امروز برایتان آموزش پیدا کردن و حل مشکل لینک های شکسته را آماده کرده ایم . لینک های شکسته در واقع لینک های خرابی است که با کلیک بر روی آنها با صفحه و یا خطای 404 روبه رو خواهید شد . این خطاها ممکن است به دلیل تغییر لینک نوشته ها ، ایندکس شدن لینک های اشتباه در گوگل ، حذف نوشته یا برگه ها و حتی به دلیل تغییر در سیستم مدیریت محتوا سایت شما باشد .

آموزش پیدا کردن لینک های شکسته

برای اینکه لینک های شکسته خود را تصحیح کنید ابتدا باید بتوانید آنها را پیدا کنید . برای پیدا کردن لینک های شکسته درون سایت خود از سرویس های مختلفی میتوان استفاده کرد . این سرویس ها بسته به کارایی خود میتواند رایگان و یا پولی باشد . به دلیل اینکه اکثر کاربران ایرانی به دنبال سرویس های رایگان هستند ما هم از نام بردن و توضیح درباره سرویس های پولی خودداری میکنیم و سرویس رایگانی را معرفی میکنیم که بازدهی بالاتری داشته باشد و آن چیزی نیست جز سرچ کنسول گوگل !

سرچ کنسول گوگل ابزاری رایگان و کارآمد برای مدیریت سایت و بالابردن بازدهی آن برای موتور جستجو گوگل میباشد . علاوه بر امکانات ذکر شده این ابزار میتواند به شما در پیداکردن خطاهای 404 نیز کمک زیادی کند . برای اینکار ابتدا باید وارد سرچ کنسول گوگل شوید . پس از آن در صفحه داشبود شما امکان مشاهده میزان خطاهای موجود در سایت را خواهید داشت (البته باید حداقل 48 ساعت قبل از زمان حال سایت خود را اضافه کرده باشید تا بتوانید خطاها را مشاهده کنید .) ، پس از آن در نوار ابزار کنار سایت گزینه Coverage را انتخاب کنید .

آموزش پیدا کردن لینک های شکسته
آموزش پیدا کردن لینک های شکسته

در قسمت Exclude شما میتوانید لیستی از خطاها و صفحاتی که برای آنها استثنا قائل شده است را مشاهده کنید . در این لیست با انتخاب خطای 404 میتوانید لیستی از صفحاتی که خطای 404 داده شده را پیدا کنید و سپس آن لیست را برای خود دانلود کنید .

آموزش پیدا کردن و حل مشکل لینک های شکسته

آموزش پیدا کردن لینک های شکسته با افزونه

ممکن است هنوز سایت خود را در سرچ کنسول اضافه نکرده باشید و یا حتی زمان شما اندک باشد . همچنین شاید از سرچ کنسول نخواهید استفاده کنید . در این صورت راحت ترین راه مورد نظر استفاده از افزونه وردپرس میباشد .

افزونه پیشنهادی ما برای شما Broken Link Checker میباشد . البته این افزونه منابع زیادی ممکن است از سایت شما استفاده کند . پس زمانی که کار شما با این افزونه تمام شد باید آن را غیر فعال کنید . پس از نصب و فعال سازی افزونه از منو ابزار گزینه Broken Links را انتخاب کنید .

آموزش پیدا کردن و حل مشکل لینک های شکسته

در این صفحه شما پیوندهای خراب و شکسته خود را مشاهده میکنید و میتوانید نسبت به حل آنها اقدام کنید . این افزونه را باید تا زمان رفع مشکل خطای لینک های خود فعال نگه دارید و پس از حل مشکل آن را غیر فعال کنید تا از سایت شما منابع به صورت بیهوده و اضافی مصرف نکند .

آموزش حل مشکل لینک های شکسته

پس از پیدا کردن لینک های شکسته سایت خود نوبت به حل و رفع مشکل آنها میرسد . برای حل این مشکل هم میتوانید از افزونه دیگری در وردپرس استفاده کنید . میتوانید لینک های شکسته سایت خود را به صورت 301 ریدایرکت کنید .

برای اینکار افزونه Redirection را نصب و فعال کنید . پس از فعال سازی افزونه از منو ابزار گزینه Redirection را انتخاب کنید . در صفحه باز شده در فیلد مهم است که باید آنها را با دقت وارد کنید . یکی از این فیلد ها Source URL است که مربوط به لینک و پیوند شکسته شما میباشد و فیلد بعدی Target URL میباشد که در آن لینک جدیدی که قرار است به آن ریدایرکت شود را وارد کنید .

آموزش پیدا کردن و حل مشکل لینک های شکسته

پس از وارد کردن دو فیلد کافیست بر روی گزینه Add Redirect کلیک کنید تا ریدایرکت مورد نظر ثبت و فعال شود . با اینکار کسانی که لینک شکسته را بر روی سایت شما را وارد کنند به لینک جدیدی که شما مشخص کرده اید منتقل خواهند شد .

امیدوارم از آموزش پیدا کردن و حل مشکل لینک های شکسته لذت و استفاده کافی برده باشید . خوشحال میشویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید .