکس و فیلم هایی موجود است. در این مرحله نیاز به روش های بهینه برای درج تصاویر در طراحی وب سایت وجود دارد مثلا می توانید نمایش اسلایدی اضافه کنید ، تصاویر را در پس زمینه خود وارد کنید یا یک گالری تصویر ایجادکنید.

صفحه درباره ما

صفحه درباره ما برای یک سایت مدرسه اهمیت بالایی دارد تا جایی که ثبت نام کننده های هر مقطع دلخواه به دنبال سطح علمی مدرسه ، موفقیت ها و برنامه های آتی مدرسه در صفحه درباره ما می گردند.

پس باید در صفحه درباره ما از زبانی حرفه ای و قوی استفاده کرد و با اضافه کردن تصاویر فضای منحصر به فرد مدرسه را به بازدیدکنندگان نشان داد.

سیستم مدیریت یادگیری ( آموزش از راه دور )

سیستم مدیریت یادگیری یا به اختصار LMS یک بستر نرم افزاری و برنامه عموما تحت وب است که مدیریت ، مستند سازی ، پیگیری ، گزارش گیری ، ارائه دوره های تحصیلی و برنامه های آموزشی را انجام می دهد و از هر جایی قابل دسترسی است.

این سیستم یادگیری منبع باز و رایگان است و می تواند به طور خاص برای ایجاد و توزیع و مدیریت تولید محتوای آموزشی طراحی شود. شما به کمک این سیستم می توانید یادگیری را بهبود دهید و آن را سریع ، مولد و مقرون به صرفه کنید.

تقویم رویداد ها

برنامه رویدادهای سالانه یک مدرسه برای خانواده ها طاقت فرسا و بیش از حد است به ویژه برای والدین شاغل. افزودن یک تقویم آنلاین ، دسترسی همه اعضای مدرسه به برنامه رویداد ها برای سال تحصیلی آسان و قابل دسترس می کند.

پایان

طراحی خوب یک سایت مدرسه می تواند موارد آموزشی را سازمان دهد و در عین حال قابل دسترس باشد و با کاربری راحت دریافت نمرات تا کارنامه دانش آموزان امکان پذیر کند. اگر بتوانیم در طراحی خود از یک ساختار قوی پیروی کنیم ، مطابق نیاز های دانش آموزان و اهداف آموزشی صفحات را ایجاد کنیم مطمئنا نتیجه دلخواهی را از سایت مدرسه خود خواهیم دید.