با سلام خدمت شما کاربران گرامی . امروز برای شما عزیزان آموزش حذف فیلد آدرس سایت از فرم نظرات را آماده کرده ایم . در مطلب قبلی خود درباره راه های مقابله با نظرات اسپم راه های زیادی برای شما توضیح دادیم . یکی از این راه ها حذف فیلد آدرس سایت از فرم نظرات بود . میخواهیم این مورد را کمی برای شما بازتر کنیم و حالات مختلف انجام آن را خدمت شما عرض کنیم . پیشنهاد میکنیم تا پایان با ما همراه باشید .

آموزش حذف فیلد آدرس سایت از فرم نظرات

ما همیشه سعی میکنیم برای موارد آموزشی مربوط به قسمت های مختلف وردپرس در صورت امکان یک افزونه و یک روش بدون افزونه و به صورت دستی به شما پیشنهاد بدهیم . هر چند که هر نوع امکاناتی که بخواهید به وردپرس اضافه کنید چندین افزونه برای آن وجود دارد . ما سعی میکنیم یکی از بهترین افزونه های در آن رده را به شما معرفی کنیم . خب به سراغ اصل مطلب و آموزش امروز میرویم .

در بخش افزونه لازم است افزونه Comment Link Remove and Comment Tools را نصب و فعال کنید . پس از فعال سازی افزونه گزینه ای به منو نوار کناری پیشخوان سایت شما اضافه خواهد شد که نام آن QC CLR Settings” میباشد . با کلیک بر روی آن به تنظیمات افزونه هدایت خواهید شد .

آموزش حذف فیلد آدرس سایت از فرم نظرات
آموزش حذف فیلد آدرس سایت از فرم نظرات

در این فرم گزینه Remove WEBSITE Field from Comment Form را فعال کرده و سپس تغییرات را ذخیره کنید . البته گزینه های دیگری هم وجود دارد که بر اساس نیاز خود میتوانید آن ها را فعال یا غیر فعال کنید . پس از ذخیره کافیست یک بار از ناحیه کاربری خود خارج شوید به فرم نظرات موجود در صفحه نوشته های خود مراجعه کنید . دلیل اینکه گفتیم از ناحیه کاربری خود خارج شوید این است که در حالت لاگین بودن فرم نظرات به صورت کامل به شما نمایش داده نخواهد شد . در این حالت مشاهده خواهید کرد که فیلد آدرس سایت از نظرات حذف شده است .

حذف کردن لینک باعث خواهد شد کاربرانی که به دنبال گرفتن بک لینک از سایت شما میباشند تلاش خود را برای اسپم کردن کمتر کنند . روش بعدی استفاده از کد هست و قرار دادن اون در فایل Functions.php در مسیر قالب . برای انجام این کار کافیه کد زیر رو به فایل ذکر شده اضافه کنید :

add_filter('comment_form_default_fields', 'unset_url_field');
function unset_url_field($fields){
    if(isset($fields['url']))
       unset($fields['url']);
       return $fields;
}

این کد به صورت ساده فیلد وبسایت را از فرم نظرات حذف و شما میتوانید پس از ذخیره این فایل آن را مجددا بررسی کنید . امیدوارم که از این آموزش استفاده کافی برده باشید . خوشحال میشویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید .